sprongetje? weinig slapen/veel huilen.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lizzie84, Feb 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Hallo,

Onze dochter is al een aantal dagen erg onrustig. Ze huilt veel ook bij anderen op schoot is ze erg onrustig. Zodra ik haar oppak is ze rustig en ze nesteld zich dan heerlijk tegen me aan.

Als ze naar bed gaat dan heeft ze erg veel moeite om in slaap te komen, dit had ze eerder niet. Ze is dan elk half uur even wakker en jammert eventjes, ze slaapt de ene keer wel verder en de andere keer zet ze het op een schreeuwen en ze wordt dan helemaal overstuur tot dat ik haar snikkend oppak.

Wanneer ik haar in de nacht de fles geef heeft ze ook veel moeite om weer te gaan slapen, een paar dagen geleden kon ik haar slapend weer in bed leggen maar nu ben ik toch wel een goed half uur zoet met haar in slaap krijgen. Laten huilen heeft geen zin dan wordt ze alleen maar overstuur.

Overigens ben ik vorige week begonnen met de bv afbouwen, tijdens het voeden kreeg ze veel lucht binnen waardoor ze enorm last van krampen kreeg, door de spruw werd ze ook nog eens erg onrustig aan de borst, gevolg een overprikkeld kind dat enorm last had van slaap te kort en zere buik en veel boeren. Dit gaat gelukkig nu wel beter.
    Tijdens de borstvoeding kreeg ze de laatste voeding om 22.00 en sliep dan tot 5.00 -5.30.
    Nu ze enkel de fles krijgt heeft ze de laatste voeding om 23.00 en komt ze om 4.00 al weer. Kan dit ook te maken hebben met het sprongetje?

Misschien moet ik maar weer beginnen met inbakeren, geeft haar dit meer rust tijdens haar sprongetje.

Pff fijn hoor even van me afschrijven, herkenbaar en tips?

Lizzie,

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar denk zelf idd een sprongetje. Ze klampt zich echt aan je vast en dat is een typisch kenmerk van een sprongetje! Geef er lekker aan toe, ze is nog zo klein en zoekt echt geborgenheid bij mama!

En met de voeding, tijdens een sprongetje is dat idd ook anders. Ik zou het even aankijken voordat je begint met inbakeren. Als het over een paar dagen nog zo is zou ik pas met inbakeren proberen...

3. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

Jun 1, 2007
    372
    0
    0
    Zou het niet gewoon kunnen komen dat ze moet wennen aan de nieuwe manier van voeden?
    Zo wie zo valt fv anders dan bv. En daarbij is d emanier van voeden anders, bij bv is er toch meer spraken van huid/huid contact. Nu met de fles is het meer huid/kleding contact, toch anders.

Bv geven is meer dan alleen de voeding geven, en misschien moet ze eraan wennen dat het nu anders gaat?

4. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

@ minimuisje, het inbakeren deed ik al maar het ging zonder heel goed. dacht er aan het nu weer te gaan doen. bedankt voor je antwoord.

@bumbalou, dat huid/huid contact heb ik ook aan zitten denken. misschien toch verschillende factoren.

nog maar even doorheen dan!

Share This Page