Mandy ga je ook nog op vakantie of ben je gewoon lekker vrij ? Daantje veel succes!! Bambi hier heeft toch nog 2 vragen over de ovu-testen: - lees her en der over 2x per dag rond de knaller..? Is dat echt nodig? *edit: bedoel dus 2x per dag een ovu-test - de dag na de knaller, reken je die als 1 dpo? Thanks
Nou, wij hebben gewoon steeds om de dag seks gehad deze ronde en gewoon zwanger geworden. Dus mijn ervaring is dat dat absoluut niet nodig is. Ik zelf reken meestal de 48 uur na de knaller als 1 dpo. Dan weet ik bijna zeker dat eilief gesprongen is.
@Daantjuh: succes zo! Wij willen frummel zien!!! @Mandy: klinkt als een heerlijk vooruitzicht, veel plezier1 Liana, voel je je vandaag al ietsje beter? Dipdagen zijn bleeehh butterflynova: hoe voel je je vandaag? @echoangst: Alleen de eerste echo die ik heb gehad (8w2d) was goed, de echo's daarna allemaal dubbel: kindje groeide goed, bewoog, spartelde en zwaaide maar wel met afwijking. Verliefd en verdrietig tegelijk.. en de allerlaatste echo was toen ze net was overleden.. he bah, tranen schieten meteen weer in mn ogen Hoop op een heeeeleboel alleen maar positieve echo's hier! Hoort toch ook alleen maar mooi en leuk te zijn (in theorie dan). En nog wat mijn 'bioscoop'-verhaal: de vk zei nog heel subtiel 'meneer, de meeste vrouwen vinden het niet zo prettig als de man daar gaat zitten waar u zit'.. Bij de eerste inwendige echo ging vl ook al aan t uiteinde staan en toen zei de gyn heel 'grappig': de dader mag daar staan...
Hahahaha ik bedoelde 2x per dag testen 2x per dag klussen lijkt me een uitdaging als je allebei werkt
Mijn god, ik schrok al Ik heb altijd gewoon 1 keer per dag getest. Als je een hele korte piek hebt, kan het zijn dat je m mist met 1 keer per dag testen.
Sun, bah, heftig van die echo's en dan vooral omdat je bij de laatste ziet dat je kindje niet meer leeft. Met 14 weken ben je al best ver, wat ben ik dan 'blij'dat het bij mij met 8 wkn mis is gegaan. Waarschijnlijk al veel eerder, maar het kwam niet uit zichzelf los. Lijkt me super heftig als je al meerdere goede echo's hebt gehad, maar wel weet dat je kindje een afwijking heeft. Ik voel me nog niet veel beter vandaag, maar zal dr niet over zeuren, want doe het mezelf aan.
Is ook heel heftig, een achtbaan van emoties want OMG wat is het bijzonder en mooi om een klein mensje (dat ook echt als zodanig te herkennen) is in je ziet bewegen. En een hartje te horen..Maar dan te weten dat het niet zo zal mogen zijn...echt niet te doen...onmenselijk. Eigenlijk was ik t bangst voor de eerste echo, zo bang voor een leeg vruchtzakje. Ik denk dat die echoangst er bij ons nooit helemaal uit zal gaan vrees ik... enne...je mag zeuren hoor, zeuren kan heeeerlijk zijn en opluchten. En als wij t niet willen lezen (wat ik me niet kan voorstellen) scrollen we er toch lekker over heen, ben jij t wel kwijt
Hahaha ah oke thanks voor je antwoorden. Ga t maar gewoon proberen met 1 x per dag (TESTEN) dan wordt het hopelijk ook niet zo'n obsessie Heavy hoor Sun!! 14 weken, dan ben je voor je gevoel ook 'voorbij' de grens. bah. Ik vind het allemaal zo dubbel, aan de ene kant wil ik graag zo snel mogelijk weer zwanger worden maar aan de andere kant zie ik heel erg op tegen de angst en onzekerheid van een nieuwe zwangerschap die sowieso niet meer onbezorgd is Oh en Liana gewoon spuien hoor
Sun, denk je het ergste gehad te hebben als de eerste echo goed blijkt te zijn. Ik kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen als het daarna alsnog niet goed blijkt te zijn. Bij mij was direct de eerste echo al niet goed. Is ook verdrietig, heb me de ogen uit mijn kop gejankt. Maar het lijkt me vele malen erger als je eerst wel 1 of zelfs meerdere goede echo's hebt gehad.
