Paasei-kletsclubje - DEEL 7

Discussie in 'De mama's' gestart door LianneE, 4 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Inmiddels ook gelezen. Ik probeer wel regelmaat/voorspelbaarheid te creeren, maar als ik telkens na wakker worden ga voeden om deze voorspelbaarheid in tact te houden dan zit ik straks elke 45 min te voeden ;) ik heb wel een vast ritueel per slaapje. Naarmate de dag vordert gaat slapen slechter dus ik denk wel dat oververmoeidheid een rol speelt.

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Langer laten liggen en kijken of ze dan wel in slaap valt?

Hier moest dl ook echt oefenen met langere slaapjes; ik kon na exact 45min het speentje terug gaan geven en dan sliep ze vaak toch weer.
    Lastig allemaal he :)

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Sun lastige situatie! Ieder kind is anders, en als jij happy bent met de situatie zou ik het laten, maar als dat niet zo is is het het misschien wel waard om haar te leren dat ze niet bij elke kik eten krijgt. Wat ik zelf bij J merk is dat ze soms moord en brand schreeuwt (en dan pakte ik haar dus altijd op om te voeden), maar als ik haar in bed troost ze vaak wél in slaap valt. Dan is ze daarna veel meer uitgerust om goed te drinken waardoor ze dus weer langer kan slapen. (En soms ook niet hoor, net heeft ze op een paar hazeslaapjes na lopen jammeren tussen de voedingen van 4 en 7, maargoed 't blijft een baby ;) ) Maar daar moet je je wel prettig bij voelen en samen met je vriend er ook hetzelfde in staan, anders word het heel moeilijk om vol te houden op de lastige momenten.

@Dopen, bijzonder moment ja! Hoop ook dat ze zich een beetje koest houd tijdens de dienst ;)

4. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Precies dit!
    45 min is 1 slaapcyclus. Door tussendoor even te troosten (ik zong altijd hetzelfde liedje en legde haar wakker terug in bed) kan het zijn dat ze weer verder slaapt. En als dat meerdere keren lukt leert ze misschien ook wel aan om overdag meerdere slaapcycli in dromenland te zijn :)

5. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik herken het ook van de begin, te snel pakken/voeden en dan naar kotssessies concluderen dat ze toch geen honger had. Ik troost haar ook als ik denk dat ze logischerwijs geen honger heeft en dan wordt ze vaak weer rustig. Mini kan hier ook moord en brand gillen en soms wil ze gewoon aandacht of is ze boos dat ze ergens ligt (box bv) en niet kan zien wat wij uitspoken :D
    Snachts is dat anders maar de enkele keer dat ze wakker is is ze te troosten met speen, aai over bolletje of liedje.

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier lijkt de avondfles van het programma te verdwijnen (de fles van 21 uur)
    Gister nam ze hem wel , maar echt in een diepe slaap, maar ze heeft hem ook al meerdere keren geweigerd. Vooral op de dagen dat ze thuis is, omdat ze dan goed eet en drinkt

7. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Eiffel lees je hier nog mee? Hoe gaat het met de laatste loodjes? Je zit ook alweer bijna op 37 weken he?

8. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanks meiden, ik ga er mee aan de slag :)

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

10. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Succes! Hoop dat het lukt en je snel weer een betere nacht hebt :)

Butterfly hoe is t met jou?

Itp hoe was het vanmorgen?

Mandy met jou en de kleine alles ok?

Hier gaat het wel. Ben erg moe van afgelopen week maar heb gelukkig een redelijk rustig weekend.
    A.s. woensdag vertel ik het nieuws op het werk en de familie hier in de regio is op de hoogte. Leuke positieve reacties gekregen.
    Vrienden van ml zeiden 'zo.. nu weten we wat jullie in jullie vrije tijd doen' haha

11. LianneE

LianneE Niet meer actief

Wat fijn Elf! Hahaha ja... Ik zou wel tijdig een andere hobby zoeken :D

Sun, succes hopelijk snel meer nachtrust!

12. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Hier is alles goed hoor! Ben wel snel moe en merk dat ik echt rustig aan moet doen voor m'n wond.. Wil snel veel te veel doen, maar moet toch echt toegeven aan m'n slaap.
    M. doet het super:) huilt wanneer die honger of krampjes heeft. Prima dus!

ITP hoe was het vandaag?

13. LianneE

LianneE Niet meer actief

Herkenbaar hoor Mandy van die wond.. het is wel echt een flinke operatie maar dat vergeet je nog wel eens ;) fijn dat M. het goed doet :)

14. itakepictures

#3094 itakepictures, 8 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2016
    Hahah Elf, leuke maar wel intensieve hobby ;) Hoe bevalt het 'nieuwe leven'?

Dopen was erg bijzonder, superdag gehad. J was heel braaf tijdens de dienst, lag eerst lekker te tukken in mn armen, daarna nieuwsgierig om zich heen te kijken, kakte haar broek vol en deed daarna weer een slaapje. Tijdens het dopen had manlief haar vast en ze zat steeds enorm naar hem te lachen, dat was heel schattig. Het andere stel dat hun baby liet dopen had een behoorlijke huilbaby die heel onrustig was, toen merkte ik eigenlijk pas hoe goed het nu gaat :) En we kunnen haar nu eindelijk ook in de maxicosi doen zonder krijsbuien!

15. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Kijk dat hoor ik graag :)

16. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Leuk, maar pittig :)
    Dit weekend gelukkig beetje kunnen bijtanken. En volgend weekend weer rustig aan.

Fijn dat de doop zo bijzonder was en ze zich voorbeeldig heeft gedragen :)
    Hoe lang heb jij nog verlof?

17. Eiffel

Eiffel Actief lid

22 mei 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik lees nog mee.. Weet ik weer n beetje wat me allemaal te wachten staat met voeden, huilen, ritme etc lol. Ja inmiddels 36 weekjes en de laatste loodjes! Ene dag is pittiger dan een ander maar wanneer ik n beetje heb geslapen is er niks aan de hand en dus al aardig gewend aan de gebroken nachten. Het is het wachten en de bevalling waar ik moeite mee heb.. Zo ver zo dichtbij.. Hup meisje kom masr!! Ik wil haar zo graag zien en knuffelen..

18. LianneE

LianneE Niet meer actief

Komt goed hoor Mandy, het enige wat me nog herinnert eraan is het mooie nooduitgang-lidteken op mijn buik :D

Itp, wat goed!! Haha leuk ook dat ze van enthousiasme haar broek vol kakte ;) en fijn dat t zoveel beter gaat :)

Eiffel, succes met de laatste loodjes, ben benieuwd naar je meisje!

Nu op naar cb voor prikjes, voorlopig laatste

19. itakepictures

Elf ik was van plan rond 1 maart weer aan het werk te gaan, maar ik denk dat ik er nog wat aan vast plak. Heb pas vanaf april weer bruiloften en we hebben ook nog geen gastouder, dus ik heb niet megaveel haast...

Fijn dat het goed gaat Mandy! En denk goed aan jezelf, je hebt toch een operatie gehad en je lichaam is nogsteeds volop voor die kleine baby aan het zorgen. Herkenbaar dat je toch weer vanalles wilt doen als je even tijd. Ik dacht na een week ook dat ik alles weer kon maar stond op mn eerste dag 'alleen' achter de kinderwagen te trillen als een rietje :D

Lianne succes met de prikjes!

Eiffel sterkte met de laatste loodje,s hopelijk hoef je niet lang meer te wachten!

Nieuwe foto van J in de club :D

20. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    ITP, fijn dat de doop mooi was! En extra fijn dat mini zich rustig hield (op het poepincident na dan ;))

Eiffel, jemig wat is dat snel gegaan zeg! Voor je het weet kun je aan het knuffelen :)

Elf, haha niet een al te fanatieke hobby van maken hoor ;)
    Lijkt me pittig al die veranderingen tegelijk, lekker bijtanken!

Lianne, succes met de prikjes

Mandy, rustig aan meis, het is toch een buikoperatie die je hebt gehad!

Deel Deze Pagina