Mijn eerste zoontje lag in stuit. Ik heb onderzoeken gehad toen ik net weer zwanger was of het aan me baarmoederlag etc. Niks hebben ze kunnen vinden en wat denk je? Deze ligt ook weer in stuit. Dat zeggen ze dat 5% van alle kindjes zonder reden in stuit gaan liggen. Waarom heb ik er dan twee die in stuit gaan liggen? Waarom win ik dan niet eens de loterij? PFfffffff. En nee deze gaat niet draaien ook al kan het wel dit komt me zo bekend voor hij ligt precies hetzelfde als zijn broer.....
Dat is juist hetgene waar ik bang voor ben. Mijn meisje lag ook in stuit (al vanaf week 20) en ik ben bang dat deze kleine ook een stuitertje wordt. Kan je dat trouwens laten nakijken? Moet dat dan bij de gyn of kan dat ook bij de VK? Heb je bij je mannetje een KS gehad of ben je gewoon bevallen? Ik kan je helaas geen tips geven, ja misschien een draaipoging, maar dat zou ik zelf ook niet meer willen. Liefs, DD
Ik heb wel eens gehoord dat als je eerste in een stuit gelegen heeft, de kans groter is dat ook de tweede in een stuit komt te liggen. Hoe het kan of hoeveel procent meer kans je hebt, weet ik niet. Maar het blijkt (helaas) wel zo te zijn.
Ja eerste ks dus mag geen draaipoging meer. Ze kijken naar afwijkingen in je baarmoeder als de echo wordt gemaakt voor een draaipoging en heb er zelf om gevraagd tijdens de echo bij de echoscopiste. Ja dat je meer kans hebt heeft de gyn ook tegen mij gezegd maar dat is puur omdat je dan al een stuitligger hebt gehad dus daarom meer kans. Maar hij vertelde ook dat de kans dat ze met het hoofdje naar beneden liggen velen malen groter is.