Lol Loran: ik wil best jouw draver even toespreken hoor! Galopperen vind ik ook inderdaad prettiger dan draven! Maar omdat mijn paard plots uit de galop kan vallen (alles behalve subtiel dus...), krijg ik dan iedere keer een onverwachtse 'klap' in mijn lichaam, daarom galoppeer ik niet meer.
Ik rij ook nog steeds, heb een rijbroek van eurostar van zeer strech stof(die 830 thermo stof), heb maat 46 en moet zeggen dat doordat hij heel hoog sluit erg pretig zit! Door het strech stofje zit hij om mijn benen prima ondanks dat ik normaal gesproken 42 heb! Ik ga ook gewoon nog vrolijk door met rijden, past deze broek niet meer dan ga ik wel over op een "normale" broek. Ik rij wel alleen nog maar op een anda hengst omdat ik die het meeste vertrouw. Of een anda merrie maar aangezien die op alles reageerd(qua hulpen van zit, benen etc etc) maar ook op hoe ik me voel vertikt die het om normaal te werken, ze doet alles op slof/zeer voorzichtig tempo tewijl normaal gesproken ze toch lekker pit heeft. Aan jonge beesten begin ik ook niet meer, ik zou het wel nog met mijn fjord aandurven maar aangezien die pas 2 jaar is is dat geneens nodig!(was hij nu 3 geworden dan was ik misschien al zachtjes aan begonne, kriebelt heel erg om op dat beest te klimmen) maar die is zo mak als een lammetje, die geeft helemaal nergens om! Wat gangen betreft, heb van geen enkele echt problemen, en ik zit eigenlijk alleen maar door, rij volgens de klassieke/spaanse rijschool en ook de zwaardere oefeningen blijf ik gewoon trainen!(wissels simpel en vliegend, passage, spaanse pas etc.)
Ik heb gisteren mijn voorlopig laatste show gereden ( ik rij Hogeschooldressuur) en kwam met tranen in mijn ogen de ring uit. Ik zal het vreselijk missen maar thuis zal ik blijven rijden en trainen. Ik vind het niet passend meer in mijn blote buik met enkel bustier en lage broek en dan een dikke buik. Die buik zit trouwens ook in de weg met steigeren. Hieronder een idee wat ik doe, alleen is dit de spaanse show ipv de Egyptische, maar ja, ben niet zo`n ster in uploaden, dus vandaar...
Moooooie foto DBM! Heb je ook een website oid? Hier ik met mijn ruin, één van de laatste keren dat ik hem gereden heb. Dit was in maart 2006. Daarna had iedere keer één van ons een blessure en hij is nu 17, dus hij mag van zijn pensioen gaan genieten. Misschien pak ik hem van de zomer wel weer op, maar in de winter ga ik ook met mijn tweejarige (dan bijna 3) hengst beginnen, dus dan krijg ik het druk. grrr. mijn plaatje is te groot... maar op www equinmotion nl (met puntjes ertussen) kun je hem wel zien.
Yep, we hebben er 2. De eerste site is van de stoeterij ( we fokken Arabische Volbloeden) en de tweede is van de Hogeschoolshows. have fun. http://www.el-zarabia-arabians.nl http://www.fantasia-arabica.com
Hai Aafje! Ik weet net 3 dg dat ik zwanger ben... Ook ik heb een Andalusische hengst van 6 jaar.. Tis een skeet! Toch zit ik erg te twijfelen over het rijden.. Rij zelf al zo'n 20 jaar maar toch? Ook doe ik aan vrijheidsdressuur en werk ik hem aan de lange teugel.. Zit nog steeds een beetje in 2-strijd.. Ik hoor zoveel verschillende verhalen, de een rijdt tot heel lang in de zwangerschapo door en de andere niet. Denk dat het met je eigen gevoel te maken heeft?
Ik rij western dus ik kon gewoon mijn positiespijkerbroek aanhouden. Ik ben met 20 weken gestopt met rijden. Mijn paard was net 3,5 en was hem aan het inrijden. Hoewel het een enorme goedzak is durfde ik het toch niet meer aan. Ik kan nu echt niet wachten om er weer op te stappen. Eind februari ga ik weer beginnen.
