Ik heb zelf twee KWPN-ers en rijd er nog een voor andere mensen. Wilde graag tot een maand of drie/vier door blijven rijden. Maar door enorme misselijkheid ben ik zelfs 5 weken bijna helemaal niet geweest wat helemaal niets voor mij is. Ik reed er elke dag minimaal twee en wilde de mijne elke dag zien. Nu ben ik ruim drie maanden en zit er soms nog een keer of twee per week op (niet op mijne jonge die na blessure weer net aan opbouwen was want die is erg fel) die andere twe zijn wat ouder maar vole me alleen op mijn gemak nu op mijn eigen oude bokje en zelfs dat niet mega meer. Net met wind nog ff gereden maar ook hij was erg kijkerig en dan stop ik maar weer snel. Wil gewoon geen risico nemen. Mijn vriendin is pas gestopt omdat ze haar laarzen niet meer pastte bij bijna zes maanden en had anders gewoon doorgereden maar dat zou ik nooit doen! Je zou het jezelf niet vergeven. Een buik heb ik nogniet dus nu zou het nog kunnen maar komt er gewoon bijan niet van ben heel mijn conditie kwijt en heb nu snel rugpijn als ik er weer ff op gezeten heb. Wil zowies ook niet meer doorzitten, het idee dat die kleine dan tekeer gaat haha. Zal het enorm gaan missen over een klein poosje als ik stop maar blijf wel longeren met bijzet en lekker verzorgen en zodra ik bevallen ben hoop ik het snel weer op te kunnen pakken!
hoi allemaal, hope, ik heb nu anderhalve week niet gereden en ik droom er zelfs over. Ik ga morgen weer eens proberen te rijden, maar als ik er weer zo'n onwijze spierpijn van krijg is het misschien wel voorlopig voorbij met het rijden. doorzitten deed ik ook al gelijk niet meer. moedergans, ik kan me zo voorstellen dat je het rijden mist, wel super dat je nog zoveel contact met ze hebt
Ik heb zelf een brave Haflinger. Ik heb tot 20 weken door gereden. Met 17 weken ben ik nog met hem op vakantie geweest naar de Veluwe en hebben we in een paar dagen tijd meer dan 100 km gereden. Toen vond ik draven al niet zo lekker meer omdat Nova dan op m'n blaas lag te hobbelen. Ik had ook al snel een flinke buik, kon met 12 weken m'n broeken al niet meer aan. Met 20 weken merkte ik dat ik m'n zit kwijt was, ik moest m'n bekken kantelen om het gewicht te corrigeren en dat lukte niet in m'n dressuurzadel. Ik kwam er evengoed wel iedere dag want de verzorging doe ik helemaal zelf samen met een vriendin. Nu heb ik nog steeds erg weinig gereden. Ik heb wel als voordeel dat hij 14 uur per dag buiten staat en dat hij zo braaf is dat ik hem zelfs nadat hij weken stil heeft gestaan zo kan pakken voor een buitenritje. Hem wegdoen is voor mij absoluut geen optie, ik heb hem al 11 jaar en hij blijft tot z'n dood.
Ik rijd ook gewoon nog hoor, ik ben er vorig weekend vanaf gevallen en daar schrok ik wel een beetje van. Het ging gelukkig niet hard maar toch. Ze is nog maar 3 en erg onvoorspelbaar. Ik heb het nog tegen niem verteld dat ik zeanger ben dus vind ik het moeilijk om te stoppen. gaan ze meteen vragen stellen. Volgende week voor een echo en als die goed is vertel ik het ze. Dan moet ik nog maar eens zien hoelang ik me er goed bij voel om door te blijven rijden.
Ik ben te moe nu om te rijden maar droom er ook van haah maar ja het is het wahten waard en ze staan ook de hele dag lekker in de paddock en in het voorjaar weer heerlijk hele dagen de wei op! Ga deze week misschien nog een paar rondjes tuffenb maar buitenritten durf ik niet meer, zijn daar wat vervelender over het algemeen dus ja. Heb gisteren een afspraak gemaakt voro 12 maart voor het geslacht te bekijken. Had zo een gave baby Kentucky rijbroek gezien in roze haha die haal ik meteen als het een meid wordt was echt té leuk gewoon!
