alleen nog achteruit lopen in loopstoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jelisa, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi hoi,

Onze dochter van 10 maanden zit sinds een paar weken af en toe in de loopstoel.
    Nu merk ik dat ze alleen nog maar achteruit kan lopen in de loopstoel.
    Ze komt niet vooruit.
    Ookal 'lok' ik haar met bepaalde dingen, dan komt ze nog niet.
    Is dit nou gemaktzucht of zou ze echt nog niet vooruit kunnen lopen?
    Ook kan ze nog niet kruipen. Misschien slaat ze dit over?

Liefs Jelisa

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dit is altijd in het begin dat ze achteruit gaan. ze zetten zich af en dan bewegen ze. vooruit is erg moeilijk en moeten ze snappen. ze moeten hun beentjes anders neerzetten en echt hun voeten gebruiken om te lopen. dit duurt even maar komt vanzelf. als ze eenmaal vooruit gaan danhebben ze het zo door. het is dus ene beetje gemakzucht

3. Tese

Tese Niet meer actief

Wat grappig! Hier liep mn mannetje meteen vooruit en als hij dan vast zat moest hij even denken hoe hij achteruit moest. Toen hij dat eenmaal doorhad waren onze tenen niet meer veilig!!!

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Doen de meesten hoor. Die van mij iig alle 3 en de andere kinderen die ik ken ook allemaal. Eerst achteruit en dan ineens hebben ze die vooruit gevonden. Zelfs met kruipen hadden mn 2 oudste eerst de achteruit en toen pas de vooruit in de gaten :D
    Wendy kon flink hard achteruit op de loop fiets maar sinds n paar dagen (en met wat stappestappestap hulp van mama) snapt ze nu hoe vooruit werkt.
    Kruipen...tja hier hebben ze allemaal gekropen. Alleen Wendy dreigde het over te slaan. Tot ze kon gaan staan en naar dingen toe moest komen om te kunnen gaan staan, toen moest ze wel! :p

Trouwens, toen mn 2e zoontje leerde zwemmen ging hij ook eerst achteruit en toen pas vooruit. Echt heel bizar om te zien :D

5. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Fijn voor de snelle reacties!!

Het is dus vrij normaal dat ze eerst achteruit gaat hihi!
    Dan wachten we maar af wanneer mevrouw doorheeft hoe ze vooruit kan:p

En het kruipen: misschien als ze inderdaad een beetje kan staan en een paar pasjes kan zetten dat ze dan doorheeft dat ze ook kan kruipen.
    Voor nu vind ze het al verschrikkelijk als ik haar op haar buik leg, dan gaat ze gillen en draait zich snel terug op haar rug!

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Is een loopstoel niet heel erg slecht voor de heupjes? Ik dacht een keer zoiets gelezen te hebben in het groeiboekje van het consultatiebureau. Of hebben we het beide over een ander ding?

7. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Moonlight
    Een loopstoeltje is inderdaad niet geweldig voor de heupjes. Sommige fysiotherapeuten raden het helemaal af, terwijl anderen zeggen dat het ok is maar dan met mate. Maar met mate is sowieso al het toverwoord bij bijna alles.

@Jelisa
    Zoals de andere dames al hebben gezegd: heel normaal, komt vanzelf goed. :)

8. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    tja ik heb ook wel eens iets gelezen over een loopstoel dat het eigenlijk niet goed is voor de heupjes.
    Maar ik zet haar inderdaad met mate erin.
    Geen uren achter elkaar.

Ik vraag me eigenlijk af waarom het niet goed voor de heupjes zou zijn, maar goed dat is weer een ander verhaal.

9. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    vanaf hoe oud mogen ze er eigenlijk in? heb toen in de winkel gevraagd.. en er staat op vanaf 6 maanden.. maar ik lees hier nu dat ze pas met 10 maanden er in gaan!!??

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Vanaf het moment dat ze goed zelf kunnen zitten kunnen ze er in principe in. Bij het ene kindje is dit eerder en bij een ander kindje later. Ook kiezen sommige moeders (zoals ik) ervoor om het nog later te doen. Maar wij hebben ook niet zelf maar alleen bij mijn schoonouders.

11. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Roy zit er in vanaf dat hij 7 maanden is.
    Wel met mate inderdaad. Ongeveer 5 a 10 minuutjes per dag.

Gr. Marieke

Deel Deze Pagina