Lianne, de mappen helpen. Die blijven er ook nog maar mooi even liggen. Naa, kan me voorstellen dat je helemaal op bent. Gun het je zo dat je even lekker bij kunt tanken. Sun, vermoeiend zijn dat soort dagen he? Heb ze hier ook heel veel gehad en ik merk dat dat nu steeds wat minder wordt. ITP, reflux kan inderdaad heel goed. Sem heeft daar ook wat last van gehad. Hoop dat de huisarts medicatie wil geven. Die van ons volgde een protocol en ik moest eerst JBPM proberen, terwijl de kenners van reflux dit juist afraden. Heb ik haar ook gezegd, maar goed. Ik vind je niet egoïstisch hoor, het is gewoon ontzettend zwaar zo'n ontroostbare mini. Het is voor beide partijen gewoon veel fijner als er wat aan gedaan kan worden. @vakantie: jaloers ben ik, hihi. Ik wil ook graag wel weer naar een mooi warm land, maar dat zit er voor ons denk ik niet in komende zomer. Dus maar hopen op een mooie zomer in NL. @hier: vandaag met I en S naar de huisarts geweest. I had vanochtend 38.8 en is strontverkouden en rochelt als een gek. S. heeft dit ook, maar is alweer aan de beterende hand. Assistente zei dat ik maar even met ze allebei langs moest komen zodat de dokter ff naar de longetjes kon luisteren. Ze hebben een bovenste luchtweginfectie en S heeft I aangestoken (wat we zelf uiteraard ook al vermoedden). Ze hoeven geen medicatie. Huisarts zei dat het heel vervelend is, maar verder geen kwaad kan. Hij vond het goed dat ik had gebeld. Je kunt beter maar zeker weten dat het om niets ernstigers gaat, aldus de huisarts.
Trouwens ITP, in dat boek van Baby in een droomritme staat ook dat het moeilijk is je baby een ritme aan te wennen als er sprake is van lichamelijke ongemakken. Dus het is heel goed om dat eerst uit te sluiten. Dus lekker veel bij je houden in de draagdoek (is juist voor kindjes met reflux erg fijn omdat ze rechtop zitten en de maaginhoud zo een stuk minder terug kan stromen). Ik hoor trouwens ook ontzettend veel goede verhalen over de osteopaat. Een kennis van mij heeft hier heel veel baat bij gehad bij 1 van haar tweeling. Dit meisje was ook erg onrustig en had refluxachtige klachten. Het is zo'n zoektocht. Mini kan alleen maar door te huilen communiceren. Als ze nou gewoon konden vertellen wat er aan de hand is, zou dat een stuk makkelijker zijn.
Het is dat je bv geeft itp. Hier ook een mini met reflux. Ze krijgt kv waar jbpm in verwerkt zit en dat helpt goed. Er komt nu bijna niets meer terug. Daarnaast hou ik haar na voeden een poosje rechtop tegen mij aan en als het nodig is, laat ik haar halverwege de voeding boeren. Vakantie: Wij hebben in september een familieweekend/week van ml zijn familie.
beterschap voor alle zieke mini's en sterkte voor de mama's van die mini's. Volgende week maandag hier het eerste prikje
Zelfs met bv kan je jbpm geven. Mengen met bv en dan met een lepeltje geven Of een vier wk baby dat weg krijgt zo weet ik niet 😂
Jbpm met moedermelk, kun je dat niet geven met een papflesje? Ik heb er geen verstand van. Wel naar hoor, ITP, ook voor de kleine dat ze zo moet huilen. Snap dat je hier niet lang mee wilt aanmodderen. Als jij energie hebt is dat beter voor jullie beiden dus ik vind je helemaal niet egoïstisch! Naa dikke knuffel. Kan me voorstellen dat je er enorm moe van bent. Liana wel fijn dat S aan de beterende hand is, nu I nog... Jij maakt alles dubbel mee zo :/ Vakantie in eigen land kan ook super leuk zijn met twee kleintjes. Maar mochten jullie toch nog de grens over willen, raad ik het Eifelgebied in Duitsland aan. Paar uurtjes rijden maar, goedkope maar leuke hotels en ontzettend veel te doen! Zowel mooie steden als natuurgebied met watervallen. En ook meren met strandjes. Sun ook beterschap met de mini, heeft ze vannacht wel wat kunnen slapen? Geniale opmerking over multomappen en administratie @vakantie Oooh die zonvakanties klinken heerlijk. Maar wij hebben het niet zo breed. Dus wij gaan denk ik tegen de zomer naar de waddeneilanden met schoonmoeder, schoonzus en neefje. En later dit jaar gaan we naar familie in Heidelberg. Toch een beetje buitenland Na twee moeilijke weken met zieke en moeilijk troostbare mini (en zelf ook nog een luchtweginfectie) gaat het hier eindelijk weer goed! Mini en ik snotteren nog wat maar that's it. Kruipen gaat steeds beter en dl is begonnen met dadada en bababa. Mooiste geluid tot nu toe ♥
