trouwen in/rond Amsterdam

Discussie in 'De lounge' gestart door surf, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Mijn vriend heeft mij op 17 maart ten huwelijk gevraagd! helemaal blij natuurlijk! Op dit moment ben ik nog zwanger van ons derde kindje, en vanaf oktober gaat mijn broertje voor een jaar naar Australie, dus we trouwen pas in september 2013, maar dat geeft niets...
    Wel zijn we alvast bezig met de huwelijkslocatie... dan staat dat in ieder geval vast en de rest doen we dan pas nadat de kleine er is.

We wilden graag een locatie waar de hele dag gevierd kon worden, maar dat blijkt nog best lastig te zijn. Er zijn wel locaties voor de ceremonie en de receptie, maar dan niet geschikt voor het feest, of als het wel allemaal daar kan is de ruimte voor de ceremonie te klein...

Ik denk nu er dus toch aan om de dag dan maar te splitsen. De ceremonie ergens te doen en dan de rest van de dag (receptie, diner en feest op een andere locatie)
    We hebben nu voor de receptie etc Huize Frankendael op het oog, denk ook wel dat dat het wordt, maar voor de ceremonie weet ik het nog niet...
    Ik wil graag een locatie waar ik echt kan komen aanlopen tussen de stoelen door zeg maar, met onze 3 kindjes voor me, aan de arm van mn vader (lekker traditioneel hihi), er moeten ongeveer 80-100 mensen kunnen zitten... Ik denk nu aan Schuilkerk De Hoop in Diemen (lekker dicht bij Frankendael) of aan het Schellingwouderkerkje in Noord.

Heeft er iemand ervaring met deze locaties of misschien andere tips??
    Ik hoor het heel graag!!

2. Within

Within Niet meer actief

3. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Jaaaaa mijn beste vriendin is daar getrouwd! In dat kerkje zoooo romantisch! Ook heb je in sloterdijk zo een kerkje, is mijn nichtje getrouwd, ik zal even kijken of haar weblog t nog doet..

Wat ik nog wilde vragen, wil je voor de kerk trouwen of voor de gemeente?

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    within, dankjewel, die site heb ik inderdaad al doorgespit, maar vind het lastig om te beslissen haha, daarom ook graag ervaringen!

@desert: ja die bij sloterdijk had ik ook gezien, petruskerk of niet?
    ik wil een burgerlijk huwelijk, dus niet voor de kerk, maar ik vind een kerkgebouw wel erg mooi. maar mag dus ook iets anders zijn!

5. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik weet niet of het iets voor je is, maar ik ben vijf jaar geleden getrouwd in het gemeentehuis van Amsterdam Oud Zuid. Dat is een klassieker gebouw tegen het Vondelpark aan gelegen, de trouwzaal laat meer dan 100 mensen toe, al moeten er dan wel een heleboel staan, en je kunt die ruimte ook indelen dat je tussen mensen door aan komt lopen. Al is dat iets minder lang dan als je echt naar een altaar loopt. Ik vertel dit dus ook even omdat je niet in een kerk hoeft te trouwen om wel een mooie aanloop en sfeer te kunnen hebben.

Wij zijn direct na de ceremonie gaan lopen (2 minuten) naar een zeer nabij gelegen chique café met serre voor de receptie. Na de receptie heeft iedereen wat tijd gehad om even voor zichzelf wat te doen en daarna hebben we het diner en (dans)feest tot drie uur 's nachts gehouden in de Schreierstoren, nabij het Centraal Station/Nieuwmarkt.

Vooral de Schreierstoren vond ik een echte tip. Voor 150 Euro de beneden zaal afgehuurd en verder alleen de drank en het eten hoeven betalen. Heel mooi en sfeervol gebouw, met grote balkons aan het water gelegen.

Huize Frankendael ken ik ook goed (woon er vlakbij), en dat is inderdaad ook leuk voor een trouwerij. Afgelopen week heb ik er daar nog een gezien.

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Troetelbeertjes: dank voor de tip! Ga ik zeker even bekijken!

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Nog meer meiden met tips of ervaringen misschien?

8. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat je in Frankendael zelf ook kunt trouwen?

9. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Voor de duidelijkheid: de benedenzaal was afgehuurd zodat er niemand anders in zou zitten. We hadden dus daarmee het gehele gebouw.

Ik neem aan dat de ceremonie in principe overal kan zijn, de gemeentelijk ambtenaar zal hoogstens een extra vergoeding vragen ten opzichte van de prijs van trouwen op het gemeentehuis.

10. Within

Within Niet meer actief

Voor de ceremonie moet altijd een vaste plaats worden aangewezen, een zogenoemde trouwzaal. Het is dus niet zo dat je in bijvoorbeeld een kasteel kan kiezen in welke kamer je de ceremonie wilt, dit heeft meestal een vaste plek en soms heb je de mogelijkheid dan nog om eventueel buiten te trouwen onder een koepeltje.

Wat ik trouwens een hele mooie locatie vind in Amsterdam is Landgoed Waterland.

11. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Desert: ja dat kan idd! Mooie salon, maar voor ons te klein... Kunnen max 40-50 mensen in...

Within: landgoed waterland ga ik even opzoeken! Volgens mij is mijn neef daar getrouwd maar weet t niet zeker...

Deel Deze Pagina