Hoe lang zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nth87, 29 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nth87

Nth87 Lid

29 mrt 2019
    13
    14
    3
    Vrouw
    Hoi,

Ik heb eergisteren een positieve zwangerschapstest gehad :D

Maar ik vraag me of hoe ik kan uitrekenen hoe lang ik al zwanger ben. Ook ivm bellen naar een verloskundige, voor mijn gevoel is dat nog veel te vroeg maar misschien is er een wachtlijst oid?

Ik heb een langere cyclus ik was 6 feb laatst ongesteld en heb op 4 maart een positieve ovulatie test gehad. Daarna niet durven testen omdat ik dacht lukt toch niet zo snel. Dus eergisteren getest en binnen paar tellen meteen twee dikke strepen.

Wi kan mij helpen rekenen?

2. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Je rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, icm cyclus duur. Even googelen op zwangerschapscalculator en invullen! Je krijgt als het ware een maand ‘cadeau’.

Meestal rond week of 8 intake, 10-12wk 1e echo! Dus je kan gewoon bellen hoor!

3. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

4 maart positieve ovulatietest is op (5 of) 6 maart eisprong. En dan ben je vandaag 5 weken en 2 dagen zwanger.

Gefeliciteerd! Je kunt gewoon de VK bellen hoor. Die zal overigens waarschijnlijk in eerste instantie uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie. Op basis daarvan zou je al twee weken langer zwanger zijn. Vertel dus goed dat je ovulatietesten hebt gedaan en dus echt korter zwanger bent.

4. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik gok dat je rond de 5 weken zwanger bent.
    Uitgaande van je positieve ovulatietest.

De verloskundige kan je gelijk bellen.
    Sommige doen een echo met 7-8 weken of alleen een intake rond die tijd.
    Een wachtlijst is er in principe niet.

5. Nth87

Nth87 Lid

29 mrt 2019
    13
    14
    3
    Vrouw
    Bedankt voor jullie antwoorden. Dan ga ik volgende week maar eens bellen met de verloskundige en inderdaad even vertellen van de latere ovulatie :thumup:

6. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Ik zou idd gewoon lekker bellen. Zij plannen dan waarschijnlijk een echo in om te kijken hoe ver je bent :) gefeliciteerd :)

Nth87 vindt dit leuk.
  7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    4 maart posi ovu test is 5 a 6 maart eisprong. Dan ben je nu 5.2 weken...
    En ben je 27 nov 2019 uitgerekend

Nth87 vindt dit leuk.
  8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Oh ja 20 febr houdt je nu aan als 1ste dag laatste menstr;) anders gaat de vk er vanuit dat je al 7 of 8 weken bent

9. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Ik zou dit lekker open laten en aan de vk overlaten. Als je daartegen je verhaal vertelt dan weten ze genoeg

10. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Verloskundige houden eerste dag menstr aan. Dus dan zou ze nu op 7 weken zitten. Als ze dan voor de eerste echo komt. Kan dat onrust veroorzaken...

Als je jaren in de mmm hebt gezeten dan weet je precies hoe je moet tellen...
    14 dagrn voor eisprong als dag 1 menstr...

11. Nth87

Nth87 Lid

29 mrt 2019
    13
    14
    3
    Vrouw
    Oh zo had ik het nog niet bedacht. Bedankt voor je uitleg

babyhope vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina