Hallo, Al 2 weken valt het me op dat 1 van de melkkliertjes veel groter is dan de rest. Althans, ik denk dat het een melkkliertjes is - het is 1 van de besjes van de framboos als je een (harde) tepel voor het gemak even vergelijkt met een framboos. Als ik naar beneden kijk, naar mijn tepel, steekt er echt 1 stukje uit, alsof het een bultje is. Maar het is duidelijk van dezelfde structuur als alle andere 'besje'. Nu doet dit besje alleen heel erg zeer als je er aan komt. Dus bij het afdrogen, de pyjama schuurt er langs, gewoon aanraken etc. Eerst dacht ik: gaat wel over. Maar na 2 weken twijfel ik daar aan. En het idee dat ik zeer binnenkort ga bevallen en dan mijn kindje aan die borst ga leggen, lijkt me geen prettig vooruitzicht (auw!) Wat is dit nu, maar vooral: wat doe ik eraan? Alvast bedankt voor de reactie! Groet, Wil
Tja , dat is lastig. Zoiets moet je eigenlijk gewoon zien. Misschien toch even mee langs de huisarts? Want het is wel belangrijk dat zo'n plekje tot rust is als je straks borstvoeding gaat geven. Als de huisarts er geen raad mee weet, misschien een lactatiekundige? gr Linda
Hallo Linda, Dank je wel voor je reactie. Ik ben bij de huisarts geweest. Zij vond het er normaal uit zien. Het lijkt op een wat opgezet melkkanaaltje. De tepel ziet er verder rustig uit. Geen aanwijzingen voor een ontsteking of schimmel oid. Het lijkt of de tepel zich aan het voorbereiden is. Ik verlies ook wat melk elke dag. Grote kans dat als het kind aan de borst drinkt het afzwakt. We zullen zien! Groet, Wil