Paasei-kletsclubje - DEEL 7

Discussie in 'De mama's' gestart door LianneE, 4 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    fijn he al die verschillende richtlijnen? La Leche zegt tot 8 dagen, maar misschien toch gevalletje 'doen waar je je goed bij voelt' ;). Ik vries het toch liever in..

2. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Egopost: na januari dat voorbij vloog lijkt februari hetzelfde te gaan doen. Echt gekkenhuis hier dus weinig zp tijd. Alles gaat goed met mij en mini, volgens de vk heeft mini het goed in mijn buik en gaat het groeitechnisch ook goed. Volgens mij ook want ik krijg steeds meer last van maagzuur haha ;).
    Verder volgende week extra bloedprikken voor die rhesus variant en verder weinig zwangerschaps-activiteiten en vooral heel veel werk en "huis overhoop want we krijgen een nieuwe keuken en gestucte muur in de woonkamer" geregel etc. Ik kijk nu al uit naar mijn verlof, heerlijk een paar weken geen gezeur over ons huis, minder verplichte nummers en vooral geen werk :cool: want daar zitten toch ook wel wat types die ik momenteel liever niet zie ;).

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

He dames, vraagje. Is het echt zo'n enorme ramp als een baby van 2 maanden met het hoofdje deels onder de dekens ligt? J is nogal aan het wriemelen in bed en beland dan vaak met haar mond en neus onder de deken/laken. Ze heeft een puckababy aan dus slaapzak kan niet echt, ik stop haar strak in, ze ligt ook al helemaal onderin én zelfs nog een rolletje onder haar billen omdat het bedje schuin staat, maar alsnog wriemelt ze zich er onder. Ze kan haar hoofd prima draaien dus ik heb nou niet perse het idee dat het heel gevaarlijk is (het is niet meer zo'n inimini pasgeboren ukkie), of heb ik dat mis?

4. LianneE

LianneE Niet meer actief

Tja ik weet niet of t echt kwaad kan maar ben oa daarom wel overgestapt naar slaapzak (ook omdat ik het zo'n gedoe vond die losse deken en lakens). Heb je slaapzak geprobeerd? Daar liggen ze vaak ook wel "rustig" in.

Ben geveld door een buikgriepje :( werk niet op de woe dat scheelt maar niet fijn icm deels nog bv en baby.

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

#3045 XmoonlightX, 3 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2016
    Hmm ik zou toch voor een andere optie kijken itp, volgens mij is daarom ook de reden dat een kind pas vanaf twee jaar onder een dekbed mag.
    Het lijkt mij persoonlijk niet veilig

https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/slapen/veilig-slapen-tips

Hier staat dat het onder de twee jaar de ademhaling belemmerd als ze onder beddegoed liggen

6. itakepictures

Nou heb het geprobeerd met die slaapzak, en hoewel het vannacht best goed ging was het vanmorgen continue met haar armen maaien en al heel snel wakker. Dus maar weer de puckababy aangedaan en nu weer een slapend meisje :)

En moonlight dat stukje over ademhaling belemmeren gaat over een dekbed :)

Lianne voel je je al beter? Ziek zijn icm baby is geen feest nee :(

7. LianneE

LianneE Niet meer actief

ITP, ik neem aan dat als ze zich er onder friemelt ze er nog wel losjes onder ligt (dus het ligt niet strak gespannen over haar neus/mond?) dan kan ze nog wel ademhalen lijkt mij. Je moet gewoon doen wat je zelf goed vindt voelen.

Ja, ik ben wel wat opgeknapt. Nog steeds niet topfit maar mini is naar de opvang en ik ben thuis aan het werk. Heb de bv inmiddels weten af te bouwen overdag. Ik voed nu nog smorgens als ze wakker wordt en savonds voor het slapen gaan. Niet toevallig dat de lui-in-bed-voedingen zijn ;) :p denk dat ik wel helemaal ga stoppen over een tijdje maar hou de optie open om dit te doen tot 6 maanden en het geeft me al veeeeel meer flexibiliteit (en niet meer kolven op het werk :D)

8. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Fijn dat je weer wat opgeknapt bent! Mama's kunnen niet ziek zijn toch :p

Best snel nog dat je het zo al hebt weten af te bouwen of vergis ik me? Hoe is het met evt. stuwing? Even puur uit interesse, welke voeding geef je haar nu overdag? En gaat dat goed?

