Hier staat sindskort een klein toestel in de tuin. Dit is bedoeld tegen katten. Met de buren valt op geen enkele manier mee te praten. Het toestel werkt tegen katten. Maar zorgt onbedoeld ook veel klachten bij de kinderen? Onze baby zit zelfs steeds aan zijn oortjes. Het gaat om zogenaamd ultrasoon geluid? Wie weten hier meer over?
Kinderen horen hogere tonen dan volwassenen! Kan dus heel goed dat Baby's en kleine kinderen hier last van hebben terwijl je zelf niets hoort. Ze gebruiken ze soms ook om pubers van hangplekken te verjagen
Ik ken dat kastje niet, maar weet wel dat kleine kinderen hoge tonen kunnen horen die volwassenen niet horen. Ik kon het als kind ook horen als de tv op standby stond ipv helemaal uit. Misschien kan je achterhalen op welke frequentie dat ding piept en of dat in het bereik van kindergehoor valt. Succes!
die dingen helpen vaak niets tegen die beesten... Kun je een kat niet natspuiten als je m ziet en t m zo afleren?
Ja, die hoge tonen worden door kinderen ook gehoord, dus toch eens zien dat je daar uit komt met je buren dan...
Sterker nog de kinderen krijgen hiervan oorpijn. Het apparaatje dat er groenachtig uitziet en een zwart rondje heeft staat in een tuin van een particulier. Ik heb even gezocht en gekeken naar 't toestel. Het heet 'tuinwachter' en piept op 19 en een halve kilohertz toon? Het volume bedraagt 140db.
Ik lees nergens terug dat het toestel in een speeltuin staat Edit: daar was je inmiddels zelf ook achter, zie ik.
Ik heb heel gevoelige oren en ik hoor dat geluid van die kastjes ook en ja, het is echt vreselijk irritant! Ik zou het heel vervelend vinden wanneer mijn buren zo'n kastje zouden hebben.
Je bent van 1983 Suus? Je bent al 31? Ik hoor het geluid zelf niet maar ik voel wel een gigantische druk op mijn oren alsof je in het vliegtuig zit? Een ander kindje zit nu steeds bij zijn oren en dat bloed nu zelfs. Ik ben zelf zwanger, het geluid dempt hoop ik wel in de buik?!
Bijna 31. En jam ik hoor die geluiden idd. Ik voel geen druk, maar sta dan ook niet regelmatig in de buurt van zo'n kastje, maar bloed in de oren kan daar toch niet van komen? Dat lijkt me wel heel ernstig. En ja, geluid wordt in de buik wel gedempt hoor. Wel grappig, ik dacht dat veel meer mensen dat geluid wel konden horen.
Heel vervelend geluid ik hoor het ook altijd. Maar bloedend oor? door het constant aan het oor zitten krabben of door dat apparaat? Het laatste kan ik mij maar moeilijk voorstellen namelijk. Het is vervelend maar bloedende oren
Gelijk weghalen dat apparaat, als er bij een kindje nu zelfs zijn oor bloed??? WIl je nu echt antwoord op de vraag of het door de buik gaat? Het ijkt mij ondertussen wel overduidelijk dat de kinderen er vreselijk last van hebben. Die katten kan je ook wegkrijgen met een supersoaker oid.
Je bent sinds begin juli al over dit soort piepende apparaten aan het posten (ja ik lees terug) en over de schadelijke werking hiervan. En toch heb je er sinds kort een in jullie tuin... die snap ik even niet.
Dat jongentje deed steeds zijn vingers op zijn oren (dit speelde zich vanmiddag af). Hij ging later naar huis. Zijn ouders vertelden dat hij continue met de handen bij zijn oren zit en zelfs open heeft gekrabd. Dat jongentje is 7 jaar en zegt steeds een piep geluid te blijven horen terwijl hij allang weer thuis in Leeuwarden is. Terwijl dat gepiep hier in Drachten is.
Dan kan je het nog steeds zelf weghalen, dan maar ruzie. Zo wie zo lees ik enit dat hij in de tuin van de buren staat, en oude berichten les ik neit van TSs