Goedemorgen! ITP, wat lastig allemaal. Maar mini heeft ook een fitte mama nodig dus niet schuldig voelen! hopelijk kan je snel terecht bij de HA! Naa, knuffel! hopelijk gaat snel de zon weer schijnen in huize Naa!! Liana, beterschap ook voor I&S. Sun, idem dito.. Linky, aah wat cute. fijn dat ze beter is. Overigens is Nederland ook prachtig voor vakantie. Onze babymoon was ook heerlijk in Noordwijk Hier: mini wilde om 23.00 haar nieuwe batch geluiden uitproberen. lief maar minder handig als papa en mama moeten werken de dag erna . vandaag voor het eerst mini met auto naar kdv gebracht en toen met de trein naar werk. had zelfs een trein eerder dus geslaagd. Dl lachte gelijk naar de kdv-juf toen ze haar zag
Mandy, wwoooooww!! Mooi hoor, kan niet lang meer duren!! Beterschap voor alle ukkies en mama's! Liana, hoe is het met het geblaf van de mini's? Was gisteren helemaal vergeten op jou te reageren en waarom ik me dat midden in de nacht bedacht weet ik ook niet Linky, wel goede tip van Eiffel. Hier zijn plannen voor de zomer sowieso altijd last minute en waarschijnlijk dit jaar low budget door ouderschapsverlof (als we uberhaupt als gezin al gaan), dus ik onthou hem! Wat heerlijk die geluidjes! En leuk dag kruipen! Lianne, hahaha goede timing van mini! Gebeurt hier ook wel, maar dan vaak om 6.00, ook leuk. Luciferhoutjes nodig vandaag? Ik doe een klein dansje, mini slaapt nu in haar bedje! Oke, ze had de boobie nodig om in slaap te komen, dus nog niet ideaal..maar het is een begin! En een terugkerend ritme: om 19.30 badje/wassen en uiteindelijk om 22.30 in slaap vallen. Ook niet ideaal, maar goed kleine stapjes zijn ook stapjes
Hier werkte het lepeltje niet, dus ben toen afgekolfde bv met jbpm gaan mengen. Dl krijgt het overigens nog steeds. Het blijft een spugertje... komen soms gewoon hele stukken brood terug Itp sterkte ermee! Hier was het beleid (iom kinderarts) eerst strikt de leefregels volgen (30min rechtop na voeding, bedje/box/wagen schuin, 'draaiend' verschonen, etc) en jbpm. Dit werkte voldoende om te voorkomen dat er maaginhoud omhoog kwam en ze daardoor pijn had.
Nee.. ik functioneer heel goed op 6 uur slaap tegenwoordig. ze slaapt door dus dat scheelt heel veel. om 5.30 begon ze te pruttelen toen vl op stond maar dat kon ik psychisch nog niet aan dus heb speen erin geduwd en ze sliep weer tot 6.45 Elf, hoe is het daar dan ?
Fantastisch Ik kan jullie een heleboel jaloersmakende plaatjes sturen maar dat zal ik niet doen We vertrekken de 16e pas dus nog zeker 9 dagen om te chillen!!
Ah jog doe maar, hier is het weer te triest dus ik kan wel zonnige plaatjes gebruiken Mandy, mooi buikje! Sun fijn dat ze in bed slaapt haha, het begin is er @ reflux, heb morgen een afspraak bij de huisarts. 'Leefregels' zou ik sowieso ook met medicatie toepassen, merk ook wel dat het iets helpt om ha ar goed rechtop te houden. Ze spuugt amper, maar slikt wel veel weg na de voeding Ben benieuwd hoe het zal gaan, want de huisarts was rondom de borstvoedingsproblemen behoorlijk lomp ('ga maar kolven als je pijn hebt en accepteer anders maar dat bv niet voor jou is weggelegd')
Heeeerlijk Elf Itp, andere ha wellicht? Hier: mini had ook dag 2 goede dag gehad en slaapt ook goed in bedje. Bedoel dit niet lullig maar leidster vertelde dat veel kleintjes daar nog moeite mee hebben als ze op kdv komen dus bedoel t als hart onder de riem voor de tobbers met slaap Werk is weer ouderwets druk en rommelig maar ach weer bijna weekend