Jeetj Daantje, dat is schrikken in de rode prut. Die arme pikkies ook. Wat houdt een provocatietest precies in? En heb je dan ook meteen de uitslag (ik snap t geloof ik niet helemaal ). Linky, haha arme dl, hoe zit ze vast onder t bureau dan? Klinkt trouwens als heeeeeeel ver weg dat kruipen Vl heeft idd lekker op de bank geslapen, de zeurpiet ITP, bijgevoegde bestandje kreeg ik van iemand..
Ah super meiden, dankje! Handig als er een paar van die kolfveteranen in je netwerk zitten Ik ga blauwe ijsklontzakjes kopen en aan de bak
Hoesten is nog flink aanwezig hier. Kotsen heb ik op de post gestuurd en is bij daantjuh beland lees ik 😂
Die brief is hier ook langs geweest vorige week . Sun t bureau staat tegen de muur. Ze kruipt eronder (of eigenlijk meer een combi van kruipen en buikschuiven) tot ze de muur tegenkomt. En dan is draaien nog te moeilijk
Leuk linky een nieuwe opleiding. baby,s kunnen zo lekker eigenwijs doen. Naa balen dat de ziekenboeg nog niet opgedoekt is bij jullie. Klinkt vermoeiend zeg sun die borstvoedingssessies. The nerve van Vl . Hopelijk heeft een nachtje op de bank m tot inkeer gebracht. Daantje dat klinkt echt scary om je mannetje zo in bed te vinden zeg. Sterkte hopelijk heb je de kots ook alweer op de post gedaan. Sla ons maar over hoor geen probleem Ittakesapicture op borstvoeding.com kan je ook veel info vinden. Ik gebruik net zoals Naa de potjes van avent, vooral handig voor hele voedingen. Kleinere porties zou ik inderdaad in ijsbokzakjes invriezen. Qua invriezen is zo snel mogelijk en Max 24 uur t beste geloof ik. Hier ook een ondeugend mannetje die overdag niet van slapen houd. Als we niet thuis zijn kan ik slapen helemaal op m'n buik schrijven. En als ie in de auto inslaap valt is 10 min genoeg om helemaal opgelden te zijn
Ah gossie, wakker worden in je eigen kots. Arm skaapie. Bizar ook dat ie gewoon door sliep. Hopelijk valt de reactie op de provocatietest (of hoe je dat schrijft) mee. Sun, jemig wat een kerel, moet ie inderdaad maar op de bank gaan slapen of what ever. Lijkt me vooral dat het voor jou zwaar is. Mini hoeft niet aan zijn tiet te lurken. Linky, haha, ik zie het al helemaal voor me hoe J. steeds onder dat bureau kruipt en hoe jij vervolgens heen en weer blijft sjokken om haar daar weer weg te halen.
Jeej Linky wat fijn! Jemig even ventileren over de huisarts... aan het einde van de kraamweek kreeg ik pijn met het borstvoeden, een soort diepe pijn in mn borst die af en toe echt ondraaglijk werd tijdens het voeden. Alsof mini op een zenuw lag te kauwen. Tepel zag ook wit na de voeding. Lactatiedeskundige ingeschakeld en die constateerde vaatkrampen/vasospasme. Ik moet mn borst goed warm houden, magnesium en B6 slikken en ze adviseerde ook een ander middel. Gecheckt met het consultatiebureau en die adviseren dat ook. Maar dat middel wil de huisarts niet voorschrijven... ze vind het onverantwoord, want het word uitgescheiden in de moedermelk. Ik moet maar ibuprofen gaan slikken (wat ook in de moedermelk word uitgescheiden...) en een tepelhoedje gebruiken (wat onzin is, want het probleem zit niet op de tepel). Dus paar dagen gewacht en vanalles geprobeerd (goed warm blijven, verwarmde borstcompressen, ontspannen), pijn nam weer toe en weer de huisarts gebeld. Die wilde het eerst overleggen en zou me terugbellen. Nou en daar komt het: wat ik heb (vaatkrampen/raynaud in de borst) heeft ze nog nooit van gehoord, ik moet maar gaan kolven en anders accepteren dat borstvoeding niet voor iedereen is weggelegd (WTF! het gaat hartstikke goed op die k.. pijn na)... Ik kan daar echt zo verdrietig om worden CB en lactatiedeskundige constateren iets en raden een medicijn aan, en de huisarts zegt nee en ik zit met de sh*it...
He gat wat naar! Voor zoiets mag je een second opinion aanvragen bij een andere huisarts! (mocht je er meteen wat aan willen doen). Raynaud is een bekend fenomeen, wat stom dat je ha het niet zegt te kennen. Ik heb het in mijn handen en voeten en slik bij koude dagen ginkgo biloba. Weet niet of dat bij bv ook mag maar het helpt enorm!
ITP, wat vervelend (nog zacht uitgedrukt) dat de ha zo niet meewerkt zeg. En dat alleen maar door zijn/haar gebrek aan kennis. Kun je niet de lactatiekundige of het cb laten bellen voor overleg, misschien gaat ha dan overstag? Linky, gefeliciteerd!!! Leuk vooruitzicht! Hebben ze gekeken naar je vooropleiding of moest je ook nog toelating doen? En zoals je dat beschrijft v dl onder t bureau, doet me ergens denken aan zo'n opwindautootje dat dan tegen de muur rijdt en nog naprutteld zonder verder te kunnen Missjuul, vermoeiend lijkt me een kereltje dat niet wil slapen? Of is hij dan wel rustig/aan het spelen oid? Lukt t inmiddels een beetje met werken ( en kolven)? Wij zijn net weer terug ve osteopaat. Hij adviseerde nog 1x te komen, zat nog veel spanning in het nekje en bij zenuw richting maag/darm. Hij heeft in Zwitserland gewoond en daar is t zelfs gebruikelijk dat zh na vacuum (en snelle of juist langzame bevalling) doorstuurt naar osteopaat... Mini kan t trouwens wel: gisteren 1 uur clusteren, 6 uur slapen, 10 min drinken en meteen weer gaan slapen voor 2 uur. Zou me bijna uitgerust gaan voelen (nou ja...)
