Haha bij die erkenning sta je binnen vijf min weer buiten hoor.. En het gezag regelen na de geboorte doe je gewoon online 😂😂
Potverdorie jij hebt echt alles goed op orde ga vanavond maar eens een rondleiding aanvragen bij ons beoogde kinderdagverblijf.
Goeiemorgen Wat een hoop verhalen alweer! Ik heb alles gelezen maar het blijft niet zo goed hangen, dus sorry als ik wat vergeet. Leuk cadeau butterfly! Het zal voor je moeder ook heel bijzonder zijn om te zien! Je zou kunnen vragen of ze een foto willen maken van het geslacht zonder dat ze er uitspraak over doen, dan kun je zelf alvast speculeren Erkenning is zo gedaan, stelt idd niks voor. Je kijkt er raar van op als mensen je gaan feliciteren terwijl jij denkt 'we hebben alleen maar 5 minuten in een hokje gezeten en een papier meegekregen...' Mandy ik hoop voor je dat je geen griep krijgt oid, dan toch liever misselijk van een ei of een zwangerschap! (ook al is dat nu te vroeg) Elf dat hoofdje in je ribben en je schoenen niet meer goed aan kunnen krijgen klinkt heel bekend! Het wordt helaas niet beter, want als ze ondersteboven ligt zijn het de billen die omhoog duwen! Ik word er soms misselijk van, maar liever dat dan wanneer je bijna niks voelt! Verder gaat het wel oké hier. Begint een beetje zwaar te worden. De laatste werkdag heb ik veel te veel gedaan. De hele praktijk leeg gehaald, gesjouwd met dozen, op mn knieën gezeten schoon te maken... Heel dom, ik weet het, maar het was vies en stoffig, zo kon ik het niet achter laten. Was gisteren niet meer in staat om normaal te antwoorden hier vriend boos omdat ik teveel had gedaan, ik daar weer chagrijnig om. Nou ja, de laatste loodjes...
Nu kun je wat rustiger aan doen Linky Ik begrijp het wel dat je het gewoon netjes achter wilt laten. Heb je veel 'plannen' voor je verlof?(Behalve een kind op de wereld zetten enzo )
Haha itp Het huis zo nu en dan ontvluchten is denk ik een van de plannen Met een vriend die alleen s avonds werkt kan het heel gezellig worden als je samen elke dag overdag thuis bent Grote voordeel is wel dat we maar 1 avond per 2 weken oppas nodig hebben als ik weer aan het werk ga! Hoe is het met jouw misselijkheid? Jij tikt ook bijna de 12 weken aan zie ik!
Die ondertrouw stelt idd geen r**t voor. Gegevens doornemen en formuliertjes invullen. That's it. Linky, gelukkig kun je nu lekker rustig aan doen en genieten van je verlof.
Hahah groot gelijk, de hele dag samen thuis zitten ben je ook snel zat. Oh dat is wel heel chill! Gaat jullie dochter ook naar een kinderdagverblijf/gastouders, of alleen die oppasavond? Misselijkheid gaat met ups en downs, maar overall word het wel echt beter en ik heb het gevoel dat ik weer ietsje meer energie begin te krijgen. Heb gister zowaar voor het eerst in weken weer gesport, was erg fijn. Heb alleen wel last van m'n SI-gewricht (stekende pijn in mn kont, kan zwangerschapsgerelateerd zijn maar hoeft niet) dus kan eigenlijk alleen maar bovenlichaam trainen. Maar was heerlijk om weer even te bewegen En ja 12 weken, laat maar komen! Vind dit eerste trimester zo vreselijk lang duren en het idee dat het alsnog mis kan gaan vind ik maar niks...
Fijn ITP! bij mij was de ergste misselijkheid rond die periode ook weg. Goed bezig van het sporten. Ik heb de intentie om vanavond te gaan zwemmen is een zwembad bij ons in de buurt en gewoon een paar baantjes zwemmen om weer eens wat te doen (behalve wandelen en fietsen dan). Wel handig zeg Linky die werktijden. Ik ben nog aan het bijkomen van de kosten van het KDV En hopelijk beetje mooi weer om het huis te ontvluchten de komende tijd! Tijd gaat echt hard kan me nog zo goed herinneren dat Daantje, Moonlight en Linky net zwanger waren haha.
