Paasei-kletsclubje - DEEL 6

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Logan, 4 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LianneE

LianneE Niet meer actief

Een vriendin van mij werkt op schiphol, heb het gevraagd: de bodyscan mag NIET. (had eerst iets anders gepost maar trek dat in ;))

Overigens: wij hebben een klant waar radioactieve geneesmiddelen worden gemaakt en als je daar in de productie werkt kom je jaarlijks met minder in aanraking dan met 1 vlucht. Dus tja. dan kan je ook niet vliegen ;) ze wisten ons ook te vertellen dat bananen ook radio-actief zijn :D

2. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Van wat ik heb gelezen zijn de security scans veilig bevonden voor zwangere dames maar de bodyscans niet omdat die met röntgen straling werken.

Wanneer je vliegt krijg je ook straling binnen, daar heb ik helaas geen invloed om maar toch voelt het ergens prettig als ik de poortjes mag vermijden.

Bij de vorige zwangerschap mocht dat gelukkig ook, niet dat het toen geholpen heeft maar toch :)

3. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Goeie.... Morgen! (ja het mag nog!)

Itp veel sterkte vanmiddag bij de begrafenis.
    Wel mooi van je opa en oma dat ze er zo blij mee waren :)
    Willen jullie hem/haar ook laten dopen?

Knuffel lieve Mandy, die eerste weken zijn altijd spannend/eng, zeker met een voorgeschiedenis zoals we hier allemaal hebben. Wanneer heb je de echo ook al weer?

Sun zulke kleine bedjes?! Krijgt Japan dan nooit (grotere) toeristen of zo? Lijkt me wel héél gaaf om daar naartoe op vakantie te gaan, ik zou daarvoor best een paar nachtjes dubbelgevouwen in bed willen liggen :p

Vroeg iemand of het handig zou zijn om vl bij de intake van de kraamzorg te hebben? Want dat kan idd erg handig zijn! Vl/ml weet dan ook een beetje wat hij kan verwachten, en of hij zelf nog wat kan betekenen in die tijd.

Nou vanochtend bij de gyn was een heel "vruchtbaar" gesprek :D ik weet nu wat er komende weken gaat gebeuren en hoe en wat en waar.
    De slijmprop is inderdaad verdwenen, maar het lijkt erop dat er verder niet zoveel is gebeurd. Bloeddruk weer gemeten, goed genoeg om alles nog een weekje uit te stellen. Volgende controle afspraak: 27 mei. Verder kan ik alleen zeggen dat dat de laatste controle afspraak zal zijn ;)

Ik ga nog even kijken of ik geen berichtjes vergeten ben!

4. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Precies wat ik zei dus ;)

5. LianneE

LianneE Niet meer actief

Oh...? spannend :D in ieder geval een beebje erbij in mijn vakantie dus :)

6. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    @poortjes op vliegveld
    Daar zou ik niet eens bij nagedacht hebben. Maar dat komt misschien doordat ik zelden vlieg. De rest is wel gezegd :)

@UD
    Die is zeker makkelijker als je alweer zwanger bent. Heb die dagen wel een kaarsje aangestoken.

Cosy balen van je bruinverlies :/ wat voor idee heb je.er zelf nu bij?

7. Missjuul

Missjuul Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.036
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ittakepicture sterkte bij de begrafenis.

Ik heb dr vrijdag helaas ook 1. Zus van een vriendin overleden.

Fijn dat je bloedruk goed genoeg was om het iig nog een week uit te stellen linky. Spannend hoor!

Klote die onzekerheid he mandy. Die eerste weken bah.

@ ud, de tweede was in maart. Had er ook niet bij stil gestaan, kwam er ook pas s, avonds of de volgende dag pas achter. Had die dag toevallig een echo of iets gehad. Mn eerste is in juli. Een jaar later rond dezelfde periode uitgerekend. Dat verzacht de pijn aanzienlijk.

8. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    poehee jullie gaan weer rap, van de zondagsrust is weinig meer te merken ;)
    Ik ga een poging wagen...

ITP: sterkte voor jou en vl, begrafenis is nooit leuk :(
    En je opa en oma, te schattig zeg!

Elf, dat klinkt inderdaad niet zo heel bijzonder de intake. Gelukkig dat de bv geen 'issue' is, zie nl al iemand voor me die aan je tiet begint te trekken omdat jij per se bv moet geven ;). Vl heeft dus niks gemist...

Linky...oohhh spannnneeennd! Krijg je al de zenuwen of kijk je er juist wel naar uit?

Cosy, bij jou de kust nog veilig?

Mandy, he bah wat een toevalligheden zo met die dagen, word je niet zo vrolijk van. Je blijft die onzekerheid toch wel houden, maar als het dan zo samenvalt is het extra lastig om daar even niet aan te denken. En net als de meesten: ik vond mijn UD een stuk draaglijker met een nieuw leven in mijn buik..

Lianne, jij lekker bijna op vakantie!! :)

@scans: *legt banaan weer weg* :)

Hoop dat ik niemand vergeten ben...

Hier nog geen vakantie- of kamertje vorderingen. We zouden daar gisteravond naar kijken, maar vl was bij een vriend en was onze afspraak vergeten...:x

9. LianneE

LianneE Niet meer actief

10. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja hoor mag je weigeren.. Ik heb gevlogen toen ik 16 wk zwanger was en mocht via een aparte ingang ;) omdat ik er niet door wilde , ook al was dat veilig volgens hun( idd dat staande ding, niet die volledige 😂😂

11. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik wacht graag jou ervaring af Lianne ;) Zie ergens ook ineens een beetje op tegen het vliegen.

