Paars/rose vlekje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dais77, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dais77

Dais77 Actief lid

22 nov 2010
    102
    0
    0
    managementassistente
    Groningen
    Dag meiden,

Momenteel ben ik 28 weken zwanger en een aantal weken geleden ontdekte ik een paars plat huidvlekje op mijn onderrug. Ik heb Vitiligo en eerst dacht ik dat het daarmee te maken kon hebben. Maar ik heb het toch toen ik toch met mijn dochter naar de huisarts moest even laten zien aan de huisarts. Hij zei dat het een puistje was. Ik heb er verder weinig aandacht aangeschonken maar een puistje is toch bol met een puntje en dit is een (licht) paars/rose plat vlekje.

Mijn oma heeft huidkanker gehad en dit zag er heel anders uit maar ik ben ongerust ondanks wat de dokter zei. Ik wil niet zoeken op internet want dan vindt je van alles. Vandaar een berichtje hier.

Wie herkent dit?

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Bedoel je een soort van bloedblaartje zeg maar. Ik heb dit ook op verschillende plekken. Heb me er eigenlijk nooit druk om gemaakt.
    Ik weet dat mijn vader dit ook heeft, dus weet niet beter eigenlijk:)
    Hij heeft er wel ooit 1 weglaten halen als ze groter werden.
    Bij mij zijn het echt stipjes...

3. Dais77

Dais77 Actief lid

22 nov 2010
    102
    0
    0
    managementassistente
    Groningen
    Bedankt voor je reactie.

Nee het lijkt op een vlekje dat achterblijft na een puistje. Dus een paarse verkleuring van de huid. Het is iets donkerder dan huidskleur daarom paarse/rose. Als ik moet schatten is het kleiner dan een halve cm. Het is een glad vlekje.

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Is dat niet gewoon een littekentje? Misschien van een puistje?
    Ik weet het niet hoor, ik roep maar iets:)

Op internet gaan neuzen moet je sowieso niet doen!

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het kan ook gewoon een spinnetje zijn! Heb ik namelijk ook en is een normaal verschijnsel in de zwangerschap.
    Zijn eigenlijk kleine bloedvaatjes die bij elkaar komen en zo goed doorbloed zijn, dat je ze kan zien.
    Ziet er uit als kleine rode puntjes in je huid. Dat zijn adertjes op de oppervlakte van je huid.
    Eigenlijk een teken dat je op dit moment heel goed doorbloedt bent..niks om je zorgen om te maken!

Ik zit er onder! Heb ze op mijn borst, armen, handen, vingers en benen.
    Gaat vanzelf weer over, had het de vorige keer ook!

6. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Mijn striemen begonnen als paarse vlekjes. Kan dat het niet zijn?

7. Dais77

Dais77 Actief lid

22 nov 2010
    102
    0
    0
    managementassistente
    Groningen
    Ik hoor geen enge dingen maar normale dingen. Dus het helpt wel wat jullie zeggen.

Het is een klein paars vlekje en er zitten rode puntjes in als ik heel goed kijk. Maar ik kan bijna niet kijken omdat het op mijn onderrug zit.

Ik ben gewoon wat angstig door mijn oma haar ziekte. Terwijl dit gedeelte amer in de zon komt haha.

Erg fijn jullie reacties.

Deel Deze Pagina