Kan het ook zo zijn dat je productie toeneemt als je weer aan het werk bent?? jemig de pemig ik kolf net 360 , voel me nu wel heel erg een gemolken koe Als het zo doorgaat kan ik mini tot haar 18e bv geven
Jij kan ook wel donor worden Sun (niet verplicht voelen hoor ) Wat een leuke kleertjes Lianne! Mijn portemonnee trok ineens een heel treurig gezicht. Moet maar even niks kopen de komende tijd Je hebt snel afgebouwd zeg! en 4,5 maand is super knap, dat is volgens mij al langer dan gemiddeld wordt gedaan, mag je best trots op zijn! Naa wat leuk dat je zo'n fijne avond hebt gehad! Is je meisje al een beetje beter? J. Begint volgens mij weer iets rustiger te worden en beter te drinken. Minder schreeuwen en meer babbelen... Byebye sprong en hopelijk tot nooit weer. Ook showt ze wat nieuw verworven talenten. Niet optrekken tot staan, maar gewoon aan de wandel Wel aan de hand natuurlijk, anders zou ze een wonderbaby zijn haha.
360?!?! Holy moly! Ben nooit verder gekomen dan 150 haha Leuke aankopen Lianne! En geloof mij...online shoppen heb ik uitgevonden Maar soms is het wel leuk om even te kijken en te voelen
haha ik heb ook alvast geshopt voor 74 he.. die kan ze nog niet aan maar je zal het maar vast in huis hebben @kolven/productie: bij mij was het op mijn eerste werkdag van de week veel en dan liep het langzaam terug. maar zoveel? nee.. elke keer als ik alleen al 'kolven' lees denk ik jeeeeeeeej dat hoeft niet meer haha wat een ellende vond ik het wat knap van je mini Linky.
Lianne, als je zo blij wordt als je 'kolven' leest lijkt me dat een teken dat je de goed beslissing hebt genomen (niet dat je daar aan twijfelde, maar het kan maar bevestigd zijn ). Linky, aan de wandel?! WoW! Wat leuk zeg! toch grappig hoe dat werkt met die sprongetjes en plots nieuwe talenten. Wat zijn eigenlijk richtlijnen voor donorschap? Kan ik er op zijn minst een weloverwogen beslissing over nemen
Ha Leuk Lianne, dat shirt met kat heb ook gekocht En deze dingen: T - shirt met tekst en bloemen - TOPJES - Baby meisje | 3 maanden - 3 jaar - KINDEREN | ZARA Nederland Gestreept T - shirt 'Smile' - TOPJES - Baby meisje | 3 maanden - 3 jaar - KINDEREN | ZARA Nederland Broek met stippen - ROKKEN EN BROEKEN - Baby meisje | 3 maanden - 3 jaar - KINDEREN | ZARA Nederland Sun holymoly dat is veel Nouja jij hoeft iig niet bang te zijn dat ze verhongert Linky wat tof J heeft iets nieuws bedacht: borstweigeren 's nachts gaat het drinken goed maar net was het in elke houding gillen en krijsen tot ze compleet overstuur was. Heb nog maar wat afgekolft om te checken of ze honger had en dat ging er zonder problemen in Weet nu echt even niet wat ik moet: afwachten of ze het blijft volhouden, lactatiekundige inschakelen? Ik wil niet op deze manier stoppen met borstvoeden
Ik heb me aangemeld via de moedermelkbank, maar daarbij het bericht dat ik alleen via de besloten facebookgroep moedermelk wil doneren aan donoren waar ik aan wil geven. Die groep mag je alleen bij als je dus bij de bank bent aangemeld, vandaar. Dan zijn er geen voorwaarden, behalve dat je je aan de standaard logische regeltjes houdt (geen flesjes van anderen jatten en geen berichten op je openbare facebook plaatsen). ik heb maar een filmpje van het lopen gemaakt, om de opschepmoeders uit mijn pufclub te overtuigen haha. zal kijken of ik die ook op youtube krijgen kan deze week dan zet ik een linkje in de club. Gewoon omdat ik het zelf niet geloofd zou hebben als iemand anders zei dat zn kind van 8 maanden begint te lopen
Meiden, ik wil binnenkort ook gaan beginnen met kolven. Toch wel handig als ik is weg moet of alvast voor t werken straks.. Maar wat voor kolf hebben jullie? Wat raden jullie aan? Moet ik nog dingen extra kopen? Waar bewaar ik de melk het makkelijkste in? Kortom helpppp!!