We zitten wat oppas betreft echt in een luxe positie, mijn schoonmoeder woont 1 straat verderop en zij is gastouder. Dus dat was makkelijk kiezen/regelen! Fijn itakepictures dat je weer kan sporten. Dat stilzitten is ook niks aan! Wel voorzichtig blijven dus met je rug!
Relaxed linky dat je schoonmoeder 1 straat verder woont en gastouder is. Nu lekker rustig aan doe en van je verlof gaan genieten meis. Hoop dat je misselijkheid inderdaad een voorteken is mandy! Leuk dat je, je moeder een echo cadeau doet voor Moederdag. Pff jullie hebben t allemaal goed op een rijtje, moeten nog steeds de erkenning regelen. Wou het vorige week doen maar je kan hier tegenwoordig alleen op afspraak terecht s, avonds. Zo maar eens een afspraak voor volgende week maken
Ah heerlijk verlof linky en kan me heel goed voorstellen dat je alles netjes wilt achterlaten.. ik merk aan mezelf dat ik daar nu ook al heel onrustig van word.. Nog 6 weekjes en dan 16 weken het honk verlaten 😂 ook super handig dat jullie maar weinig oppas nodig hebben hier is dat ook echt super fijn vl werkt bij mij in her bedrijf dus kunnen makkelijk schuiven waar nodig Hoelang zijn jullie mannen van plan om vrij te nemen na de bevalling? Ahh ik moet echt eens men uitkering gaan regelen.. pff tijd gaat gewoon Door Itp jaa dat eerste trimester gaat vreselijk langzaam.. vond ik ook heel erg en dan zo rond de 18 weken vond ik het ineens heel snel gaan en nu nog steeds eigenlijk.. ben benieuwd of de laatste 12 weken net zo langzaam gaan als de 1e 12weken balen van je SI! Dat kan echt een rotgevoel zijn.. Weet er helaas alles van Vervelen mandy dat je zo misselijk bent..
Lianne hebben jullie al een kdv uitgekozen? Ik heb echt geen idee van de kosten van een kinderdagverblijf is het echt zo veel?
haha hier ook de erkenning niet geregeld.. Maar goed wel het geregistreerd partnerschap.. alleen dan ben ik al 35 weken zwanger dus ik twijfel nu een beetje of her handig is om wel de erkenning van te voren nog te regelen...
Kosten kdv is ook afhankelijk van hoeveel je verdient... Hoe meer je verdient , hoe minder je terug krijgt.... Voor 2 dg is gemiddeld 650-700 bruto ( afh van het uurloon van kdv) Gastouder is iets goedkoper, nadeel is dat je zit als diegene ziek is of op vakantie is Hier is vl 2 weken vrij als de kraamzorg weg is
Ja, ik heb gekeken naar iets wat in de buurt is van ons huidige huis en in de buurt van de richting waar we op willen (dat is niet zo ver van elkaar). Toen heb ik gekeken naar de kosten (sommige zijn absurd duur, ik vind gezondheid van mijn kind ook belangrijk maar ga niet super veel betalen zodat ze alleen biologisch superfood krijgt normaal is rond de 7 euro per uur en de superfood-tent ruim 10 euro) en toen naar de inspectie rapporten. Die kan je gewoon vinden op internet (http://www.landelijkregisterkinderopvang.nl/pp/StartPagina.jsf) nu nog even kijken of we het ook wat vinden de kosten kan je terugvinden via de belastingdienst.. het hangt er helemaal van af voor hoeveel dagen en je inkomen (hoe hoger hoe minder toeslag). Laat ik het zo zeggen: als je niet heel weinig en niet heel veel verdient en je hebt 2 kids en een baan van 24 uur gaat je salaris bijna in z'n geheel naar de opvang. zal wel blijven werken hoor maar even ter indicatie VL is trouwens 1 a 2 weken vrij. In ieder geval 1 en ik denk ook 2 maar heb wel gezegd dat ik het ok vind dat als hij tussendoor een dagje gaat werken. Hij heeft werk wat altijd doorgaat en ik kan me voorstellen dat het voor een man lastig plannen is (ik bedoel het gebeurt ergens in een range van een week 5).
hmm dat is nog wel een goede optie eigenlijk.. nog niet over nagedacht.. dan heeft hij ook even een aantal dagen om de boel op orde te krijgen. Neem aan dat hij wel vrij is op de dag van/na geboorte ?
Haha ja idd de twee eerste officiele dagen .. De andere twee weken ia vakantie Trouwens het is twee dagen na de geboorte he. De geboorte zelf valt onder calimiteitenverlof