Paasei-kletsclubje - DEEL 7

Discussie in 'De mama's' gestart door LianneE, 4 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Dat is ook niet helemaal waar he ;)
    Als je nog opgewekt moet worden met een ballon, kan het best een paar dagen duren ;)
    Maar goed er is wel iets meer indicatie

2. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ja precies, dat bedoel ik. Je weet dat het gaat gebeuren. En in mijn geval was er wel enige haast ivm zwangerschapsvergiftiging.

3. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Lieve Erikatje, hoe gaat het daaro?

4. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou ik heb nog wel gepost hier ja, ik dacht alleen dat ik nierstenen had en geen weeen :D detail ;)

Succes met de controle vandaag Mandy, ben benieuwd!

Liana, fijn dat het een goede dag was, op naar nog eentje.
    Hier slaapt mini overdag ook amper (3x45 minuten als ik geluk heb), maar ze is wel vrolijk. En dan denk ik al eens pffff...laat staan als mini dan nog chagrijnig is en je er 2 hebt die niet meewerken. Petje af hoor meis en hou je taai!

5. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Pff typen tussen de weeeën zou mij ook niet gelukt zijn, ik heb een half uur lang geprobeerd de geboortefotograaf een bericht te sturen dat het begonnen was maar ik kwam niet verder dan een halve zin :p

6. LianneE

LianneE Niet meer actief

Haha volgende keer een codewoord of nog beter: letter afspreken itp :D in het begin kon ik nog wel dingen.. heb nog overwogen mn ouders te appen maar uiteindelijk niet gedaan.

Vraagje aan de dames zonder hormonale ac na de zwangerschap: is jullie cyclus weer hetzelfde of langer/korter geworden? Normaal had ik 24-26 dagen maar nu zit ik op cd 28 sinds mn laatste (eerste na bevalling) menstruatie.

Liana, fijn dat het beter gaat! Hopelijk blijft dat zo.

@weten: nou ik vond het wel prima hoor, maar het scheelt denk ik dat ik mijn UD verre niet gehaald heb.. ;)

7. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aan mij heb je niks, hier nog geen menstruatie oid gehad maar had dat ook niet verwacht. Kan de bv de boel niet ook remmen?

8. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier het zelfde als ervoor. Geen peil op te trekken :p

Hier heb ik nog hele verhalen met vriendinnen gehad rond de 7 cm... hahahaha
    Vond ze ook niet super pijnlijk, maar wilde wel graag die ruggeprik erin. Want de katheter in mn muts incombi met die weeën was echt a-relaxed!!!

9. itakepictures

Hier kwamen de weeeën meteen supersnel (om de 30/40 seconden) en gingen qua heftigheid meteen van 0-100 (niks golf..), al was de 'afbouw' wel lekker lang en waren ze goed te doen als ik me concentreerde. Maar echt geen ruimte voor iets anders dan concentreren op de weeën. Ik kon manlief ook alleen zeer korte commando's geven: 'hier', 'hand', 'water' en 'wee' :p

10. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ja, t remt meestal de eisprong maar als het eenmaal weer op gang is, is het meestal wel op gang. Nou ja we wachten af :)

haha itp, commando's.. :D

ik moet eerlijk zeggen dat ik alweer vergeten ben hoe het precies voelde. ja het deed pijn en ja het was heftig maar het gevoel? handig van de natuur anders zouden mensen ws niet genoeg voortplanten :p

11. itakepictures

Zou fijn zijn als er wel een beetje regelmaat in zit Lianne, maar nu wijkt het nog niet enorm af :)

Hoe ht et voelde kan ik me nog wel voorstellen maar ik merk wel dat het 'vager' word. Heb vlak na de bevalling het verhaal opgeschreven en als ik dat lees kan ik t nog wel goed terughalen. Ik las eens dat je op dr eerste verjaardag de sterkste herbeleving van de bevalling hebt

12. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Mandy 40 weken dansje!
    ~((~ (<-- moet een dansende banaan voorstellen)

Vinden jullie het ok dat ik vanaf hier weer probeer in te springen? Het gaat thuis niet helemaal lekker dus heb even wat minder aandacht gehad voor zp :)

@cyclus Ik gebruik dan wel AC, maar één zonder stopweek. Je lich moet dan zelf de menstruatie bepalen en die komt hier heel regelmatig, al duurt de cyclus nu een dag of twee langer dan voor de zwschp.

