De zoveelste vraag over sporten.. Ik ben in het bezit van een schat van paard, die ook graag zeker 3x per week gereden wil worden. Nu vertelde de HA mij dat het zeker geen kwaad kan om te blijven paardrijden, als ik maar goed naar mijn lichaam luister.. Nou lees ik regelmatig in boeken, en op het internet dat je schokken in je baarmoeder moet zien te voorkomen..Bij paardrijden zit je natuurlijk niet stil op een paard. Ik vraag me dus af of het voor mij of de foetus , bij 8.5 wk zwangerschap, het kwaad kan dat ik nog regelmatig paard rijd? Zo nee, wat wordt er dan verstaan onder schokken? Zo ja, tot wanneer kan het geen kwaad? Dus wie heeft er nu gelijk...mijn huisarts die bijna met pensioen gaat, of de boeken en het internet? Ik ben benieuwd wat jullie gedachtegang hierover is.. Gr Claudia
Hoi claudia23, Ik sta achter je huisarts, luister naar je lijf. Als het teveel schokt vind je het zelf ook echt niet prettig! Je mag van mijn tot aan het einde paard blijven rijden maar doe het niet als het gevoelig of vervelend aanvoelt. Luister naar je lichaam, zij weet het allerbeste hoe omte gaan met sport en zwangerschap. Veel rij plezier, Imke