Mandy ik heb de Medela Swing, handig als je maar 1 a 2 keer per dag kolven wilt. Vaak als je een kolf koopt zit er een startpakketje bij en heb je verder niks nodig. Behalve misschien later wat extra voorraadflesjes, maar dat is in het begin niet noodzakelijk. Schoonmaken en uitkoken kun je makkelijk thuis doen. Bewaren doe ik in ijsblokjeszakjes, maar het kan ook in beldicoflesjes (1 per stuk en herbruikbaar, passen op meerdere kolven). Of speciale borstvoedingszakjes, die zijn dan wel een stuk duurder.
Paaseieren kletsclubje! ♡ Zwanger ♡ > Cosy - 3 mei 2016 - it's a surprise! ♡ > Elf84 - 19 augustus 2016 Mini's & Mama's > 9 april 2015: ♡ Q. en ♡ D. 1610 gram & 1730 gram. Zoons van Daantjuh85! > 13 mei 2015: ♡ ♀ Dochter van XmoonlightX! > 29 mei 2015: ♡ J. 2990 gram. (38+6) Dochter van Linky! > 19 juni 2015: ♡ ♀ 2400 gram. (36+2) Dochter van Elf84! > 5 juli 2015: ♡ M. 3360 gram. (37+3) Dochter van Naa! > 22 juli 2015: ♡ ♂ 4315 gram. (39+4) Zoon van MissJuul! > 28 juli 2015: ♡ L. 3630 gram. (39+4) Zoon van Wensje88! > 5 augustus 2015: ♡ S.L. en ♡ I.M. 2055 gram & 1905 gram. (36+6) Zoon en dochter van Liana84! > 3 september 2015: ♡ K. 4020 gram. (39+3) Zoon van Erikatje! > 18 september 2015: ♡ E. 2530 gram. (36+1) Dochter van Sun123! > 24 september 2015: ♡ S. 3160 gram. (37+3) Dochter van LianneE! > 5 november 2015: ♡ E.S. 3066 gram. (40+0) Dochter van ButterflyNova! > 21 november 2015: ♡ A.G. 2720 gram. (37+1) Dochter van Bakegirl! > 3 december 2015: ♡J. 3690 gram. (40+1) Dochter van Itakepictures! > 25 januari 2016:♡ M.L. 4250 gram. (40+6). Zoon van Mandy3! We have 7 boys, 10 girls, 1 surprise & 2 twins! Afspraken > LianneE & mini - oogarts - 15 februari > Bakegirl & mini - cb - 19 februari > Mandy3 & mini - cb - 22 februari > Elf84 - controle vk & geslachtsbepaling - 8 maart > Mandy3 - Nacontrole gyn - 7 maart > ButterflyNova & mini - cb + 3e inenting - 10 maart > Elf84 & mini - cb - 10 maart > Mandy3 - internist-endocrinoloog - 16 maart > Sun123 & mini - cb - 21 maart > Mandy3 & mini - cb+ 1e inenting- 22 maart > LianneE & mini - cb - 11 april > Linky & mini - cb + 4e inenting - 25 april Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Oktober 2014, Linky. (6+0) *Vanishing twin* Oktober 2014, ButterflyNova. (6+3) Oktober 2014, Liana84. (5+1) Lijst aanpassen? Quoten en haakjes weghalen of in kleur je wijziging in je post vermelden. Gebruik 'NODLIJST' in de zoekfunctie om snel de lijst te kunnen terug vinden
Linky, dank je! Zal me er eens in gaan verdiepen. Vind het ook zo zonde als ik een hele vriezer vol heb en misschien wel heel makkelijk met een kleine bijdrage iemand kan helpen (en misschien vind ik het wel helemaal niks ). ITP, wat vervelend zeg . Ik zou het nog heel even aankijken, maar niet te lang en dan een lactatiekundige inschakelen. Mini heeft bij mij ook een tijdje 1 borst geweigerd, bleek te maken te hebben met een te sterke toeschietreflex waardoor ze zo moest schrokken dat ze veel lucht mee naar binnen kreeg en extra last kreeg van krampjes (ze weigerde alleen 's avonds). Misschien is er bij jou ook zoiets aan de hand? Geen idee of het kan, maar misschien zijn bepaalde