Paasei-kletsclubje - DEEL 7

Discussie in 'De mama's' gestart door LianneE, 4 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Dat had ik de laatste 2? weken ook wel. Had alleen niet verwacht dat ik het nu zo erg zou hebben. Zaterdag komt het eerste kraambezoek, ook daar niet echt zin in. Showen zoals Sun zegt prima maar vooral afblijven :cool:

Wensje, ging dat na verloop van tijd beter?

Sun, dubbele kolf is nog ook dubbele prijs.

ITP en Bakegirl, benieuwd wie er eerder is ;) En idd een naderende bevalling voel je niet aankomen. Enige wat bij mij verklaarbaar was, 's nachts honger en rommelende darmen. Maar ook dat zegt misschien niet altijd iets.

Lianne, babymassage lijkt me heel fijn. Vanaf hoeveel weken ben je daar mee begonnen?

Hier vandaag geholpen door mijn moeder, die nam de huishoudelijke taken op zich. Zo fijn! Kon ik even rustig aan doen. Dochterlief vandaag 2 weken oud, merk dat ze steeds vaker wakker is overdag. Gaat steeds meer worden begreep ik?

2. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Nou bij mij duurde dat wel even hoor.. :) heb/had ook heel erg zoiets van mensen die we vaak zien prima maar mensen die ik bijna nooit zie heb ik zoiets van nou dat hoeft niet en ik merk nu dat hij wat meer gericht op ons wordt en het niet allemaal maar zomaar nog prima vind.. Tijdens het kraambezoek had ik hem ook vaak gewoon bij me liggen (slapen) en mensen vroegen toch bijna nooit van mag ik hem vasthouden.. merk bijv. Dat sm erg de nadruk legt op hem vasthouden en daar krijg ik dan som nog wel de kriebels van omdat hij dan amper de kans krijgt om gewoon lekker te spelen als zij er is.. :) ben heel benieuwd hoe je het kraambezoek vind.. jullie gaat toch ook een kraamfeest houden?

3. LianneE

LianneE Niet meer actief

Grappig hoe iedereen dat anders ervaart. Dl heeft bij veelp kraamvisitie op schoot liggen dutten, had ik even mn handen vrij. Moet wel zeggen dat in het begin vooral directe familie kwam wat al snel vertrouwd voelde. De grote stroom kwam pas na 4 weken, mensen waren voorzichtig na mijn ks haha.
    Ze heeft vandaag overdag haar slaapjes in het ledikantje op haar eigen kamer gedaan en dat ging goed!! Ben daar mee begonnen omdat ik merk dat ze bewuster wordt van haar omgeving en daarmee ook gevoeliger voor prikkels. Alleen savonds tussen 18 en 21 is ze een aanhankelijk aapje. Snachts gaat wel goed in de co-sleeper. Ze heeft nu paar keer al van 0.00 tot 6.00 ongeveer geslapen :)

Butterfly, het is via het cb en dan mag je meedoen vanaf 6 weken. De vrouw vsn het cb drukte me trouwens tijdens het huisbezoek op het hart vooral niet teveel te gaan huishouden, een opgeruimd huis komt later wel weer ;)

Itp, lekker genieten hoor! Wat moonlight zegt.. Komt nooit meer terug :)

4. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai lieve meiden spring vanaf hier weer in.
    Drukke dagen gehad met een ziek mannetje en nu ook M die aan het snotteren is. En ik die een onrustig buik heb dus hoop niet een of ander virus.
    Dus was eventjes wat afwezig. :)

5. bakegirl

bakegirl Bekend lid

24 feb 2014
    779
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1645 bakegirl, 20 nov 2015
    Laatst bewerkt: 20 nov 2015
    37 weken vandaag. Dat hebben we gehaald. Hopelijk niet te lang meer in het ziekenhuis, ben het een beetje beu. Zou qua hoe ik me voel nog met gemak doorgaan, maar het is dat me lichaam aangeeft dat het niet zo super goed gaat en dat liggen in het ziekenhuis is niets voor mij.

6. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Fijn Bakegirl! Iig de 37 wkn! Das mooi!

Gaan ze je nu inleiden? Of blijven ze het aankijken? Dat laatste lijkt me indd wel erg vervelend.

Zou je dan niet eventueel naar huis kunnen met zo'n controle wat Liana of had ofzo?

Gister naar de KA geweest met D.
    Hij weegt nu 6190 gr. Das te licht, maar het drinken gaat nu inmiddels met de pepti een stuk beter. Eigenlijk heel goed zelfs.

In december hebben we met hem een provocatie test, dus ben wel benieuwd.