Hij is ondertussen al bijna 16, maar hij is eigenlijk altijd wel braaf geweest sinds hij uit over z'n pubertijd is hoor. Wel een echte eigenwijze Haflinger, maar op een leuke manier.
ik rij ook paard.. maar nog niet zwanger hoor .. ik ga wel meteen stoppen als ik zwanger ben. Ook al is het paard wat ik rijd super braaf, hij zou maar struikelen dan kun je er alnog afvallen en dat heb ik er echt niet voor over! Succes meiden
de eerste 12 weken zit je baby in wording nog superveilig achter je schaambot en kun je dus zonder risico rijden iedereen moet het voor zichzelf weten hoor, begrijp me niet verkeerd
Jammer dat er hier ook oordelen worden gegeven als dom om zwanger te rijden. Het risico om van de trap te vallen is net zo groot. Iedereen zal denk ik voor zich zelf heel goed kunnen bepalen of het nog goed voelt om te rijden en zal niet met tegenzin gaan paardrijden. Zelf ben ik instructrice en rij nog twee paarden van mijzelf en als ik het nodig vind en mij safe voel ook nog paarden van lesklanten. De spierpijn waar meerderen het over hebben is normaal maar betekend wel dat er even een stapje terug gedaan moet worden. Niet zwanger heeft ons lichaam genoeg energie om zich te herstellen maar zwanger heeft het lichaam de energie nodig voor het kindje en de gewone dagelijkse dingen. Probeer je zelf er al zo vroeg mogelijk in de zwangerschap aan te wennen om met een krukje op te stappen zo ontzie je al een hoop spieren en dus minder kans op spierpijn en verrekte spieren. Verderop in de zwagerschap zal je paard je ook dankbaar zijn. Meiden succes met paardrijden en luister goed naar je lichaam.
Gelukkig zijn de meningen verdeeld Dieren zijn onvoorspelbaar en dus onverstandig om door te rijden als je een langere periode zwanger bent. maja goed weer mijn mening en jah van de trap vallen kan inderdaad altijd gebeuren, maar voorkomen is beter dan genezen i.v.m. rijden veel succes allemaal
gisteren voor het eerst sinds anderhalve week weer gereden en.............geen spierpijn Ik ga deze week nog 1 keer rijden en daarna lekker op vakantie twee weken naar de Dominicaanse Republiek. Denk dat als ik terug ben ik niet meer ga rijden, maar weet nu al dat ik het onwijs ga missen. Ik denk dat iedereen best goed zelf kan beslissen wat nog verantwoordelijk is en wat niet. Neem voor het gemak aan dat iemand die zwanger is geen onnodige risico's neemt
Ik had precies hetzelfde als jij! Maar gelukkig heb ik mijn pony gehouden en ik vind het nu heerlijk om drie keer in de week weer lekker naar stal te gaan. Voor het rijden heb ik niet altijd veel veel tijd voor, maar ik heb een goede bijrijdster gevonden. Groetjes Firella
Ik loop al bijna 2,5 jaar met krukken en kan dus ook al 2,5 jaar niet meer rijden. Vorig jaar hebben mijn man en ik de knoop doorgehakt en onze KWPN'er van nu 17 aan een vriendin van ons gegeven. Ik weet dus niet goed wat ik zou doen als ik hem nog gewoon gehad had (en geen heupaandoening zou hebben) nu ik zwanger ben. Ik denk dat ik na vijf maanden er niet meer op zou stappen. In principe was mijnes braaf, maar als hij bang was op bijvoorbeeld het strand kon hij ook wel heftig zijn. Ik voelde hem goed aan, maar weet niet of ik daar risico's mee zou nemen. De vergelijking met autorijden en dergelijke vind ik toch wat vergezocht, ik bedoel: het leeft niet, je hebt het grotendeels zelf onder controle en je kan er niet afvallen. De meeste aanrijdingen hebben geen medische gevolgen, zelfs niet voor zwangeren. Heftige ongelukken daargelaten. Met paardrijden neem je in mijn ogen een wat groter risico wanneer je buik flink aan het groeien is. Het is aan iemand zelf om te kijken of je dat risico wil nemen.
bedankt voor je berichtje .Mijn bijrijdsters willen ook niet dat hij weg gaat, dat maakt het nog net even moeilijker. ben er nog steeds niet over uit wat ik moet doen
Je kan hem toch gewoon houden, en kijken hoe het loopt, je kan, als het niets wordt altijd besluiten om hem te verkopen. Ik heb tot 8 weken gereden, toen durfde ik niet meer, ik heb een heel apart en raar paard, op mijn laatste ritje die ik maakte viel ik er bijna af, en toen heb ik hem meteen op het land gebonjourd: '' doei en ik zie je volgend jaar wel weer'' Nou, ga er iedere dag heen hoor, maar rij niet meer, en ik kon niemand anders vinden die wilde rijden, ze staan niet echt voor hem in de rij zeg maar Dus hij heeft lekker vakantie! Tis een ijslander met veel haar, dus die vermaakt zich en red zich prima buiten op het land.