houdingen reflux bevorderend? Linky, haha opschepper . Grapje, lijkt me ook een rare gewaarwording, zeker als mini een stapje (figuurlijk dan in dit geval ) overslaat. Mandy, ik heb een libento james, dubbelzijdige elektrische kolf. Ik vind hem heel fijn, de schilden zijn ook niet zo scherp (vond ik nl niet zo prettig bij de medela uit het zh). Je kunt hem huren en uitproberen en als hij bevalt wordt de huurprijs in mindering gebracht op het koopbedrag. Ik bewaar de melk ook in ijsblokzakjes, lekker goedkoop ook. Wel blauwe nemen, dan weet je zeker dat er geen plastic in de melk achterblijft bij het ontdooien. En spullen kunnen in de vaatwasser, maar in het begin een paar keer uitkoken met zo'n magnetron uitkook ding (de meningen zijn nogal verdeeld over hoe lang/vaak uitkoken geloof ik).
Ik had een ardo calyspo maar daar kon ik het niet zo mee worden (en die is in een boze hormonale bui ook gesneuveld..). Ik hoor er ook veel positieve verhalen over maar ik vond m niet fijn in te stellen, het was te zacht of te hard, net niet fijn. Nu weer de huurkolf van Medela, die bevalt heel goed. dat kun je sowieso ook even proberen om te zien of je het kolven wat vind. Ik bewaar de melk in de vriezer in moedermelkbewaarzakjes (ik vries ook niet zo heel veel in, dus dan is het te betalen) en in de koelkast gewoon in flesjes. Heb een setje van beldico en medela. Sun geen idee waar dat weigeren van komt, ik kolf eerst 50ml af om in te dikken en daarna weigert ze nu aan mn borst verder te drinken. Eerst weigerde ze alleen rechts, nu aan beide kanten. Snachts is gen juist weer geen probleem en hapt ze gretig aan De dagen wordne nu ook weer een rommeltje, ze slaapt max 1 cyclus aan elkaar en komt weer elke 2 uur schreeuwen om eten.
Goedemiddag lieve Paaseitjes, Ik had beloofd na het weekend weer te reageren maar werd zelf ook nog even getrakteerd op een griepje! Ineens begreep ik de uitspraak 'moeders kunnen niet ziek zijn' wat een ellende maar we hebben het overleefd (dank aan de hulptroepen). Linky, dank je! Zal me er eens in gaan verdiepen. Vind het ook zo zonde als ik een hele vriezer vol heb en misschien wel heel makkelijk met een kleine bijdrage iemand kan helpen (en misschien vind ik het wel helemaal niks ). Mijn hoofd is er nog niet helemaal bij, dus probeer het even uit mijn hoofd: ITP, zou zeker even een LC inschakelen om met je mee te kijken. Linky, nieuwe truukjes dus. Valt me wel tegen dat ze niet gewoon weg loopt hoor Mandy, ik kolf met een Medela Swing (enkel). Het is denk ik per persoon verschillend wat je prettig vindt. In de kraamweek had ik een dubbele Medela kolf die me goed beviel, vandaar verder gezocht op dit merk. Lianne, dikke buiging voor jou hoor! En op KV groeien ze ook prima Hier vanochtend de melding dat een van mijn meegegeven flesjes melk had gelekt, allereerst zo zonde want daar had ik zo mijn best op gedaan terwijl ik ziek was (schema kwam natuurlijk in de knoei en houdbaarheid in gevaar..) Maar ja, even ademhalen en vanmiddag dan maar wat eerder naar huis (nog geen reservevoeding bij schoonouders). Wij gaan binnenkort ook beginnen met afbouwen, pak KV staat inmiddels in huis.
