Paasei-kletsclubje - DEEL 6

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Logan, 4 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Goed van je Naa! Was het een moeilijke beslissing? Je meisje is wel echt superrr schattig 😍

Ach lieve daan hopelijk kunnen ze vanavond gelijk tips geven en mag je mannetje gewoon in zijn eigen bedje slapen!

2. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dag dames,
    Ik ben ook weer vd partij...heb wel alles gelezen, maar vrees dat ik t merendeel alweer vergeten ben. Sorry!

Daantje, hoe was het in het zh? Hopelijk is er een goede reden voor t slechte drinken dat makkelijk te verhelpen is. Ik duim dat een opname niet nodig is, je ventje heeft al genoeg tijd daar doorgebracht :(

Naa, klinkt als een verstandige beslissing. Lijkt me wel even moeilijk als je iets zo graag wilt, maar uiteindelijk wel beter voor jezelf en dus ook voor de kleine. Het zit je ook niet mee. Knuffel!

Liana, jij ook al zulke zorgen om je mini's :( het is nu echt aftellen tot 37 weken, hou vol. Ik hoop dat de metingen morgen goed zijn!

Linky, ik snap je frustraties rondom vl hoor. De neiging is dan sterk om t maar zelf te doen. Waarom zien de meeste mannen die dingen niet uit zichzelf?? Hopelijk helpt t frustratie naar hem uiten, krijgt ie even een wake-up call. Hebben ze soms even nodig ;)

Erikatje, hoe was de zwarte cross? Ik hoop dat je wel naar goede muziek bent gaan luisteren, anders kan de mini straks alleen maar slapen bij Benny jolink ofzo :D

En die kinderkleertjes...hahaha, das nog niet zo eenvoudig lees ik al :D

Ik heb een pittig weekendje achter de rug. Ben nu echt kapot en overweeg me een paar dagen ziek te melden op mn werk om bij te tanken. Ik slaap ook al zo beroerd, dat helpt niet echt mee. Maar ja, daar ben ik dan weer niet zo goed in, want ik ben niet echt ziek..
    Wel leuke meubeltjes gespot en op mp voor 7,50 een diaper champ op de kop getikt. Hier in de buurt, geen idee of zo'n ding nu echt de moeite waard is (kon me de luieremmer discussie hier niet meer zo goed herinneren), maar voor dat geld kan ik me er geen buil aan vallen dacht ik zo.
    Zo, weer tig pagina's gevuld met mijn verhaal :)

3. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Ach lieve sun ook jou zit het niet mee.. dikke knuffel! En als het nodig is om bij te komen moet je dat doen hoor!! (Enige wat ik wel wil zeggen als werkgever.. ik weet niet tot hoever van te voren jij wilt blijven werken maar als je je na de 24 weken 1x ziek meld.. ben je min of meer verplicht om met 34 weken met verlof te gaan.. en heb je dus niet meer de keus 34/36, is miss helemaal niet aan de orde maar voordat je voor een verrassing komt te staan..)

Dames die al bevallen zijn.. wat waren bij jullie de voortekenen? ;)

4. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    En top trouwens die diaper champ! Ik heb hem ook en lijkt me ideaal alleen ik heb wel de volle mep betaald haha :)

5. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ooh wensje... rommelt het??
    Hier weinig gemerkt :p achteraf denk ik een beetje menstruatie-achtige pijn gevoeld te hebben.. ik dacht dat de hele baarmoeder moest samentrekken bij (voor)weeën. Maar dat was dus niet zo.
    Dus eigenlijk alleen menstruatiekramp ;)

6. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Nou ja ik vraag me dus af wat rommelen is.. maar het voelt alsof ik ongesteld moet worden en het lijkt ook af en toe wel een beetje op de beginnende krampen zoals bij men miskraam.. :) en afgelopen dagen heel veel afscheiding ;) verder niks haha

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja dat ding houdt de stank goed tegen, totdat je de zak eruit haalt 😂😂

Hier ook geen voortekenen gehad ivm inleiding.
    Wel voorweeen gehad, maar ja dat zette niet zelf de bevalling op gang

34/36 wk.. Ik dacht dat het zo was als je (gedeeltelijk) ziek bent aansluitend op de 34 wk dat je dan dus met verlof moet.. Nooit gehoord dat als je 1x ziek bent na de 24 wk dat je dan ook met 34 wk met verlof moet..
    Weer wat geleerd.

8. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Spannend lieverd!!

9. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Oh ja! Afscheiding en soort slijmverlies ;) beetje vieze praat.. sorry...
    Maarre... spannend meid!!!!!!!

10. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Hmm sun heb het nog even uitgezocht en volgens mij klopt het niet wat ik zeg.. Zo was het mij iig verteld maar ik keek nu even op de uwv site en volgens mij is het toch anders.. sorry voor de verwarring :)

11. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik schrok al, maar kijk t nog wel even na voor de zekerheid. Ik werk er nu bijna 4 jaar en heb me nog nooit een dag ziek gemeld. Maar ja, wil natuurlijk niet straks verplicht thuis zitten terwijl dat nog niet nodig is..

12. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb even gekeken: als je 4 tot 6 weken voor je uitgerekende datum ziek wordt (en je verlof is nog niet ingegaan), dan trekken ze de ziektedagen af van je verlof. Het maakt dan niet uit of je ziek bent door de zwangerschap of niet.
    Ben je voor die tijd 'gewoon' ziek (dus niet zwangerschapsgerelateerd), dan gelden de 'normale' regels rondom ziek worden en heeft t uwv er niks mee te maken.
    Dus als t goed is, is er niks aan t handje..

13. XmoonlightX

Ik moest met 34 wk met verlof, omdat ik al in de ziektewet zat tgv de zwangerschap

14. XmoonlightX

Daan , ben benieuwd hoe het is. Denk aan je!

15. LianneE

LianneE Niet meer actief

Nee, klopt niet inderdaad. Als je tussen 34-36 ziek meldt voor wat dan ook moet je gelijk met verlof (ook een verkoudheid). Daarvoor kan je prima een griepje hebben zonder dat t direct gevolgen heeft. Is wel anders als je daarvoor bv niet meer kan werken door bi. Check anders goed even de uwv info en zeg desnoods griep als je geen zin heb in gezeik (tip: bij diarree vraagt men nooit door :D)

Wensje spannend!!

Ik heb trwns voor vl het boek "aanpakken voor aanstaande vaders gekocht. Geschreven door een mannelijke vk en gericht op mannen, lekker praktisch en met nuttige uitleg. Heb t net zelf gelezen, een aanrader en vl was ook blij :)

16. Logan

Logan Niet meer actief

Spannend wensje!

Hmm weet je al meer Daan? Hopelijk valt het allemaal mee.

17. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    We zijn weer thuis. Er kwam een spoedgeval tussendoor, dus ze heeft niet kunnen meekijken met de voeding.
    Hij dronk wederom maar 70 ml.

Ze heeft hem even nagekeken. En hij mankeerde niks. Geen koorts, spruw, keel- of oorpijn
    Hij was volgens hun redelijk aangekomen. 500 gr in 3,5week.

We moeten het even aankijken. D. Was namelijk super vrolijk en alert. Tijdelijk terug naar 6 voedingen ipv 5.
    Dinsdag hebben we weer contact. Tenzij hij achteruit gaat en bv geen plasluiers heeft.
    Wellicht overstappen naar een ander merk voeding, omdat hij misschien de smaak niet lekker vind.

Al met al niet veel wijzer, maar er is gelukkig geen acuut medisch probleem. Hij is ook super vrolijk gelukkig.

Klein mafketeltje is het.

18. XmoonlightX

Hebben wij ook een week moeten doen ( een voeding meer) . Ze was toen wel jonger maar het werkte wel!
    Hopelijk heeft het goed effect!

Gelukkig niks medisch!

19. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Gelukkig geen acuut medisch probleem!
    Hoop dat het werkt voor hem om een voeding extra te krijgen.

20. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Daantje, jeetje dat is even schrikken zeg. Gelukkig niet iets acuuts, maar het zou wel fijn zijn als ie beter gaat drinken. Hopelijk helpt de extra voeding.

Sun en Naa, knuffel voor jullie!

Wensje, zou mooi zijn als de bevalling snel op gang komt.
    Ben super benieuwd naar jullie kereltje :).

@hier: morgen weer ziekenhuis. Zie er tegenop. Hopelijk zijn de flows goed en kan ik mooi weer naar huis en verder in de thuismonitoring. Bloeddruk begint hier ook een beetje te klooien. Is aan de hoge kant. Blijf ook veel vocht vasthouden in mijn voeten.

Slaap lekker meiden!

Deel Deze Pagina