Tussen de weeën doortypen lijkt me onmogelijk :D
    Maar in het halve uurtje dat de pijnstilling werkte is het mij wel gelukt :)

13. LianneE

LianneE Niet meer actief

Vervelend Linky..! hopelijk snel weer alles op de rit.

@cyclus we wachten af... :)

ik heb trouwens na lang dubben besloten als dl 4 maanden is te starten met afbouwen van bv (zondag wordt ze 4 maanden, hapjes erin, bv eruit ;)). Het kolven icm drukke werkdagen valt me zwaar en merk dat ik het mooi geweest vind. Voelde me eerst bezwaard omdat ik het 6 maanden wilde volhouden maar 4 maanden is ook al hartstikke goed vind ik :)

14. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Goed dat je een besluit hebt genomen, Lianne. 4 mnd bv is al super!

15. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    ITP, haha commando's :D herkenbaar verhaal, zo ging mijn tweede helft ook. Tegen de tijd dat ik 3x het commando 'water' had gegeven had ik alleen al een baby op mijn buik :D

Linky, hoop niet al te ernstig thuis? Apart dat je toch ongi wordt zonder stopweek en dan met enige regelmaat. Die pil ken ik niet..

Lianne, als het mooi geweest is met bv is het toch mooi geweest. Je hebt het maar mooi 4 maanden volgehouden. Ga je nu al met hapjes beginnen ? Ik dacht dat daar 6 maanden voor staat? (Heb me er nog niet echt in verdiept eerlijk gezegd).

Ik ga donderdag voor het eerst weg met kolf gebeuren, ben benieuwd hoe dat bevalt. Ik ben volgens mij verslaafd geraakt aan de oxytocine na de bv :)
    Mini heeft trouwens bedacht dat 3x omrollen in paar dagen voorlopig wel weer genoeg is. Zo van 'dat kunstje kunnen we nu, weten we dat ook weer' :D

Erikatje, hoe is het met je challenge?
    Ik ga mijn chocolade verslaving die ik na de bevalling heb opgebouwd te lijf als ik weer begin met werken ;)

16. LianneE

LianneE Niet meer actief

Niet eerder dan 4 maanden niet later dan 6 maanden ;) zie ook groeigids. Ga met 4 maanden beginnen ja.
    Heb je een filmpje van een hongerige dochter op je mobiel dat helpt als t niet gelijk stroomt ;)

17. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Thuis gaat wel goed komen, dat heeft wat meer aandacht nodig.

Pil = Desogestrel
    Niet iedeeren wordt er ongi bij.
    Ik de eerste vier maand ook niet, maar nu al 3x met een cyclus van 35 dagen. (waarvan 10 dagen ongi, bah :x)

Jij succes met het kolven buitens huis, gaat vast goed komen :) Als je je een beetje op je gemak voelt en er rustig voor gaat zitten moet het net zo goed kunnen gaan als thuis. (foto/filmpje van mini erbij wil ook wel eens helpen :D)

18. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Linky, he bah 10 dagen ongi :(
    Wordt dat ook minder naarmate je het langer gebruikt?

Kolven gaat wel goed komen. Ik ga naar mn nieuwe werkplek kijken (andere locatie waar ik nog niet geweest ben) met aansluitend borrel en etentje. Kan ik meteen proefdraaien voor kolven op het werk ;)

19. itakepictures

Ai 10 dagen ongesteld klinkt niet fijn :(

Lianne 4 maanden is supermooi, kan me voorstellen dat het zwaar is en dat je het zo goed geweest vind. Het moet voor jou ook leuk blijven :)

Vanmiddag met J naar de osteopaat geweest, er zat iets een klein beetje vast bij haar nek maar verder geen gekke dingen. Ze vond reflux wel overduidelijk, mini was het hele consult voeding aan het wegslikken. Maar verder zei ze ook dat het een baby is met temperament en die snel moe en overprikkeld is. Halverwege het consult was J ook aardig over de zeik en dat is ze nu nogsteeds, heel veel huilen en niets is goed. Manlief is nu even een rondje gaan wandelen met haar in de draagdoek, en daarna ga ik maar even met haar douchen en dan het bed in denk ik.

20. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Dames, even een zwaai vanaf ons vakantieadresje! Alles gelezen maar even geen puf om uitgebreid te reageren.. even zo:

Liana, hoop dat het snel beter gaat met je mini's.

Lianne, prima besluit toch? Succes met afbouwen.

Mandy, bananen dansje voor jou!

Sun, succes met kolven!

Linky, knuffel voor jou!

* rest ben ik kwijt sorry.. *

Zal bij thuiskomt weer verder reageren.

Deel Deze Pagina