mijn schoonmoeder is weer eens beledigd.. ze speelt de baas en ik kan daar niet tegen .. we zouden met pasen naar haar toe gaan geen probleem maar misschien kunnen sommige mensen mijn topic nog wel herrineren over mijn schoonmoeder die een vakantie had geboekt afgelopen maart en dat we mee konden en dat ik niet wilde omdat het ook niet goed ging met onze dochter.. dus ze was beledigd nu heeft ze weer ! een vakantie geregeld in september heel lief allemaal maar ze overlegt niet ze boekt en ze gaat er vanuit dat we mee gaan sorry maar we kunnen niet.. mijn vriend die zit midden in een hele belangrijke opleiding en examens en kan dan niets missen dit schijnt zei niet te begrijpen van de week is ze hier helemaal uit haar plaat tegen mij gegaan omdat het door mij zou komen ze heeft alles al betaald en nu kan ze het WEER afzeggen ik heb nooit om de vakantie gevraagd en zei heeft nooit overlegt en zei vind dat mijn vriend best even een week vrij kan nemen in zijn examens 'want ja daar komt het : vroeger ( 40 jaar geleden ) kon je ook op vakantie als je een werken leren baan had zei is iemand die alles 10 x erger heeft meegemaakt.. en ook alles 20 keer meer heeft meegemaakt dan jou en denk alles beter te weten als ik iets verteld dat iets links is is zei er heilig van overtuigd dat het niet zo is :x je kan nooit een fatsoenlijk gesprek houden want mevrouw blert er altijd doorheen ! en laat je nooit uitpraten nu is het volgende zo wij zouden met 2e paasdag voor dat dit voorviel naar haar toe gaan na de ruzie heb ik geen contact meer met haar gehad.. en ik vindt ook dat zei fout zit.! ik heb niets gedaan en ik werd niet boos ik probeerde alleen uit te leggen dat het zo niet werkt en dat zei eens moet leren overleggen nou dat schoot mevrouw in het verkeerde keelgat en ging boos weg nu vindt ik dus dat zei naar mij moet komen ... voor excuus en niet andersom. ik ben ook niet iemand die zomaar mooi weer kan gaan zitten spelen van gisteren hadden we ruzie.. maar nu niet meer nu lachen we weer en zo is zei wel.. mijn vriend zat net met haar aan de telefoon .. en zei vroeg of wij nog kwamen ik zei weet ik nog niet want mijn vriend die wist mijn antwoord allang als het niet uitgesproken word ga ik niet! dus ze hing boos de telefoon op met nou dan niet ! oftewel nu heb ik het weer gedaan .. wat vinden jullie het is een lang verhaal en ik hoop dat jullie het snappen dit is al de 3x dat zoiets voorvalt met haar.. 2x met een vakantie en 1 x met de verbouwing van dit huis ik ben er een beetje klaar mee
als zij haar excuses niet aanbied.. dan zou ik niet gezellig met Pasen daarheen gaan.. heel simpel kom op zeg !.. een volwassen vrouw die zo kinderachtig doet, en niet begrijpt dat ze dingen moet overleggen met jullie !... sorry maar dat zou ik ook niet pikken.. ze kan toch eens gezellig op de koffie komen, en dan samen met jullie een datum uitkiezen voor een vakantie, en leuk op internet kijken voor een vakantie bestemming...
Ik snap heel goed dat je écht geen zin hebt om daar aankomend weekend heen te gaan en te doen of alles koek en ei is. Echter is het altijd rot om dit te beslissen als schoondochter zijnde. Ik vind dat je vriend zijn verantwoording moet nemen en duidelijk moet maken dat het zo niet werkt tegen zijn moeder. Als hij gewoon weer gezellig doet ben jíj de kwade. Als je met je vriend op 1 lijn ligt, dan laat hem maar een keer de waarheid vertellen, het zijn tenslotte zijn ouders!
groot gelijk !.. maar hij kan het niet hij heeft samen met zijn vader altijd ja en amen gezegt tegen zijn moeder en ik heb nu gezegt dan ga je het maar leren .. want zei word onze struikelblok !.. en gaat tussen ons in staan je moet je niet meer laten behandelen als een kind van 10
Ik zou haar gewoon negeren.. Ze veranderd toch niet, en no way dat zei haar excuses aan komt bieden hoor!
