Hoi hoi, 2 maand geleden heb ik een grote moedervlek verwijderd. Nu is het litteken echt donker geworden, donkerpaars. Het jeukt ook nog steeds. Weet iemand of er iets tegen is wat echt helpt?
Ik heb zelf een litteken van 15 cm op mijn arm, deze is ook vaak paars helemaal als ik het koud heb, en dit is van een operatie in 1994 geweest. Je kan littekenolie proberen en dan zachtjes masseren zo wordt je litteken ook niet hard maar mooi soepel. Schijnt dat littekenolie ook ervoor zorgt dat het iets lichter wordt. Ze;lf gebruikte ik vroeger calendulazalf om het soepel te houden. Aan de kleur kan je verder weinig doen, hij zal met de tijd wel wat lichter worden.
Bio Oil. Mijn litteken van mijn KS is als ik het koud heb ook paars, maar verder wordt ie steeds lichter. De kleur kan je wegnemen met een creme volgens mij!
ik ben in oktober geopereerd. dat was eerst ook een heel donkerpaars litteken, maar die zie je nu bijna niet meer. dus denk dat het gewoon tijd nodig heeft. zal nooit helemaal weggaan, maar wel vervagen.
ik mag aannemen dat hij door een arts is verwijderd? Je hebt speciale littekencreme en verder masseren.
Niet vergeten: ga binnen het jaar niet de zon in met je litteken! Afdekken dus wanneer je naar buiten gaat of wanneer je gaat zonnen. En idd littekencreme.
Mijn littekens zijn allemaal wit of lichtroze.. maar die zijn dan ook wat ouder duurt even voordat het lichter is sowieso.
Het litteken van mijn keizersnee (31-1-11) is ook regelmatig paarsig. Het schijnt na verloop van tijd inderdaad wel lichter te worden. Ik smeer 't zo nu en dan in met littekencreme maar dat is meer omdat het ook nog af en toe jeukt.