Begin maar vast met lachen: Ik denk dat ik steunkousen aan ga schaffen :p

Hè MissJuul, zus van een vriendin? Dat klinkt als een jong iemand. :(

Oeh Linky :D

12. LianneE

LianneE Niet meer actief

Je gaat pas als ik terug ben toch? Na afloop kan ik je alles vertellen, ook over een binnenlandse vlucht binnen de VS ;)
    hihi steunkousen.. ik let sowieso altijd op dat ik blijf bewegen in het vliegtuig en zal dus ook NOOIT slaappillen nemen (ik bedoel ook niet zwanger). ik ben misschien een beetje makkelijk, ik zit stiekem nog te denken aan een weekje weg met vliegtuig rond week 30-32.

Zal het je erger vertellen ik was zaterdag doodleuk geitjes aan het aaien en toen dacht ik: hmm mag dit eigenlijk i.v.m. toxoplasmose? ze waren niet pasgeboren en heb na afloop 3x mijn handen gewassen en ontsmet :D ook deels bangmakerij denk ik.. heb iig niet in de poep liggen rollen ;)

13. Missjuul

Missjuul Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.036
    0
    36
    NULL
    NULL
    Helaas heel jong ja 33, niet normaal.

:) ik zie je al zitten met je steunkousen haha. Komt helemaal goed met het vliegen. Wanneer gingen jullie nou?

Ik zou ook nog wel een weekje weg willen hoor, maar gaat m waarschijnlijk niet worden. Moeten nog teveel dingen afronden. Nou maar hopen dat de zon hier gewoon weer volop gaat schijnen.

14. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Klopt, wij vertrekken 19 juni. Dan ben jij weer terug toch :)?
    Ik neem ook nooit slaappillen, vl wel. Die kan anders niet slapen zegt hij. Ik ben wel iemand die op zo'n vlucht van 9/10 uur maar 3 keer op staat ofzo. Dat moet ik nu wel vaker gaan doen.

Oei daar zou ik ook niet direct over na gedacht hebben denk ik.

Ik hoef in ieder geval thuis niet meer in de tuin te helpen en de vuilniszakken worden ook door vl weg gebracht :p

Wat vreselijk Missjuul, mag ik vragen waardoor ze is overleden?

Haha, ik heb er *piep* aan, alles om er voor te zorgen dat ik geen risico loop. Dit kindje wordt me verdorie niet ook weer afgepakt.

Ik hoop dat we hier in Nederland ook weer snel een beetje lekker weer krijgen. Lekker met je voetjes omhoog in de tuin met wat lekker is ook fijn :)

15. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    ITP sterkte met de begrafenis.

Missjuul pff heftig zeg! Jij ook sterkte hoor.

Spannend hoor linky! Fijn dat bloeddruk voor nu nog wel oke is :)

Lianne heerlijk bijna vakantie.

Butterfly wat betreft scans.. Geen verstand van haha. ;)

Mandy dat is wel heel dubbel zo voor je zeg.

Ik vond de ud ook dragelijker omdat ik al zwanger was. Maar toch wel weer even confronterend..

Met mij gaat goed vandaag.. Buik niet meer last van dan normaal en nu doe ik wel weer wat dingetjes. Dus dat is heel fijn :)

16. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    haha, ik heb dat wel eens met mijn katten. Die zitten dan mijn hand te likken en dan denk ik ook even 'hmm...jullie likken ook elkaars gat als de ene naar buiten is geweest'... nou uh..keertje handen wassen en het zal wel oké zijn..
    *ziet voor zich hoe lianne door de poep rolt* :D

17. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik ken verhalen van jonge mensen met trombose die door slaappillen uren achter elkaar stil lagen (om te slapen) dus daar begin ik niet aan. Ik ben 7 juni weer terug ja. Maarre de vuilniszak? Erg relaxed hoor maar dat is toch geen risico? Ik doe het nl. gewoon.

Missjuul, heel heftig zeg :( sterkte vast met de begrafenis.

Naa, wat fijn, hopelijk blijft het zo!!

18. LianneE

LianneE Niet meer actief

Haha, wat een viespeuken die katten :D

Ik word er soms wel moe van dat je voor alles zo superbang wordt gemaakt :)

19. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whahahaha ik zie het nu ook voor me..
    Als je gewoon je handen wast zal het wel oke wezen toch? Anders kan ik wel de hele dag door een alcohol desinfectie pompje meenemen. Die kleine van mij komt overal met die handjes van hem en die zullen niet altijd brandschoon zijn als hij mij zijn brood voert haha.

20. Missjuul

Missjuul Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.036
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze is overleden aan kanker. Nog geen half jaar geleden de diagnose gesteld. Echt een k#t ziekte

Je hebt helemaal gelijk hoor wbt die kleine, we hebben al genoeg te verduren gehad. Ben nu echt vrij chill en wordt steeds makkelijker merk ik. Niet dat ok gekke en schadelijke dingen doe hoor. Maar heb echt tot zeker wel een week of 24 nog een bepaalde angst en gereserveerdheid gehad.

Naa wat fijn dat je in iedergeval niet meer last hebt dan normaal en toch wat meer kunt doen. Je zoontje vond het zeker wel leuk dat mama en papa hem wegbrachten vandaag.?

Deel Deze Pagina