Hahaha. Achja.. Om maar even door te gaan, waar ontbijten jullie mee? Ik ben een beetje inspiratie kwijt.
Het gaat je vast geen inspiratie geven, maar wij ontbijten bijna elke dag samen. Met brood, crackers en beschuiten, thee en een hoop lekker beleg, bijna als een hotel ontbijtje. Echt even de tijd nemen om wakker te worden. Alleen op woensdag ochtend eet ik anders,want dan moet ik er voor zes uur uit, en dat is mijn vriend echt te vroeg Dan eet ik hetzelfde als toen ik nog alleen woonde: havermout met een halve appel er doorheen en een beetje kaneel.
Woh!! Dat je daar tijd voor hebt linky!! Hier normaal snel ff cornflakes, daar red ik het nu niet meer mee dus nu 2 boterhammen
Daar hebben we echt geen tijd voor ik ontbijt eigenlijk alleen, behalve in het weekend. Maar over het algemeen heb ik wel lekker de tijd.
warme brinta met een paar rozijnen of kaneel. moest er ff aan wennen en het is niet mijn favoriet (boterham met hagels ahoy) maar nu heb ik tot 10.30/ 11 uur een gevuld gevoel, dus toch maar braaf aan de brinta
Brinta is toch pap? Ik eet namelijk wel steeds meer havermout en dat went, een mugcake is echt heel erg lekker.
het is volkorentarwemeel met melk aangemaakt in een soort van pap consistentie hihi, je hebt geloof ik ook wake-up en das meer een drankje. die mugcake moet ik opzoeken, klinkt wel goed. Komt vooral omdat er het woord cake in zit haha
jullie met al dat eten, nu heb ik honger *lees zin in mc* onbijt: in het weekend lekkere broodjes, croissantjes of pancakes (in elk geval luxe), door de weeks cornflakes of cracker *of cupcakes als ik die in het weekend gebakken heb en nog op moeten) ijsjes: Ik vind heel veel ijsjes lekker, maar je kunt mij echt wakker maken voor een slush puppie. Hier hebben we een restaurant waar je voor 30 euro pp (door de weeks zelfs 25) 2 uur lang onbeperkt kan eten en drinken en als je met grote groep bent voor 5 euro nog een uurtje langer. en ja hoor, daar stond ook een slushie machine. dus de eerste keer dus 3 op in 2 uur tijd. tweede keer maar bij 2 stuks gehouden.
Ik ontbijt eigenlijk altijd met havermout in kokosmelk. Vult als een tierelier en met die vezels goed voor mijn gevoelige darmpjes Linky, wat heerlijk dat jullie 's ochtends zo kunnen beginnen zeg!
Gisteravond hier niet meer geraakt, dus nu weer heel wat bij te lezen! Linky, ik heb me echt suf gelachen om jouw handdoeken-verhaal, hoe kom je er op?!? Heerlijk dat de combinatietest goed was Liana, dat is weer een hobbel genomen!! Balen Itakepictures! Hoop dat het champagneontbijt je goed gesmaakt heeft! Wees maar extra lief voor jezelf Mandy, hoop dat je je snel weer wat beter voelt! @ Eten: ha de 3 P's!! Die zijn hier ook favoriet bij ml en dl Grappig (en bizar) he Moonlight, dat je buik aan de buitenkant beweegt! Geniet er maar volop van, voor je het weet is het weer voorbij (al lijkt dat straks de laatste weken waarschijnlijk een eeuwigheid te duren ). En nog meer eten..... My God, het lijkt hier wel een foodblog ! Ik lust trouwens bijna alles en dat is ook gelijk mijn probleem Vind het wel een beetje tegenvallen dat ik nog niks ben afgevallen met mijn suikervrije lifestyle sinds anderhalve maand. Misschien iets te veel gezonde koekje/cakejes gebakken . Wat een spanning Blloempje, ik zie op de laatste foto ook wel duidelijk een streepje. Wat is er nog uit gekomen bij de huisarts? Hier is vandaag eindelijk een begin van een menstruatie aangebroken. Ik denk morgen CD 1, dan hebben we er een cyclus van 42 op zitten :x! Nja, we hebben weer een startpunt.
Ontbijt: magere yoghurt, droge muesli (niet dat suikerspul) met wat studentenhaver Mamayo: fijn dat t duidelijk is maar toch jammer Verder is t batterijtje leeg hier. Trusten dames!!
Balen Sun en je hebt gelijk, net een food blog dit haha. Mugcake is erg lekker. Je neemt een bakje en prakt een banaan, doet daar drie grote eetlepels havervlokken bij en een ei. Even roeren en dan toevoegen wat je lekker vind (cacaonibs, kokosrasp, gojibessen, lijnzaad, druiven, bessen noem het maar op). Daar maak je een mooi glad beslag van, ik doe dat gewoon met mn vork. Dat doe je een minuut of 5 in de magnetron en dan is die klaar. Heb ff screenshot bij gevoegd van Instagram. Heb alleen ff alle namen weggehaald. Die zijn voor jullie niet geheim hoor, maar Joost mag weten wie dit allemaal leest
Tja het ontbijt is hier zo'n beetje het hoogtepunt van de dag haha! Vl is 's avonds vaak vroeg weg en 's ochtends hebben we wat meer tijd samen, daar heb ik mijn werktijden op aangepast Heerlijk om zo relaxed te beginnen! Wat vreemd mamayo dat je ineens zo'n lange cyclus hebt! Hopelijk is het eenmalig...? Een hormoonhuishouding die een beetje van de waps is kan er trouwens ook zorgen dat je niet goed afvalt.. Wat dan wel eens helpt is extra vetten eten (olie, noten, vis etc.), die vullen ahw je voorraadje grondstoffen aan die nodig zijn om hormonen aan te maken en zorgen dat de verbranding soepeler gaat werken. Maar goed, dat raad ik cliënten aan die tijdelijk een speciaal uitgebalanceerd programma volgen, of het jou zal helpen weet ik niet (en ook niet of je op ongevraagd advies zit te wachten ) Grappig om te lezen dat er toch aardig wat havermout of brinta wordt gegeten, dat is echt een super goed ontbijt! Zou ik ook vaker doen als mn vriend dan niet kokhalzend tegenover me zou zitten Edit: Logan, dat ziet er ook lekker uit!!
Mugcake, dat was ik ook al ergens tegengekomen. Was al van plan het eens te maken, maar het is dus een aanrader Logan?
Haha leuk al die eetverhalen. En te lekker allemaal Hier begin ik doordeweeks met havermoutpap met honing. En altijd fruit en vaak nog brood of een cracker erbij. En meestal een stukje hele pure chocola (85 of 99% cacao.) Poeh best veel eigenlijk als ik het nu zo opschrijf. Maar kan nu altijd heel veel op s morgens, dan heb ik ook een hele poos genoeg en kan ik er goed tegenaan. In t weekend is het verschillend, we halen soms een belegd broodje, of maken tosti, afbakbroodjes/croissantjes enz. En heel soms een ontbijtje bij de Hema. Haha lief van je vriend Sun. Hoe is het verder met je nu? Zo Bloempje wat spannend en onzeker allemaal . Hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Sterkte met alles!! Knuffel voor jou Mandy!!
Geeft niks hoor Linky, vind het juist alleen maar fijn als ik weet wat bijleer ! Ik hoop ook heel erg dat het eenmalig was, werd er echt onzeker van . Vetten krijg ik wel genoeg binnen denk ik (misschien wel te veel zelfs?), ik probeer zo onbewerkt mogelijk te eten. Dus bijvoorbeeld roomboter/kokosolie/rijstolie ipv maragrine en alles vers ipv pakjes en zakjes. Ook geen geraffineerde suiker en witte tarwe, maar volkoren producten en kokosbloesemsuiker en honing of ahornsiroop.
Mamayo, jammer maar wel fijn, duidelijkheid. Ik heb een tijdje geleden ook een cyclus van 40 dagen gehad, heb zelf het idee dat dat ook samenhing met niet lekker in mijn vel zitten. Anyway: dat hij nu 40 is, wil niet zeggen dat dat aankomende maand ook zo zal zijn! (zie mijn onderschrift ) Logan, hmm interessant! zal ik ook eens uittesten! Lianne, slaap lekker! ik ga trouwens zo ook de luiken sluiten