Auw auw hoofdpijn!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vica86, 19 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Sinds gisteravond heb ik last van hoofdpijn. Op mijn voorhoofd en dan vooral net boven en rond mijn ogen.
    Het begon vrij zeurend maar het wordt steeds erger!

Ik drink veel en ben niet ziek verder.

Wat kan ik hier in vredesnaam aan doen? Hoofdpijn vind ik zoooo verschikkelijk en het lijkt echt met het uur erger te worden!

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    ben je niet verkouden?? anders beginnen met een neusspray.

En anders paracetamol nemen. Gewoon 2 tegelijk.

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hou je geen vocht vast, of heb je last van tintelingen oid? Bandgevoel in bovenbuik?
    Want bij hoge bloeddruk kan je ook erge hoofdpijn krijgen.....Kan te maken hebben met zwangerschapsvergiftiging. Dus even je VK bellen als je ook andere symptomen hebt!

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Griep is het niet, ben ook totaal niet verkouden. Alles is gewoon open en vrij.

Ik hou al heel lang extreem veel vocht vast, dus enig verschil kan ik hier niet in zien. Helaas tintelen mijn handen al sinds ik tijdens mijn vorige zwangerschap het carpaal tunnel syndroom had.
    Ook hier zou ik het dus niet aan kunnen zien.

Weet wel dat donderdag mijn bloeddruk nog erg netjes was (130/80).

Pcm werkt tot nu toe niks, ga er nu weer 2 innemen en hoop dat het wat af gaat nemen :(..

Heb een heel licht bandgevoel onder mijn borst, maar heb het al vaker gehad en dat was waarschijnlijk van mijn maag ofzo omdat ik ook heeeeel veel maagzuur klachten heb al de hele zwangerschap.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wil geen paniek zaaien hoor maar ik zou het toch even laten uitsluiten door je VK. Zeker bij een bandgevoel, ookal is het licht.
    Je bloeddruk vind ik wel aan de hoge kant.... maargoed ik ben laag gewend (110/60).

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou toch even de vk bellen wat je kunt doen!

liever tien x te veel al 1 keer niet en dat eht dan verkeerd gaat

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Bloeddruk is voor mijn doen opzich wel hoog. Maar hij is al weken zo. Dus vandaar dat ze het als goed zien haha. Ik ben ook onderdruk 60 gewend. Maar sinds 30 weken zeker al 80 soms 85.

Ik vind het zo wat om zo laat nog te bellen met alleen extreme hoofdpijn en een heeel licht bandgevoel.

Ik denk dat ik het nog even aan kijk en lekker ga slapen. Mocht het echt erger worden of er komen andere symptomen bij dan bel ik direct.
    Kan je bloeddruk zo ineens hoger zijn dan?

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

De dubbele pcm die ik ruim een half uur geleden heb ingenomen doen nog altijd niks. Dus ik hoop dat ik uberhaupt kan slapen.

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Zwvergiftiging kan je acuut krijgen.
    Kan me je twijfel voorstellen..... als het uit te houden is bel je morgenochtend....

(offtopic, tussen onze kindjes zit ongeveer evenveel tijd straks... leuk.)

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja dan doe ik dat.
    Nu snel naar bed en hopen dat het minder wordt.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

je bloeddruk kan binnen een uur van 120/80 naar weet ik hoe hoog gaan

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha leuk! Al lijkt het mij wel enorm zwaar (2e was ook nog niet gepland haha).

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok, dat wist ik dus niet.

14. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik zou toch echt even bellen..

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hier ook niet gepland Vica... Gelukkig is mijn eerste supermakkelijk.

Hoop dat je wat kan slapen en als je het niet vertrouwd echt bellen daar zijn ze voor. Beterschap!

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nou ben net wakker. Hoofpijn is aanwezig maar iets minder erg dan gisteravond. Even kijken of het afzakt of erger gaat worden.

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    bloeddruk 130 is heel normaal. pas vanaf 150/160 over 100/110 is die hoog en krijg je medicijnen.

Een goede bloeddruk ligt tussen de 90/140-50/90

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    als je onderdruk rond de 90 zit dan zit je al op het randje om doorgestuurd te worden naar het ziekenhuis hoor.;)
    ik had van de week 125-80 en als dat de volgende dag iets hoger was geworden dan hadden ze me per direkt naar het ZH door verwezen.

140-90 is te hoog.

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat ligt er heel erg aan wat je normale bloeddruk is. Als de onderdruk normaal maar 65 is en in korte tijd 85 wordt, kan dat voor die persoon erg hoog zijn.

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

De hoofdpijn gaat niet weg. Zo maar even lekker wandelen buiten. Wellicht helpt een beetjee frisse lucht.

Deel Deze Pagina