Hallo allemaal, Ik heb een klein vraagje, en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik rij nu nog paard, maar mijn rijbroek past niet meer! Heeft iemand hier een goede raad op, om nu een broek te kopen wie groter is vindt ik ook al zo iets. Ik hoop dat iemand een goede tip heeft voor mij. Veel liefs kruimeltje
Mijn nicht heeft het zo opgelost: Rijbroek laten openhalen vooraan door een naaister, er een elastiek laten insteken en achetraf terug mooi dichtgemaakt. Ze moest er wel een lange t shirt over want anders was het geen zicht, maar ze moest toch lekker geen nieuwe broek gaan halen
Vanaf mijn 20 weken heb ik niet meer gereden wegens mijn bekkeninstabiliteit maar ik deed gewoon een zwangerschapsbroek aan of een gewone sportbroek met een elastiek. Of ik deed gewoon mijn rijbroek aan en liet de rits en knopen openstaan en daar een lange trui over! Ik vond het ook stom om een nieuwe broek te kopen,de meeste rijden volgens mij toch niet heel hun zwangerschap lang intensief paard en met een gewone broek ging het ook
Ik heb een vermaakte Pikeur van een vriendin van me gekocht. Zij had haar moeder er een stuk voorin laten zetten en dat zit/zat prima. Helaas rijd ik deze zwangerschap niet, maar bij mijn eerste heb ik tot week 32 gewoon gereden. Ik heb dan wel een braaf paard, op een onbetrouwbaar of paard dat ik niet ken, stapte ik niet. Welke maat heb je normaal van rijboek, misschien kan je die van mij overnemen?
Hai Krumeltje, Ik rij momenteel in een trainingsbroek met een fleece broek eronder. Dat zit prima, is niet glad en je rijdt je niet kapot, en je hoeft er geen rijbroek voor te slopen. er zijn in Duitsland positierijbroeken in de handel, maar die heb ik na ontvangst teruggestuurd, dat is niet veel voor een hoop geld.
Aangezien ik een Arabier heb die nog wel eens rare sprongen kan maken heb ik bij mijn eerste zoon tot de 12 weken gereden daarna niet meer. Ik wilde niet riskeren dat ik eraf zou vallen . Hij maakte er namelijk nog wel eens een rodeoshow van en vooral in de winter . Ik heb dus nooit met een aangepaste rijbroek gereden. Ik neem aan dat jullie paarden betrouwbaar zijn? Anky van grunsven heeft volgens mij ook een hele tijd doorgereden. Ik zou lekker een strakke legging aan doen die mooi om je buik heen past en gewoon je laarzen nog aan kunt doen.
Heee, nog iemand besmet het het Arabitusvirus. Wij fokken ze en moet zeggen dat ik het rijden nog zalig vind. Ik rij alleen op 2 hengsten, die superbraaf zijn. De jonge paarden laat ik lekker staan. Neem maar eens een kijkje op onze sites: http://www.el-zarabia-arabians.nl http://www.fantasia-arabica.com
Ik heb gejokt... net gekeken en het is een Kentucky... Nah, dat is even duur (als het niet duurder is) en het is maat 76 (lengtemaat 38). Hij is donkerblauw met een kunstlederen zit. Hij ziet er nog heel netjes uit. Laat maar even horen of je een bod wilt doen oid, goed?
Kan je niet een leging kopen in 1 maatje groter? Zijn er nu veel in de winkels en zeker stukken goedkoper als een rijbroek.
Leuk, hier nog een met twee arabjes. Mijn paarden zijn ook nog vrij jong en heb tot 20 weken zwangerschap gereden. Heb tot die tijd gewoon mijn eigen rijbroek aangekunnen. Ben nu sinds een tijdje weer begonnen. Heerlijk weer om te rijden, ik had het echt gemist. Wel veel spierpijn gehad in het begin . Succes dames met jullie zwangerschappen. Silly
ik heb 2 dravers, oftewel volbloedjes. Ik ga straks weer beginnen me rijden ( niet kunnen rijden vanege slechte weer/bak, en omdat ik mezelf niet lekker voelde door de misselijkheid). Ik doe regelmatig mijn rijbroek aan, laat de knoop los, en doe er een lange t-shirt of een trui over.. Ziet verder niemand.
Tot nu toe heb ik een elastiek aan het knoopsgat gemaakt, maar na het rijden is mijn broek dan wel afgezakt en heb ik een dikke rode striem over mijn buik. Ik hoorde van iemand dat er bij de Divoza heup- rijbroeken te koop zijn. Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen.
Pas je ook niet meer in je eigen spijkerbroeken? Ik rij zelf ook vaak in een spijkerbroek nl. Dan wel een Wrangler oid waar de dubbele naad aan de buitenkant zit en de enkele aan de binnenkant. Rijd prima (a la cowboys, die doen de hele dag niet anders). En anders inderdaad de boel openlaten en elastiek ertussen ofzo. Blijft even behelpen. Maar kan me voorstellen dat je geen nieuwe broek wilt kopen voor die paar weken/maanden. Wel fijn dat je nog lekker kunt rijden. Ik rij mn hele zwangerschap al niet. Zou net beginnen mn jonge paard in te rijden toen bleek dat ik zwanger was. En omdat het een nogal levendig en vooral ook lenig paard is en ik vanaf het begin veel last van allerlei klachten heb gehad, heb ik er uiteindelijk voor gekozen helemaal niet te beginnen. Straks na de geboorte ga ik hem dan eindelijk rijden!
In de eerste zwangerschap heb ik tot 32 wkn paard gereden, in de 2de tot 34 wkn en nu rijd ik helemaal geen paard! Mijn oplossing was de broek voor uitnaaien maar heb later toch nieuwe gekocht ,,
Ik rij ook nog steeds! Al krijg ik nu een beetje problemen met de broeken...Ik rij western en dus sowieso in een spijkerbroek. Dicht kreeg ik mijn gewone broeken toch al lang niet meer, maar sinds kort staat de rits ook zelfs gewoon open. Een touwtje tussen de knoop en knoopsgat, lange trui eroverheen en dat lukt nog best! Ik galoppeer overigens niet meer, ik beperk het dus tot stap en draf.
haha, kun je dat tegen mijn draver zeggen? die galopeert het liefst als ik erop zit, weet niet eens wat draven is.. Vandaag heb ik hem na 10 weken weer gelongeerd ( eindelijk weer aan de slag) En hij was erg braaf. En behoorlijk blij dat ik hem het hoofdstel omdeed. Hij liep al uit zichzelf naar mijn zadelkast, en zat met zijn neus de zadel aan te raken ( voorheen deed ik dan het zadel op, en stapte op, en reed weg). Nu deed ik de zadelkast dicht, en hij keek me heel zielig aan.. Morgen weer longeren, met zadel op.. Als die dan nog rustig is even uitstappen.. En MAANDAG weer lekker rijden voor het eerst. Ben dan niet alleen, maar de bijrijdster is er dan ook bij, om me in de gaten te houden ( iedereen op stal vind dat ik rustig aan moet doen, terwijl ik het liefst op de gekste paarden spring )
Galopperen vond ik juist prettiger als gebuts in draf! Haha, zo zie je maar: ieder heeft zijn eigen stijl maar weer!