Hier de laatste werkdag van de week, door dat kolven kom ik amper aan werken toe joh :p Tenminste zo voelt het. Gisteren weer controle gehad bij het cb (vergeten om op de lijst te zetten) en ze groeit keurig volgens de lijntjes. 2e prik ging haar ook goed af, even flink krijsen maar daarna snel getroost door mama. In de middag even wat hangerig maar daarna weer een vrolijke dame en zelf het niet ingebakerd slapen ging best aardig (had erger verwacht).

ITP
    , hoe gaat het met jullie ritme voor J?

Hoe is het verder met de andere dames? Wordt er nog carnaval gevierd dit weekend? Net als vorig jaar slaan wij weer lekker over :D

9. LianneE

LianneE Niet meer actief

Haha ja dat de hele dag kolven.. een van de redenen dat ik wilde stoppen, je werkt al minder/weinig en dan ben je ook nog ongeveer uurtje per dag kwijt met kolven en je bent uit je concentratie etc. en dan dat gesleep met die troep in het ov... :p
    Ja ik heb 3 voedingen in 10 dagen weten af te bouwen. De eerste 2 waren wel even bikkelen, veel pijn gehad wel. Nu is het ok al heb ik nog zo nu en dan stuwing en loopt er wel het e.e.a. uit in de douche ;)
    Ze krijgt op het kdv de voeding erbij dus ik wilde het liefst hetzelfde thuis geven. Kon kiezen uit Nutrilon en Hero Baby en heb dat eerste gekozen. Mini vindt het allemaal prima, het gaat goed naar binnen. Ze heeft de afgelopen dagen wel even fles geweigerd maar ze deed het ook met gekolfde voeding uit de vriezer. Heb er uiteindelijk een grotere speen opgedaan en doorgezet en toen ging het beter.
    Denk je erover af te bouwen?

Fijn dat het goed ging met de prikjes! ik heb maandag voorlopig de laatste!

haha nee geen carnaval dit jaar ;)

10. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Carnaval wat is dat? :D

11. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    He veiligheid NL kijkt met ons mee :D

12. LianneE

LianneE Niet meer actief

Haha nou die kunnen vast de vraag van Itp beantwoorden :p

13. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lianne beterschap meid! Fijn dat afbouwen zo goed als gelukt is. En sochtends en savonds voeden ook best gezellig toch?

ITP het is al besproken denk ik wat betreft het slapen. Warm genoeg aankleden dat ze toch in de puckababy kan en dat extra dekentje niet nodig is?
    Vriendin van mij gebruikt winterslaapzak en dan armen niet in de mouwen maar naast lijfje in slaapzak maar weet niet of dat veilig genoeg is. Dan moet slaapzak wel echt goed aansluiten bij nekje zodat ze niet met haar hoofdje erin kan zakken.

Butterfly van dat je meisje goed groeit, prikjes blijven zielig :(

Hier kindjes wel weer zo goed als opgeknapt, nog wat gehoest en gesnotter.
    Ik geen koorts meer maar wel ontstoken oog, en nu begint andere oog ook te branden en pijn te doen.

Morgen zl jarig.. 3 alweer.. Gaat zo snel allemaal.. *snik*

14. itakepictures

Hahaha idd carnaval, vieren wij ook niet :D Alleen het dorp hiernaast wel :( Enige dorp in de regio volgens mij

Butterfly kan me voorstellend at ej dag vliegt op deze manier. Ben je van plan tot een bepaalde leeftijd bv te geven of zie je het wel? Fijn dat de prikjes meevielen!

Naa dat is ook nog een idee van die slaapzak! Nu je het zegt, er is ook een winterversie van de puckababy volgens mij...
    Wow zl alweer 3, wel echt een leuke leeftijd vind ik dat :) En fijn dat het weer wat beter gaat, hopelijk ben je snel van dat ontstoken oog af!

Dekentje ligt idd niet strak over haar gezicht heen, en meestal lijkt ze er geen last van te hebben (half onder de deken, met open mond en kwijlend slapen :D) maar soms ligt ze wel te piepen.