Alles goed hier met ons mannetje! Hij zit tussen de gemiddelde lijn en die daarboven. Nu 2834 gram met 35+3, met 40 weken geschat tussen de 3800&4000. Gynaecoloog was erg tevreden en mama is gerustgesteld! Wat kun je je dan trots voelen zeg..
Hai allemaal, ik meld me ook weer Drukke week gehad! Dus doe vanaf nu weer een beetje mee Mandy, wat fijn dat jullie mannetje weer is goedgekeurd! Linky, gefeliciteerd!! Wat leuk zeg! Lijkt me inhoudelijk ook erg leuk werk. ITP, wat ontzettend vervelend van je huisarts. Ik zou daar ook echt boos van worden! Kan de verloskundige je niks voorschrijven? Of mag dat niet? Ik heb ook van die zakjes voor ijsklontjes gebruikt, heel handig vond ik dat! Dl is morgen alweer 6 maanden en gaan we proberen de voedingen weer een beetje te veranderen (schema cb volgen). Dl is echt enorm vrolijk de laatste dagen! Echt zo leuk al die blije filmpjes van de GO's. Oh en natuurlijk een half taartje eten
Paaseieren kletsclubje! ♡ Zwanger worden > Logan - 31 december Zwanger! ♡ > Mandy3 - 19 januari 2016 - ♂ It's a Boy! ♡ > Cosy - 3 mei 2016 - it's a surprise! > Elf84 - 23 augustus 2016 Geboren! > Op 9 april 2015: ♡ Q. en ♡ D. 1610 gram & 1730 gram. Zoons van Daantjuh85! > Op 13 mei 2015: ♡ ♀ Dochter van XmoonlightX! > Op 29 mei 2015: ♡ J. 2990 gram. (38+6) Dochter van Linky! > Op 19 juni 2015: ♡ ♀ 2400 gram. (36+2) Dochter van Elf84! > Op 5 juli 2015: ♡ M. 3360 gram. (37+3) Dochter van Naa! > Op 22 juli 2015: ♡ ♂ 4315 gram. (39+4) Zoon van MissJuul! > Op 28 juli 2015: ♡ L. 3630 gram. (39+4) Zoon van Wensje88! > Op 5 augustus 2015: ♡ S.L. en ♡ I.M. 2055 gram & 1905 gram. (36+6) Zoon en dochter van Liana84! > Op 3 september 2015: ♡ K. 4020 gram. (39+3) Zoon van Erikatje! > Op 18 september 2015: ♡ E. 2530 gram. (36+1) Dochter van Sun123! > Op 24 september 2015: ♡ S. 3160 gram. (37+3) Dochter van LianneE! > Op 5 november 2015: ♡ E.S. 3066 gram. (40+0) Dochter van ButterflyNova! > Op 21 november 2015: ♡ A.G. 2720 gram. (37+1) Dochter van Bakegirl! > Op 3 december 2015: ♡J. 3690 gram. (40+1) Dochter van Itakepictures! We have 7 boys, 10 girls, 1 surprise & 2 twins! Bijdrage Moeders voor Moeders;* XmoonlightX * Daantjuh85 * Linky * Naa * Liana84 * Erikatje * Sun123 * ButterflyNova * itakepictures * Mandy3 * Afspraken > Sun123 & mini - CB - 24 december > Elf84 - echo gyn - 24 december > Mandy3 - groeiecho - 28 december > Cosy - controle vk - 30 december > ButterflyNova & mini - cb inentingen - 6 januari > LianneE & mini - cb - 11 januari > Daantjuh & mini's - kinderarts - 21 januari > LianneE & mini - echo heupjes - 25 januari > LianneE & mini - cb - 8 februari Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Oktober 2014, Linky. (6+0) *Vanishing twin* Oktober 2014, ButterflyNova. (6+3) Oktober 2014, Liana84. (5+1) Lijst aanpassen? Quoten en haakjes weghalen of in kleur je wijziging in je post vermelden. Gebruik 'NODLIJST' in de zoekfunctie om snel de lijst te kunnen terug vinden.
Jemig ITP, wat een idiote huisarts zeg. Ik zou inderdaad ook kijken of je een second opinion kunt krijgen. Dit slaat toch nergens op!! Sun, wat fijn dat mini het wel kan. Hopelijk doet ze dit vaker . Mandy, super fijn dat het zo goed gaat! De laatste loodjes en dan kan ook jij je beeb vasthouden. Elf, I. begint de laatste dagen ook enorm veel te kletsen en te kraaien. Eerder maakte ze ook wel geluidjes, maar nu echt aan 1 stuk door. S. begint er ook mee. Is zo leuk en het is inderdaad mooi filmmateriaal. Heb trouwens een afspraak voor op de lijst: 2 februari CB
Kan m niet meer wijzigen Liana... Volgende keer Leuk he al dat geklets en die geluidjes. Erg gezellig Moet je trouwens ook nog naar de kinderarts met ze? En krijgen ze fysio? Hebben jullie trouwens nog leuke weekendplannen?