Duidelijke lh piek twee dagen hoe zit het met temperatuur?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by NLJH, Apr 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NLJH

NLJH Bekend lid

Nov 11, 2014
    686
    43
    28
    Female
    Amsterdam
    Hi Meiden!

Ik heb even een vraag over temperaturen icm lh piek op ovulatie testen.
    Aangezien ik een hele rare cyclus heb gehad afgelopen maand ben ik na 28 dagen geen positieve ovu test maar gestopt met temperatuur meten.

Op 2 april dacht ik laat ik toch nog een ovu testje doen, en daar waren twee duidelijke strepen! Ik ben toen vanaf 3 april m'n temperatuur smorgens gaan meten; 36,6(3april) 36,8(4april) 36,7(5april). Eerste knal test qua ovulatie was op 2 april. Qua klussen; 2 april savonds, 3 april en 4 april smiddags gezellig gemaakt ;)

Over een temperatuur verhoging kan ik (nog) niet echt spreken. Kan deze nog komen of kan het zo zijn dat je niet zo'n verschil ziet in temperatuur maar wel duidelijk positieve ovulatie testen hebt?!

In de bijlage en fotootje van m'n ovu testen.

2. NLJH

NLJH Bekend lid

Nov 11, 2014
    686
    43
    28
    Female
    Amsterdam
    En misschien wel handig; mijn FF kaartje!
    Heb deze dus niet de hele maand bijgehouden maar misschien wordt een ervaren FF gebruiker hier iets wijs uit:D

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,019
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    Je hebt 2 dagen een piek gehad.
    Was dit 2 en 3 april?? Ik denk dat je ei dan op 4-5 april was en je dan morgen een temp verhoging zal gaan zien.

Temp je wel rectaal, voor het opstaan op hetzelfde tijdstip??

4. NLJH

NLJH Bekend lid

Nov 11, 2014
    686
    43
    28
    Female
    Amsterdam
    Dankjewel voor je reactie!
    De piek was inderdaad op 2 april om 21:00 en 3 april om 21:30. Meten doe ik rectaal smorgens op het zelfde tijdstip voor ik uit bed stap. Ben net naar toilet geweest en had wat licht roze slijm op het wc papiertje.. Dit zou dus van een eisprong kunnen zijn?! Heb verder niks gevoeld geen steken ofzo. Alleen tijdens het klussen gister middag voelde wel ik wel "wat" drukken in m'n baarmoeder ofzo maar niet heftig verder. Viel me alleen even op toen hihi..

Ovulatie bloeding komt vaker voor toch? Een begin van menstruatie kan het nooit zijn lijkt me als m'n lh piek 2/3 april was..

5. Trutje89

Trutje89 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,166
    3
    38
    welke ovulatietesten zijn dit hihi !
    Kwam deze in een ander topic ook tegen en was benieuwd van welke merk deze zijn ? En of ze fijn zijn ?

X x

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,019
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    Eisprongbloeding komt niet alledaags voor maar is ook zeker niet vreemd.
    Ik denk echt dat jouw temp morgen wel eisprong hoog is ;)

7. NLJH

NLJH Bekend lid

Nov 11, 2014
    686
    43
    28
    Female
    Amsterdam
    Ik hoop het hihi.. Als je een ovulatie bloeding hebt is dit dan voor of na de eisprong?! Andere zo nog even snel een klusje wagen haha!

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,019
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    Je hebt gisteren nog geklust ;) ik zou het zo laten. Vaak komt de bloeding tijdens/vlak na eisprong (van wat gelezen heb).

9. NLJH

NLJH Bekend lid

Nov 11, 2014
    686
    43
    28
    Female
    Amsterdam
    Haha ja gister middag inderdaad! Maar de ene keer lees je dat een bloeding voor de eisprong komt en een ander zegt na de eisprong haha.

Als ik m'n ovu testen moet geloven was m'n piek tussen 2 april 21:00 en 3 april 21:30. Gister liepen de testen al terug en die van vanmorgen was bijna wit.

Wil alle kansen benutten hahaha vandaar de vraag of we vandaag nog keertje moeten klussen;)

28 maart 2,3 en 4 april geklust zou denk ik voldoende moeten kunnen zijn toch:D

10. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

Jun 1, 2014
    1,885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Hey Nljh..als je het begin van je piek op 2 april om 21.00 had - ik vind die al positief - dan was je eisprong binnen 48 vanaf dat moment. Dus uiterlijk gisteravond of vannacht. Dan lijkt me vanavond klussen ook niet zoveel meer helpen :) Je hebt je best gedaan :) Sterkte met afwachten! Oh en ik dwnk dat je temp ook wel zal stijgen de komende dagen. Kan ook beetje geleidelijk gaan.

11. NLJH

NLJH Bekend lid

Nov 11, 2014
    686
    43
    28
    Female
    Amsterdam
    Hihi dankjewel voor je reactie!
    Kan het dan zo zijn dat het beetje rozige slijm vanmiddag van m'n eisprong was?

Het wordt inderdaad afwachten nu! Ben benieuwd naar m'n temp morgen ochtend!

Fijne paasdagen nog!

12. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Mijn advies qua temperatur staat in je andere topic :D

13. NLJH

NLJH Bekend lid

Nov 11, 2014
    686
    43
    28
    Female
    Amsterdam