en zo is het niet gaan dus voet stijf houden en tja dan is het maar jou schuld lekker boeie ik houd er dus helemaal niet van als andere mensen mijn dagen verplicht gaan invullen dus zou er ook klaar mee zijn je sm is natuurlijk wel gewent ja nee en amen te horen dus zal wel even wat tijd nodig hebben om hier mee om te gaan zou om die reden haar niet al te hard aanpakken ze moet het ook leren weliswaar op de harde en confronterende manier maar jij komt zo sterk over in je topic dat ik daar niet aan twijfel
ik snap dit nooit zo... waarom zou je als schoondochter niet gewoon voor jezelf en je gezin mogen opkomen.. ? vooral als de man het niet eens durft !! volgens mij is ts bij haar schoonmoeder toch altijd de kwade.. zelfs al zou haar man er wat van zeggen, dan is het nog steeds de schuld van ts.. gewoon lekker voor jezelf opkomen, en deze vrouw moet maar eens leren dat zij niet meer 'hoofd' van het gezin is.... jij, je man en je kids zijn nu een eigen gezin en daar hoort zij niet bij... in ieder geval niet op de manier waarop zij denkt dat ze erbij hoort! ze moet maar gewoon leren dat ze zich nu aan jullie regeltjes moet aanpassen, net zoals jij je moet aanpassen aan haar regels als je bij haar thuis bent... als ze gewoon normaal doet tegen jullie, dan kan je ook normaal terug doen... maar niet op deze manier ! laat haar dat maar eens voelen hoor !! misschien dat ze het dan anders in gaat zien...
Uiteraard mag (moet!) ze wel voor zichzelf opkomen maar er is weinig zo lastig als tussen moeder en zoon in te gaan staan en omdat haar vriend het niet durft/doet (terwijl hij er wel zo over denkt wat ik zo lees) vind ik dat enorm lullig voor haar. Het zijn zíjn ouders dus zou hij hier ook wel in mee kunnen gaan of haar iig steunen en mee gaan in haar verhaal en niet weer koek en ei spelen met moeders, ik vind het laf dat hij dat aan haar over laat omdat hij blijkbaar niet durft. Erg makkelijk om problemen bij een ander leggen... Maar dat betekend uiteraard niet dat de TS niet zelf ook mag/kan zeggen wat ze vind hoor, jullie moeten samen 1 zijn en dat zo overbrengen naar schoonmoeder.
Ok; dus als ik het goed begrijp word je twee keer een vakantie aangeboden? Wow, je hebt het moeilijk met zo'n schoonloeder zeg... Maargoed, gewoon even opbellen, een babbeltje maken en duidelijk maken dat je teleurgesteld bent in haar communicatieve vaardigheden en alsnog een uurtje op de paaskoffie verschijnen is geen optie?
Vakantie aangeboden? Ik zie daar geen aanbieden in hoor, het is al beslist en betaald. Zo te lezen ligt het niet inhaar gedragslijn om zich te verontschuldigen terwijl het wel aan haar ligt. Gewoon negeren en als jij het niet ziet zitten om mooi weer te gaan spelen daar dan doe je het ook niet. Je man moet er maar begrip voor opbrengen dat niet iedereen zomaar ja en amen wil en kan zeggen tegen zijn moeder.
Erg lief van je schoonmoeder om een vakantie te boeken en te betalen, maar niet errug handig om niets te overleggen. Ik lees uit je berichtje dat er meerdere malen frustraties zijn geweest. Ik denk dat het belangrijk is dat jij en je partner hier één lijn in trekken. Doordat dit nu niet het geval is, kan dit invloed hebben op jullie relatie.
hij hoeft toch ook niet echt tegen haar in te gaan. Want zoals ik het lees, willen jullie op zich best wel mee op vakantie, maar dan wel in overleg op een tijdstip dat jullie goed uitkomt. Dat kan hij dan toch rustig uitleggen.
