Paasei-kletsclubje - DEEL 7

Discussie in 'De mama's' gestart door LianneE, 4 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

De kinderarts raadde aan om iets van 25 ml te kolven, daarmee papje maken en dat aan mini voederen. Of 40-50 ml als het papje te dik is en ze het niet weg krijgt. En daarna gewoon aanleggen en haar laten drinken. Volledig afkolven en fles geven zie ik ook echt niet zitten, zou voor mij denk ik een reden zijn om met de bv te kappen :) De kinderarts zei ook al dat ik eerlijk aan moest geven als ik dit mentaal niet zou trekken.

Fijn dat alles goed is met de mini! En heerlijk weertje inderdaad. Ga je nu de borstvoeding afbouwen?

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Als je toch bv wilt blijven geven. Zou je ook snachts een flesje kunnen doen met jbpm
    En dan overdag alleen kolven voor het papje

Hier heb ik nooit gekolft snachts . Dl kreeg overdag moedermelk savonds/ snachts kunstvoeding
    Ik kolfde om 22 uur voor het laatst

Of
    Een keer per dag goed kolven na een voeding , zodat je een goede voorraad aan kan leggen

3. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ah ok, hopelijk gaat dit al helpen dan voor je!

Ja ben begonnen met afbouwen. Hoop iig snel van t overdag kolven op werk af te zijn. Live voeden is minder belastend al merk ik nu ik mn besluit heb genomen ik ook klaar ben om te stoppen.

4. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    ITP, fijn dat het een goed gesprek was en hopelijk helpt deze strategie. Je moet er wel wat voor over hebben zeg. Is het eigenlijk zo dat als je de bv verdikt dit dan ook meer verzadigd? Dat je niet eerst een beetje gekolfd hebt en dat mini daarna niet meer behoefte heeft aan de rest vd borst live drinken zeg maar..

Lianne, toch weer een geruststelling dat de heupjes goedgekeurd zijn! En fijn dat het afbouwen voelt als een goede keuze. Hoe lang duurt afbouwen eigenlijk?

Aaahhhh laatste dagje verlof (nou ja eigenlijk was dit nog een vakantiedag) is bijna voorbij :( ben benieuwd hoe het morgen ochtend gaat met wel/niet op tijd komen op werk en mini die wel/niet wil meewerken...we gaan het zien.

5. XmoonlightX

Succes sun, you can do it 💪🏻
    Het is ons ook gelukt😉

6. LianneE

LianneE Niet meer actief

Succes Sun!! Waar gaat mini morgen heen? Of bij vl?

Afbouwen duurt denk ik paar weken..

7. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Morgen is mini bij vl en ik mocht een uurtje later beginnen op werk. Sowieso eerste afspraak pas om 11.45 dus dat moet wel gaan lukken ;)
    Vrijdag is mini bij oma (die komt bij ons thuis) en volgende week dinsdag start ik later ivm vergadering. Dus genoeg tijd om te oefenen waarbij t geen ramp is als het nog niet op tijd lukt ;)

8. itakepictures

Pff wat een gekloot zeg dat kolven en dat spul er bij, heb het nu door een hele voeding gemengd maar alsnog is het te dik voor de spenen die we hebben, mini is al bijna een uur bezig om 1 fles weg te krijgen. En papje maken + van een lepeltje eten of in een spuitje geven is geen succes... arm kind :( Morgen dus meteen maar even een andere speen kopen. Vannacht geef ik het nog maar even niet, heb geen zin in dat geklooi

Sun het verzadigd wel meer dus ook allemaal negatieve verhalen over dat dit het voeden op verzoek kan verstoren. Ik word er echt totaal moedeloos van als ik dat allemaal lees maar gelukkig is manlief er nog wat nuchter onder. We gaan het proberen...

Succes morgen met werken, komt goed! Het hoeft op dag 1 nog niet perfect te gaan, je krijgt er vanzelf handigheid in :)

9. XmoonlightX

Ja je hebt echt een grote speen ervoor nodig
    Welke fles heb je?

Daan jij hebt toch ook heel lang jbpm gebruikt?

10. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ja tot 1,5 mnd geleden. Speen 3 van dr Brown 👍🏻

11. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ik gebruik het nog steeds. Met difrax gaat het ook prima (en die zit op dr Browns fles).

Succes itp!
    Ik heb 8 weken moeten kolven en indikken etc.. toen vond ik het echt niet meer leuk :)

Sun, komt helemaal goed morgen! Succes alvast :)

12. itakepictures

Hier ook dr browns l, ik ga speen 3 halen, thanks!

13. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    ITP, hier iemand vd pufclub met ernstige reflux en indikken werkt super. Dat kindje is niet jouw mini, maar even een positief verhaal als hart onder de riem. Hopelijk vandaag meer succes met een grotere speen!

14. LianneE

LianneE Niet meer actief

Succes ITP.. hopelijk werkt het voor je. Nogmaals, ik heb veel bewondering voor het kolven en dan nog voeden. Ik heb nu na net 3 weken werken al de schurft gekregen aan kolven dus laat staan zoveel zo snel al :)

Sun, op tijd op werk gekomen?

15. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    tja daar zit je dan weer op je werk....
    Alles is gelukt binnen 1 uur vanochtend, alleen nog even zoeken naar een handige volgorde. Nu was ik eerst ene borst gaan kolven, douchen etc en toen mini aan andere borst laten drinken. Maar ze wilde niet dus toen kon het hele kolfgebeuren weer uit de tas tevoorschijn halen. Maar ach, dat is even uitproberen. Ik werd wel heel erg leuk ontvangen door mijn collega's, ze waren zelfs eerder gekomen zodat ik niet alleen in het pand aankwam. :)
    Voelt echt raaaaaar, op zich wel oke maar ik mis mini nu al :)

16. LianneE

LianneE Niet meer actief

Mini drinkt nu weer beide borsten maar toen ze er maar 1 dronk deed ik het tegelijk. Mini aan ene boob en kolf aan andere. Misschien is dat nog wat? Merk je ook gelijk of ze wel of niet wil :)

lief van je collega's. Het went snel hoor, ik heb al het idee nooit te zijn weggeweest :D succes vandaag!

17. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Succes verder vandaag, Sun!

18. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Fijn onthaal van je collega's Sun

Succes vandaag !!

19. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee lieve meiden,
    Ik ben er ook weer, lees wel mee maar heb veel afspraken en wil daarna ook gewoon lekker de tijd hebben voor mijn kids hebben in de weekenden dus ik reageer voornamelijk doordeweeks op jullie :)

Mandy wat leuk dat je een nieuwe telefoon hebt uitgezocht, hopelijk kondigt jullie kleintje zich nu snel aan hoor! Wachten die laatste periode kan zo lang duren.

Sun succes vandaag meid, lief dat onthaal van je collega's. :) en het zal vast heerlijk zijn je kleine meid weer te knuffelen vanavond!

ITP wat vervelend allemaal :( hier gebruik ik dr brown en dan speen 3 om rijstebloem te geven. Wellicht is die ook goed voor de JBPM.
    Denk ook aan jezelf meid. Dat kolven kan mega vermoeiend zijn, dat het je kan gaan opbreken. Knuffel!

Lianne fijn dat de heupjes goed waren! En hoop dat je snel afgebouwd bent sowieso op je werk. Leuk ook het eerste hapje geven!

Elf fijn dat jullie een normale nacht hebben gehad en dl omrolt! zo leuk dat ontwikkelen :)

Linky wat vervelend dat het thuis even wat minder gaat, fijn dat jullie wel goed praten. Hopelijk snel weer wat rustiger allemaal.

Daantjuh hoe is het met jou en met je jongens?

Hier alles wel prima, mini rolt nu ook om beide kanten en heeft de smaak te pakken, draait op haar buik alle kanten op en achteruit de kamer door. Waar ze dan weer heel boos door word want het speelgoed komt dan steeds verder weg te liggen haha.
    Ze is wel sinds gisteren weer ziek, zure diarree luiers, verhoging, hoesten en niezen.
    Zl ook weer snotverkouden en vannacht telkens huilend wakker. Jeeh..

Verder met mij wel prima, vitamines lijken wel hun werk te doen :)

20. itakepictures

Naa fijn dat jij je wat beter voelt! Hoe gaat het slapen van dl op eigen kamer? Super leuk dat ze nu alle kanten op kan. Ik weet nog goed van toen mijn neefje alleen achteruit kon kruipen en toen boos werd dat alle speeltjes steeds verder weg lagen, zó grappig :D]

Sun hoe was je eerste werkdag> Hebben jij en mini het overleefd?

Die dr brown speen 3 werkt goed, dank voor de tip! Ga straks ook even de 2 proberen want de fles gaat nu wel heel hard. Dat kolven is alleen niet mn hobby zeg, mini vind het ook veel te lang duren soms en kolven met een brullende baby werkt ook niet echt bevorderend voor de opbrengst, krijg er met moeite 50 ml uit. Gelukkig mag ze de rest 'live' drinken :)

Deel Deze Pagina