Butterfly, ik had op het kdv een reserveflesje in de vriezer staan. Mss ook handig voor de oppasadressen? ITP leuke dingen ook! haha en een kolf die gesneuveld is hihi.. ik zie het voor me (en ik zou het ook kunnen doen..). @weigeren, geen idee.. mini's hebben af en toe ook gewoon onlogische acties. dus mss nog even aankijken en anders idd lk laten meekijken? Mandy, ik gebruikte de medela freestyle, erg tevreden mee. bewaren deed ik in beldico flesjes en die gingen ook mee naar kdv. had op de rommelmarkt een sterilisator gekocht voor de magnetron en gebruik m nog steeds voor de flessen en speentjes af en toe (ook bij gebrek aan vaatwasser). vaak krijg je bij de kolf enkele flesjes, die zijn ook wel genoeg om mee te beginnen. @voorraad: ik heb die ook gebruikt om tijdens het afbouwen mini te geven. Daarna begonnen met 1 kv per dag en dat langzaam uitgebreid. kan dus ook nog als jullie besluiten dat doneren niks voor je is.
Over opschepmoeders gesproken Super knap van de kleine mini! Hier hebben ze hun stem opnieuw uitgevonden. Heel de dag gillen... Vreselijk... Hahaha vooral tegen de kat. Maar die lijkt het allemaal prima te vinden. Meer bewijs dat het beestje inmiddels echt doof is 😂
Naa wat fijn dat jullie t zo leuk hebben gehad. Wij willen d'r ook nog eens een keer heen, schijnt echt goed te zijn. Ah wat vervelend butterfly, dat de melk gelekt had. Sowieso zonde maar zeker als je er zo je best op hebt gedaan terwijl je ziek was. Knap hoor linky, dat je meissie nu al aan de wandel wilt gaan. Mandy volgens mij zat er bij de prenatal weer 20% korting op de kolven. Hier ook de swing van medela. Haha daantje en dat keer twee dat gillen. Dat gillen is hier ook erg in trek Sun wat een productie zeg halleluja Leuke kleertjes lianne. Fijn dat je nu helemaal van de bv af bent. Goed gedaan hoor 4,5 maand Ik ga binnenkort ook stoppen met de bv. Moet alleen ff de knoop goed doorhakken en een datum prikken.
Daantje, je beschrijft het super grappig Zie ze al bleren en de kat verblikt of verbloosd niet . Voor jou wat minder dat gekrijs Slapen ze 's nachts wel een beetje? Een goede nachtrust helpt vaak wel om het overdag iets beter aan te kunnen. Missjuul, klinkt of je nog niet echt overtuigd bent om te stoppen met bv? Mja, je bent de 6 maanden al gepasseerd dus nu officieel een geitenwollensok Ik hoop dat ik de dag doorkom met stem, mijn keel lijkt wel schuurpapier. Reuze handig met een praat-beroep
Ik vond het ook wel een dingetje hoor MissJuul dus ik snap het wel. En het stoppen zelf was ook wel even wennen maar het voelt nu heel goed (en veel vrijheid ) gewoon doen als je er klaar voor (of mee in dit geval ) bent! Sun succes met je sexy stemmetje Pfoe mijn menstruatie is sinds mn zwangerschap wel heftiger.. veel kramp van te voren en echt grote schoonmaak (vannacht zelfs een 'ongelukje' ). Herkenbaar voor iemand?