Big Brother is watching me ;)

Ritme: wel even een terugslag na de goede start maar we mogen echt niet klagen eigenlijk. De slaapjes na de voeding van 07:00 en 16:00 zijn alleen echt een rommeltje (snel wakker, maar wel heel moe want continue gapen als ik haar kom troosten, maar toch niet in slaap vallen..), de rest gaat over het algemeen prima! Mijn moeder vond haar ook meer ontspannen dan een week geleden, en ik was gek genoeg ook een stuk gezelliger ;)

Gister voor het eerst buiten de deur geluncht met mini, was heel leuk en ze was heel lief aan het rondkoekeloeren, geen gebrul ;)

15. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat fijn ITP! Dat gaat hopelijk de goede kant op :)

Lianne, dank voor je heldere uitleg! En ook om dan gelijk jou en de vraag van ITP te beantwoorden. Met 6 maanden wil ik denk ik wel volledig van de bv af zijn. En wil langzaam aan afbouwen.. Nu nog niet maar waarschijnlijk met een weekje of 2/3 de eerste voeding laten vallen en zo langzaam steeds een voeding minder. Omdat dl zoveel last heeft van haar buikje wil ik het ook voor haar geleidelijk doen, en ook voor mijn eigen hormonen ;)

Naa, 3 alweer.. het is heel cliché maar zo waar: Het gaat zo hard! Is hij weer wat opgeknapt?

MelNL gezellig dat je mee leest, stel je even voor :D

16. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Te hard gejuicht.. mijn schoonmoeder appt, meisje nu weer koorts.. 39,0 :(

ITP fijn dat het over het algemeen wel beter gaat met J!

17. XmoonlightX

Dat weet ik , ik verwijs er alleen maar even naar
    , maar ik vind zelf persoonlijk met hoofd onder onder een dekbed of onder een laken met deken geen verschil uitmaken

Jij vraagt wat we er van vinden. Nou dit vind ik ervan 😃

Ikzelf ben gelijk over gegaan op een slaapzak toen er beweging in zat😂😂

En nu gebruik ik wel weer een deken met slaapzak , omdat ze anders met dr neus in het matras gaat liggen
    En haar zo vinden is geen pretje kan ik je vertellen 😉😉

18. XmoonlightX

Ja snap ik 😆

19. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hahahaha

20. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Paaseieren kletsclubje! ♡

Zwanger :)
    ♡ > Cosy - 3 mei 2016 - it's a surprise!
    ♡ > Elf84 - 19 augustus 2016

Mini's & Mama's
    > 9 april 2015: ♡ Q. en ♡ D. 1610 gram & 1730 gram. Zoons van Daantjuh85!
    > 13 mei 2015: ♡ ♀ Dochter van XmoonlightX!
    > 29 mei 2015: ♡ J. 2990 gram. (38+6) Dochter van Linky!
    > 19 juni 2015: ♡ ♀ 2400 gram. (36+2) Dochter van Elf84!
    > 5 juli 2015: ♡ M. 3360 gram. (37+3) Dochter van Naa!
    > 22 juli 2015: ♡ ♂ 4315 gram. (39+4) Zoon van MissJuul!
    > 28 juli 2015: ♡ L. 3630 gram. (39+4) Zoon van Wensje88!
    > 5 augustus 2015: ♡ S.L. en ♡ I.M. 2055 gram & 1905 gram. (36+6) Zoon en dochter van Liana84!
    > 3 september 2015: ♡ K. 4020 gram. (39+3) Zoon van Erikatje!
    > 18 september 2015: ♡ E. 2530 gram. (36+1) Dochter van Sun123!
    > 24 september 2015: ♡ S. 3160 gram. (37+3) Dochter van LianneE!
    > 5 november 2015: ♡ E.S. 3066 gram. (40+0) Dochter van ButterflyNova!
    > 21 november 2015: ♡ A.G. 2720 gram. (37+1) Dochter van Bakegirl!
    > 3 december 2015: ♡J. 3690 gram. (40+1) Dochter van Itakepictures!
    > 25 januari 2016:♡ M.L. 4250 gram. (40+6). Zoon van Mandy3!

We have 7 boys, 10 girls, 1 surprise & 2 twins!

Afspraken
    > Daantjuh & mini's - kinderarts - 28 januari
    > Linky & mini - cb - 29 januari
    > Liana & mini's - cb - 2 februari
    > Elf84 - termijn echo - 4 februari
    > LianneE & mini - cb - 8 februari

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Oktober 2014, Linky. (6+0) *Vanishing twin*
    Oktober 2014, ButterflyNova. (6+3)
    Oktober 2014, Liana84. (5+1)

Lijst aanpassen? Quoten en haakjes weghalen of in kleur je wijziging in je post vermelden. Gebruik 'NODLIJST' in de zoekfunctie om snel de lijst te kunnen terug vinden.

Deel Deze Pagina