Het heeft puur met je eigen gevoel te maken, de een krijgt heel snel bandenpijn bv. van het rijden en de andere heeft nergens last van. Gaat rijden minder pretig worden lichaamelijk of geestelijk dan moet je er mee stoppen. Dat kan met 3 maanden al zijn maar dat hoeft ook pas een paar weken voor de bevalling te zijn! Luister goed naar je eigen lichaam, voelt het niet meer goed of prettig dan is het tijd om te stoppen! Kennis is vorig jaar ook bevallen van een zoontje en die heeft tot 8 maanden doorgereden, ondanks haar toch forse buik! En een ander heeft niet meer op een paard gezeten nadat ze wist dat ze zwanger was, die was te bang dat er iets zou gebeuren!(bij de 2e waar ze nu van in verwachting is rijd ze wel nog steeds, ze is nu 4 maanden in verwachting)
Gisteren na 11 weken weer gereden voor het eerst.. Wat heerlijk is het zeg! Wel even spierpijn in mijn benen, maar wat heb ik het gemist! Helaas door buikgripe, weer een pauze, maar deze week kruip ik er weer op! Heerlijk in draf, en galop. Stap vind ik zelf helemaal niets.. Mijn ruin was druk toen ik ernaast stond, en nadat ik met moeite ( wat kun je stijf worden na zo'n tijd) erop zat, wat het de braafste ooit (zo is hij nog nooit geweest). Langzaam aan onze conditie weer opbouwen, en dan weer flink aan de slag. Ach ja.. had wedstrijd plannen dit jaar, die verschuif ik nu naar volgend jaar..
pff ben jaloers ik durf echt niet te rijden als ik zwanger ben (ben dan ook nog wel een brokkenpiloot en lazer er nogal eens af heb hierdoor m'n bekkeninstabiliteit ook blijvend gemaakt) Het paardje wat ik nu heb is erg braaf maar toch ik heb de hele tijd in m'n hoofd als ik eraf lazer wat dan? en dat terwijl ik wel met twee trekpaarden tegelijk naar de wei loop. als die het willen vlieg ik ook achter ze aan stom he. maar ja als de kleine er is ga ik weer rijden. tot die tijd rijden m'n dochter en onze bijrijdster van haar pony die van mij erbij. maar over die rijbroek kun je niet aan de ene kant knopen zetten en aan de andere kant van dat elastiek met van die knoopsgaten?
hier nog een jaloerse amazone, ik was eerst zo misselijk dat ik van de geur an mijn paard ging overgeven , rijden deed ik maar tot 8 weken. Ze is een 3,5 jarig elastiekje. Ik ga haar verkopen, niets aan te doen, maar haar een jaar stilzetten is ook nogal zonde en, ik verwacht helaas met de baby, dat het lang duurt voor ze weer allee aandacht krijgt die ze nodig heeft en verdient.
HIer ook een fanatieke amazone. Heb een paard van 1.80 en rijdt M1 dressuur. Omdat ons een wonder is overkomen ben ik enorm voorzichtig. Ik heb besloten om tot aan mijn echo van maandag even niet te rijden. De dag voor mijn positest merkte ik dat ik krampen kreeg bij doorzitten. Lichtrijden en galop was geen probleem. Mocht alles ok zijn, dan wil ik recreatief blijven rijden zo lang ik me er prettig bij voel en op het paard kom natuurlijk hihi Mijn laatste wedstrijd vorige week heb ik afgelast, omdat ik daar veel bij zou moeten doorzitten...Wedstrijden komen wel weer... Wat gaaf die hoge dressuur verhalen. Vind ik super om naar te kijken! Qua broek; ik zou of mijn broek loslaten en trui erover (en evt elastiekje ertussen, of eleastiek erin laten zetten. Heb een handige tante in de fam... Mijn ventje is overigens niet zo blij met het feit dat ik wil blijven rijden. Hij vind het erg verstandig dat ik deze week thuis ben gebleven...