Ik vraag mij af of ik niet de enige ben. Ik snak de hele tijd naar adem alsof ik een marathon heb gerend en echt effe moet bijkomen. Ik kom echt adem tekort en vind het een beetje eng zelfs, alsof ik niet meer kan ademen straks (zijn weer scenario's die ik in mijn hoofd haal) Ik heb het voornamelijk tijdens het eten, dat het kauwen mij gewoon energie kost en ik gewoon echt effe moet happen naar lucht. Ook heb ik het tijdens het schoonmaken, lopen, de was doen, de was ophangen.. Eigenlijk bij bijna alles wat ik doe haha. Zijn er dames die hier ook last van hebben? Zo ja, hoe gaan jullie er mee om?
Ja ik heb het ook wel, maar ben al wel een stukje verder zwanger dan jij. Ik weet eigenlijk niet of ik het bij 12 weken ook al had. Nu wordt de buik natuurlijk groter en zwaarder en gaat meer in de weg zitten waardoor alles meer moeite kost. Ik ben wel enorm verkouden. Dan krijg je ook al minder lucht. Heb je ook een verstopte neus misschien? Kan ook door hormonen komen heb ik wel eens gelezen.
Ja heb idd ook een verstopte neus waardoor het moeilijker is om te ademen, pff dat belooft nog wat voor straks...
Ik ben nu 16.2 en ook sinds een aantal weken last van kortademigheid. Kreeg dan ook vaker hartkloppingen en door eerdere ervaringen met zware paniek en angstaanvallen was ik bang dat dit weer ging opspelen. Na een aantal dagen toch even de vk gebeld en uitgelegd hoe en wat (was met 15 wk) en zij gaf aan dat dit normaal is doordat je een liter meer bloed in je lichaam hebt, je schildklier harder moet werken en je organen, waaronder ook je longen, verplaatsen en iets minder plek krijgen. Ze gaf wel aan dat als ik er teveel last van bleef houden ik langs mocht komen om bloeddruk te meten maar bij mij gaat het redelijk goed, alleen moet ik niet te snel zijn met lopen of trappen rennen. En niet teveel op mijn rug liggen in bed want dan krijg ik het erg benauwd.
Ik heb hier ook last van. Ook een verstopte neus trouwens al vanaf het begin van de zwangerschap. Ik doe ook nog rustig aan trainen (korfbal) maar dat lukt eigenlijk ook al bijna niet omdat ik zo weinig adem heb. En ik heb er ook al last van na een stukje lopen binnen kantoor, lijkt wel of ik steeds moet uitrusten
Check! Ja hoort erbij... Ik had toch een goede conditie voordat ik zwanger werd, maar is verdwenen als sneeuw voor de zon. Dus alles in een lagere versnelling......
Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik merk zelf dat het erger is in de avond en voornamelijk bij het eten. Dat ik soms bij iedere hap even moet bijkomen en daarna weer door