Vandaag gaan ze hun schoen zetten op het KDV. (hoe schattig!!! )

7. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    #1647 sun123, 20 nov 2015
    Laatst bewerkt: 20 nov 2015
    Mooi idd hoe iedereen t anders beleeft. Alleen de opa's en oma's hebben dl vastgehouden in de kraamweek en vd andere visite vroeg niemand uit zichzelf of ze haar mochten vasthouden.

Lianne, leuk he dat ze alerter worden! Fijn dat dl 's nachts langer slaapt! Hier nog totaal geen ritme en meestal nog elke 3 uur voeden...zucht...
    Oh, maar overdag in haar eigen kamertje! Ik zou t nog niet over mn hart kunnen verkrijgen :) geen oordeel hoor, gewoon verschil ;) overdag ligt dl hier eigenlijk sowieso amper in haar bedje. Of bij mij op de buik of in de doek (en als we weg gaan ook wel in de kinderwagen natuurlijk). Deels omdat ik t zo zielig vind dat ze zo alleen daar ligt en deels omdat iemand iets zei over een plat hoofdje en ik daar nu te veel op gefocust ben en niks anders zie :) (t valt reuze mee hoor, maar ik was de eerste weken nog zo alles aan t verwerken dat ik voorkeurshouding niet heb opgemerkt :()

Bakegirl, yeah iig de 37 weken gehaald! Wanneer krijg je meer duidelijkheid over het plan?

Naa, alweer ziekenboeg? :(bah, hopelijk blijft het jou bespaard.

Daan, geen reden tot zorg dus t gewicht v D? Maar te verklaren en straks vast beter door de pepti.
    En te schattig schoen zetten! Hebben ze uberhaupt al schoentjes? ;)

8. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier lagen de boys op dag 2 na thuiskomst al in hun kamertje overdag. :)

Maar meestal in hun kinderwagen in de woonkamer. Maar zeldzaam tot nooit slapen ze op mij.

Wat een verschillen hebben wij dan allemaal. Ik was juist gefocust op de moeheid verschijnselen. En legde ze juist daarom in hun bedje. Maar goed.. Dit waren ze ook wel gewend vanuit het ziekenhuis.
    Mijn slapeloze nachten zijn (daardoor?) echt op 1 hand te tellen.

maar goed.. ieder moet het voor zichzelf weten. Ik ben bv ook geen draagtype.

schoentjes , ja ik heb al wat schoentjes liggen, maar die passen niet. En zodra ze die aan hebben dan trekken ze het weer uit. :)

9. bakegirl

bakegirl Bekend lid

24 feb 2014
    779
    0
    16
    NULL
    NULL
    Naar huis met extra controle doen ze niet. Mag ook niet veel bezoek, ml en mijn ouders zijn toegestaan. Als ik echt perse iemand wil zien, moet ik toestemming vragen aan dokter. Sommige van verpleging vinden zelfs dat ik eigenlijk niet meer op telefoon en laptop zou mogen. Rondje lopen is er ook niet bij. Allemaal te veel prikkels en thuis met bedrust zou zelfs al te veel prikkels zijn.

Vanmiddag/avond gaan ze ballon plaatsen. Ze wekken het nu liever op dan wachten tot het de verkeerde kant uit gaat. Dus dit weekend mag ik waarschijnlijk aan de bak, als me lichaam een beetje mee wil werken teminste.

10. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Spannend Bakegirl! Zet 'm op :)

naa hopelijk vanaf nu iedereen even gezond!

Daantjug ah das echt schattig inderdaad hahaha. Schelen de boys veel qua gewicht/lengte? Fijn dat het beter gaat met drinken!

Hebben de mama's nog leuke babyfoto's? :D

11. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Q. is inmiddels een kilo zwaarder, terwijl hij met de geboorte 100 gr lichter was.. Lekker holliebollie :D

12. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Wat een topper Daan!

En succes bakegirl! Ik denk aan je!

13. LianneE

LianneE Niet meer actief

Haha hier ook een beetje afgeplat hoofdje. Het is stug doorgaan met andere kant leggen (en dan hoor ik haar ritselen op de babyfoon, ligt ze weer andersom, kleine draak). Kinderarts was een stuk chiller dan het cb hoor, die zei oooh komt goed als ze gaat zitten :)
    ik ben eigenlijk begonnen omdat de babymassage mevrouw zei dat je babies niet kan verwennen maar wel gewennen en had allerlei verhalen van kinderen van 4 die nog steeds in slaap gewiegd moesten/ bij mama in slaap wilden vallen. Zij adviseerde baby wakker wegleggen en minimaal 1 slaapje per dag in eigen bed. Ik bedoel er niks mee, vooral doen wat zelf goed voelt hoor maar dacht deel het toch even, vond het zelf wel fijne tips :) oh en geen oogcontact maken als je wil dat ze gaan slapen :D

Bakegirl, spannend! succes meid! ben erg benieuwd naar de mini-bakegirl!