Het is allebei erg, het is altijd lastig te 'vergelijken' want dan zijn er altijd ergere dingen. Het is gewoon kl*te dat het gebeurd is, bij ons allemaal! Maar ik weet het zeker: 2015 wordt ons jaar: met mooie plakkers en gezonde geboortes
je kunt t ook niet echt vergelijken denk ik. We verliezen allemaal onze verwachtingen, toekomstbeeld en dromen op het moment dat het mis gaat in de zw schap, op welk moment ook. en we verliezen ook allemaal een kindje, bij de 1 is het al meer een mensje om te zien dan bij anderen, misschien dat dit gevoelsmatig wat verschil maakt maar een verlies blijft een verlies. en hoe je t ook wendt of keert: het is allemaal gewoon ontzettend RUK! 2015 wordt vast ons jaar! hoe leuk zou het zijn om ergens in t nwe jaar te daten met allemaal beebjes in de kroeg
Goed dat je er even bij zet dat het om TESTEN gaat Waarschijnlijk zal het niet meer onbezorgd zijn een volgende zwangerschap inderdaad. Ik merk het zelf ook. Hoewel ik ergens het gevoel heb dat dit wel goed zit, maken de lichte streepjes op mijn testen me ontzettend angstig. Heb ook al op dokter google gelezen dat het hCG heel erg kan variëren bij vrouwen en dat ik misschien wat aan de ondergrens zit. Dit hoeft niet perse te betekenen dat het niet goed zit. Het kan ook zijn dat ik een zogenaamde 'trage starter' ben. Ik probeer me wat aan die theorie op te trekken, maar das wel lastig. Verlies gelukkig geen bloed, dus heb dan waarschijnlijk wel genoeg hCG in mijn lijf om het vruchtje vast te houden. Althans, dat hoop ik dan maar.
Haha ja, meeten in de kroeg met onze kindjes Ik ga even de fles klaarmaken voor mijn lieve oppasmeissie
Goedemorgen dames, Sun, lief dat je het vraagt. Ik ben net wakker, met een iets beter gevoel dan gisteren. Ben nog niet uit bed, dat kan het weer veranderen... @ovulatietesten Ik heb in één ronde rond de ovulatie wel 2 keer per dag getest. Vond ik wel zo prettig. Het herft toen niets geholpen maar had toen wel beter mijn piek in beeld. Daantjuh, succes vandaag!
Ik zou voor de grap een keer mijn vorige NOD test uploaden. Dan moet jij vast je tuurbril klaar leggen we maken onszelf ook gek door op het forum met iedereen testen te vergelijken. en wat je zegt, de een is de ander niet. Ik denk trouwens dat de KV 2v5 echt niet meer is wat ie is geweest, ik lees het overal en heb het zelf ook ondervonden. Hang in there, het komt goed!!
Mooie woorden, je gaat plannen maken op het moment dat je die 2 strepen ziet en inderdaad, het verlies van een kindje is altijd verdrietig maar inderdaad, baby-date zie ik helemaal voor me
Ik hoop toch zo dat ik met jullie mee mag doen en mijn cyclus zich gewoon hersteld. Ik weet het nu allemaal gewoon niet zo meer.
Ah ok, nou ja we gaan het meemaken. Ik denk gewoon tijdig beginnen met om de dag klussen en het gaat er vooral ook om dat ik enig idee heb wanneer mijn ei komt en of ik de signalen wel goed interpreteer. @Bakegirl, ik hoop het ook voor je! Die van jou was extreem lang, die van mij extreem kort en als we het nou eens middelen komt het mooi uit voor ons beiden
@ echoangst, niet zo'n goede ervaringen met echo's. 1e was frummel niet zo groot als hij/zij moest zijn met een zwak kloppend hartje, kon dus 2 kanten op. 2e was week later na wat bloedverlies en daar was alleen nog maar een leeg vruchtzakje. Nog eentje gehad om te kijken of het goed schoon was en van de week nog een bij de gyn.
Dan is uitdaging een understatement Je mag altijd zeuren, dat lucht op! Ik ook! 2015 it is! Mooi gezegd! Als ik voor mezelf spreek vond ik alle miskramen heftig, en er zat een paar weken verschil tussen. Ik denk ook dat je het zo erg kan vinden als je zelf wil zeg maar, klinkt behoorlijk cru maar ik denk dat het gewoon gevoelsmatig ligt. Er is geen standaard voor zoveel verdriet mag je hebben bij zulke situaties. Dat hoop ik voor je. Voelt als nutteloze tijd he?