Schoonmoeders? Blegh!! Ik zou niet gaan maar begrijp je gevoel wel. Ik heb hier ook een keer een topic geopend over mijn sm. En ik had alles gedaan want haar zoon was niet zo. Het komt allemaal door mij. Dus ik snap wel dat je vindt dat je partner het voor je op moet nemen. Dat zeg ik ook tegen de mijne, maarja het blijft toch zijn moeder.... Dat zie ik hier ook, is m'n vriend weer bij hun geweest dan heeft ze hem weer lekker gepaaid en hij trapt er iedere keer weer in. Gisteren; ik ben binnen een half uur thuis. 2 uren later ik bellen waar hij bleef (voel me dan alweer de boeman)... Vraag ik wat er zo belangrijk was...dat kan die dan niet benoemen en vervolgens vraag ik wat moest ze allemaal; ach vanalles. Naja dan weet ik alweer genoeg. Alle dingen weet ze dan weer van ons en ze is weer overal van op hoogte terwijl ik wat afstand wil. Krijgt ze haar zin niet bij mij probeerd ze het wel bij m'n vriend als ik er niet ben. Of haar moeder m'n vriend zijn oma dat is ook z'n draak. Als er een graf over was serieus ik trap haar er zo in. Waarom? Zulke opmerkingen krijg ik naar m'n neus en mn vriend hoort het nooit, zo zacht zegt ze het dan weer wel; Verjaardag. Ik sta op om een peuk te doen; zoontje ligt te pitten in de maxicosie. Ik loop langs schoonzus. Die zegt wat zie je er goed uit! Zo slank alweer na de bevalling. Nou dat deed me echt goed, ik ben nogal wat aangekomen en er moet nog wel wat af, en m'n figuur is anders dus nogal onzeker. Ik zeg dankjewel dat doet me goed. Oma van m'n vriend zit naast schoonzus en zegt; Nou je bent nog lang niet zo slank als voor de bevalling, maar dat geeft niet hoor!! Ik keek haar aan, 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren. Ben kwaad weggelopen om een peuk te doen. Kom ik terug, zie ik m'n sm triomfantelijk met een glimlach om kijken, kijk wat ik heb. Had ze m'n zoontje vast! Had de oma gevraagd of ze hem even vast mocht houden. Hij sliep net, maar de hele huiskamer zat vol dus vriend durfte geen nee te zeggen. Dus daarna schoonmoeder en schoonvader ook maar even, vervolgens hadden wij de hele dag een huilerige zoon want hij kan totaal niet over prikkels en helemaal niet van arm tot arm. Ik dwaal af merk ik haha sorry! Zat me blijkbaar ook even hoog! Meid, hou je poot stijf want ze leren het toch nooit en je hebt het hoe dan ook altijd gedaan (teminste dat is hier zo)... Sterkte ermee, als je even gal wil spugen pb me maar ik kan er over mee praten
Ik zou ook liever niet meegaan, maar aan de andere kant zou ik er moeite mee hebben omdat kenbaar te maken. Omdat je in het verhaal toch al de boeman bent (zeer herkenbaar), doe je er voor je gevoel dan nog een schepje bovenop. Natuurlijk is het makkelijk voor haar om jou de schuld te geven, je staat wat verder van haar af dan haar zoon. Mijn schoonmoeder wil ook niet inzien dat mijn man zelf nooit zin en tijd heeft om die kant op te gaan en ik krijg daar ook steeds dubbelzinnige opmerkingen over, ze vuurt dan ook van die blikken op mij af waaruit alleen ik op kan maken wat ze bedoelt en hoe ze erover denkt. Mijn man ziet het dan weer niet. Ik denk dat dit allemaal hele herkenbare frustraties zijn . Ik heb voor mezelf besloten om alles maar snel uit mijn geheugen te wissen na een bezoekje.
Ik zou niet gaan, die vakantie is misschien goed bedoeld maar als het jullie niet uitkomt, jammer dan. Dan had ze het maar moeten overleggen. Gelukkig heb ik die problemen niet maar ik weet zeker dat als ik een probleem had met mijn sm dat zij liever heeft dat ik dat aan geef dan mijn vriend. Tenslotte heb ik dan een probleem, en betreft het ons beiden (of ons gezin) dan praten we het allebei met de schoonouders uit. Probeer toch samen met je vriend met haar te gaan praten. Ze zal moeten gaan snappen dat jullie nu een eigen leven hebben en dat sommige dingen niet passen, zeker niet als het niet overlegd is. Hoop dat jullie eruit komen!
Hebben ze hier ook 2x gepresteerd daarna nooit weer haha! Ik ben niet de moeilijkste hoor, maar je kan ten eerste vragen of we het willen, en of het mogelijk is. En niet zomaar wat boeken en er vanuit gaan dat we meegaan daaagggg. Plus 1 week met hun in 1 huis dat word complete oorlog. Op zich niet erg want dat gebeurd zo ook weleens maar dat wil ik niet waar de kids bij zijn. Wij kunnen echt niet 1 week 24uur op elkaars lip zitten. En ik wil het gewoon niet, ik ga liever met me gezinnetje alleen op vakantie. Kunnen we zelf bepalen wat we doen en willen, en niet dat we verplichtingen hebben of dat er iemand mij steeds de les zal leren!
Kon mijn verhaal wel zijn. Alleen was het bij mij dan me schoonvader die me zoon uit bed haalde of uit de box. Nou dat heeft ie ook geweten!! En ik doe ook alles hoor, dat me man iets niet wil of wat ook maar is mijn schuld ik maak hem zo bla bla bla........