Daantje: super hoor!! Go Q en D :)

Naa; wat vervelend de ziekenboeg :(

Vandaag naar de kinderarts geweest. ze is goedgekeurd, heupjes zagen er erg goed uit. de echo kan pas met 3 maanden (had ik in de drukte na bevalling niet echt opgeslagen) en moet maandag bellen voor een afspraak. ze zei het is puur een formaliteit want het ziet er goed uit! dl vond het niet zo geslaagd dat gepruts dus die heeft voor straf de kinderarts nog ondergeplast :D ben blij!! dl ook gelijk gewogen en gemeten. Ze is alweer 59 centimeter lang (dat verklaart waarom 56 niet meer past..) en 5360 gram zwaar. VL was vrij dus we hebben lekker een leuk dagje gedaan en gewandeld en geluncht.

14. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL

Wooow 59 cm alweer!!! En haha net goed de kinderarts onderplassen ;) (ookal was die vast heel aardig ;)).Fijn dat het er goed uit ziet met de heupjes :)
    En tips delen mag altijd hoor. Er komt vanavond een huis vol bezoek en ik leg haar dan ook wel rustig in haar bedje (met pijn in mijn hart dat wel ;)). En 1 slaapje per dag in bedje vind ik wel een goede tip en lijkt me voor mezelf ook nog wel te overleven, kunnen we samen wennen ;) Uit zichzelf in slaap vallen lukt wel, dus dat is gelukkig niet het probleem. Eigenwijs omdraaien naar de voorkeurskant is hier ook een bekend fenomeen ;)
    Babymassage is ook goed voor de hechting en ik vond het heerlijk een intiem moment met de mini. Maar ik snap niet wat de babymassage met zelf inslapen te maken heeft :)

15. LianneE

LianneE Niet meer actief

Niks..:) die mevrouw is heel lang verpleegkundige geweest op het cb en we behandelen elke keer een thema na de massage en deze keer was het slapen :) volgende keer is het thema dragen (er zijn een paar hardcore die geen kinderwagen hebben..;)).

Oh ITP ik heb een nieuwe babyfoto in de club gezet! Ben benieuwd wanneer mini-itp er komt te staan :)

16. Eiffel

Eiffel Actief lid

22 mei 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zet m op bakegirl! Jeetje wat gaat het ineens hard zeg.. Ik hoop dat het inleiden meevalt.. We denken asn je!

17. Eiffel

Eiffel Actief lid

22 mei 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier inmiddels bijna 25 weken en ik heb een mega buik haha.. Volgens mij al even groot als bij het einde zwangerschap van Sam. Nou ik zit eindelijk voorlopig even thuis, het ging al heel lang niet op het werk maar gelukkig begreep en greep de dokter in.. Ben echt opgelucht en ga nu proberen nog meer te genieten! Vandaag voor het eerst in het 9 mnd dagboek geschreven en ze schopt al zo hard dat ik er niet onderuit kan! Enige kwaal zijn mijn heupen en rug snachts maar thats it en je zal mij verder niet horen klagen .. Sorry voor dit ego bericht.. Ik volg jullie allemaal lieverds

18. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Bakegirl zet hem op vandaag/morgen. Bij mij kwam het met een ballonnetje vanzelf op gang :)

Daantje je mag trots zijn op je jongens, zo klein als ze zijn begonnen en zo groot als ze nu al zijn! En dat gewicht haalt D wel weer in met de pepti :-D mooi dat dat de oplossing lijkt te zijn voor zijn moeilijke eten.
    Schattig ook van het schoentje zetten :)

Eiffel wat fijn dat je mini het zo goed doet en van zich laat horen (of eigenlijk voelen). Ik hoop dat je een beetje van je verdiende rust kunt genieten! Goed dat de arts inzag dat je dat nodig had :)

Ik ben nu een wandelende koortslip. Wel drie tegelijk. Vind ik best wel eng met de kleine erbij. Ik heb het zelf als baby ook gekregen. Het is zo besmettelijk.

19. Logan

Logan Niet meer actief

Spannend bakegirl!

20. Eiffel

Eiffel Actief lid

22 mei 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oe linky, ik heb gehoord dat een koortslip idd erg gevaarlijk is voor kleintjes.. Enig idee of je er wat aan kan doen?

Logan hoe gaat het nu met jou? Denk veel aan je

Deel Deze Pagina