Wie oh wie heeft er voor mij de tip tegen een droge neus? Al vanaf het begin van de zwangerschap heb ik een verschrikkelijk droge neus waar dan 's nachts allemaal korstjes gaan vormen en als ik dan snuit omdat ik geen lucht krijg dan ontstaat er een bloedneus. Wie heeft er voor mij de tip om dit te verhelpen? Ik ben diegene eeuwig dankbaar want ik slaap er erg slecht door.
ikzelf heb veel bloedneuzen gehad in het begin van de zwangerschap erg vervelend maar is nieterg.ben ook een tijd erg verkoyuden geweest en heb toen neusspray gehaald van dr a vogel dat heeft wel geholpen maar weet niet of dit tegen en droge neus helpt
Door de 'gewone' neusspray wordt het alleen maar erger. Maar dr vogel is toch een homeopatisch middel? Ging je neus ervan open?
ja de neus ging er van open en kon weer ff goed doorademen en die korstjes had ik ook en dat duurde toch wel wat een langere tijd dat dat over en dat vond ik ook erg vervelend ze zeggen dat je ook zoutoplossing kunt proberen heb dat zelf nog niet gedaan maar volgens mij dr vogel ook zoiets.je kan het altijd proberen suc6 en hoop voor je dat het gauw over is
Ja je weet zelf dus ook hoe vervelend het is. Ik ga eens een zoutoplossing proberen voor het slapen gaan....Misschien dat dat helpt? Want vandaag zit heel mijn neus weer dicht met korstjes omdat ik vannacht neusspray heb gebruikt........
tja, mijn vader moest eens met vaseline aan de gang... lijkt me niet zo prettig, maar dus wel praktisch als het echt droog is... En vaseline zit natuurlijk verder niets in wat schadelijk kan zijn volgens mij. Wel vervelend inderdaad... Maar misschien helpt open houden met een zoutoplossing ook wel... Hoewel ik niet weet of dat ook niet juist uitdroogt?
KAMILLOSAN NEUSSPRAY! Ik had ook zo'n vreselijke last van een droge neus en toen las ik ergens dat deze neusspay ook goed is voor zwangere vrouwen. En, HET WERKT! Echt, het is zoooo heerlijk! Het is puur natuur, zit een beetje zoutoplossing in en kamille. Eigenlijk is het het beste als je jouw neus niet meer snuit want dan haal je de boel weer open maar ja, ik kon me ook niet bedwingen... Ik deed dit dan met een vochtig babydoekje want dan werd het meteen een beetje vettig. Het is verkrijgbaar bij de drogist en ik denk ook bij de apotheek. Je kunt trouwens ook Otrivin babyneusspray gebruiken, dit is ook een milde neusspray. Ik hoop dat het werkt!
Nou die babyspray heb ik voor mijn dochter maar deze helpt niet. Ik zal de kamillosan eens gaan halen, en ook de vaseline ga ik proberen.
Bij Hema verkopen ze ook een kruiden neusspray met Calendulan. Die lijkt me ook heerlijk bij een droge neus maar aangezien ik er geen last meer van heb kan ik het niet uitproberen.
Oh, wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Ook ik heb al vanaf het begin van de zwangerschap last van opgedroogde korsten in mijn neus en als ik die snuit (wat een arts mij heeft aangeraden raar maar waar...) dan is het allemaal bloed wat er uit komt. En callendula en kamille zijn fijne producten. Ik zal er direct s ff achteraan gaan, om te kijken of ik het ook kan vinden. Heb mijn VK gevraagd of het normaal is, zij kon me niet echt een antwoord geven (nu is het ook niet echt een leuke vrouw, degene die ik altijd heb (zit in een praktijk) is veel leuker...) maar het schijnt er wel bij te horen, want je bloedvaten worden wijder (dus ook die van je neus.) Ik ga s ff op zoek. Bedankt! Liefs Jen
Hmm.. ik heb ook zoveel last van bloedneuzen. Ik word bijna elke ochtend wakker met een bloedneus. Heel irritant!