hallo allemaal, we hebben een heel lief en mooi wiegje van rockstar baby gekocht,nu zit daar ook en bijpassend dekbedje met overtrek bij? Hoe zit het nou met het feit dat je de eerste 2 jaar geen dekbedje mag gebruiken? of zijn er dames bij die wel gewoon een dekbedje hebben gebruikt? ik ben 16 juni uitgeteld,is dat dan niet te warm? Wat een hoop vragen he,maar dit is onze eerste,en je krijgt zoveel informatie,dat je het soms niet meer weet. dinsdag had ik intake gesprek van de kraamzorg,vroeg ze me of ik al een molton bedzeiltje had,uhm ja,hoezo??? volgens consument en veiligheid mochten deze niet meer gebruikt worden???
ik zou t dekbedje niet gebruiken. Maar gewoon een dekentje, dit is meer ademend voor de kleintjes. Het "mag" ook eigenlijk niet in nederland volgens de richtlijnen. Bedzeiltjes mogen idd niet. Ook deze zijn niet ademend. Een gewone molton mag wel en beschermd ook heel goed tegen lekken en spugen
bedankt voor je reactie. mag ik het dekbedje wel als bv boxkleed gebruiken?? Het zeiltje stond nog op de uitzetlijst vd kraamzorg,dus vandaar dat ik hem al had. heb het bonnetje nog bewaard,dus kan hem gewoon terug brengen naar de hema,koste maar 4.50,maar dat is toch ook al een cappuchino met appeltaart he... groetjes petra
Hahaha een cappuchino met appeltaart! Lekker hoor! Ik zou het dekbedje ook niet gebruiken..maar gewoon een deken en lakentje. Ik vind het zelf ook mooier staan in het bedje..hahaha! Ik heb overigens juist op aanraden van de kraamzorg toen een moltonzeiltje gehaald...maar er zit geen plastic of iets syntetisch in...dus misschien is het wel wat anders. Ik dacht echt een moltonzeiltje. Was iig erg handig toen meneer erg aan de dunne was Geniet van je appeltaart!
Wij hebben dezelfde wieg, wat is íe mooi he? Ben er zo verliefd op. Wij gaan geen dekbedje gebruiken omdat dit idd. word afgeraden. Het wiegje komt natuurlijk uit Duitsland, daar zullen de adviezen wel anders zijn. Ik heb van de week een wiegdeken bij de prenatal gekocht met sterren erop, past er heel leuk bij. En ik heb een 2-in-1 deken/laken laten maken bij dromenland textiel met zilveren sterren erop, staat ook super erbij!
hey,leuk dat jullie ook dat wiegje hebben zeg,ook Bon Jovi fan toevallig??? Ze hebben bij prenatal ook een wieglakentje met daarop de tekst 'A STAR IS BORN'....die wilde ik kopen,en daaronder een rood katoenen dekentje,kleurt mooi bij de rode ster. zat er bij jou een dekbedovertrek bij? en waar gebruik jij nu het dekbedje voor? groetjes petra