Ben ik nou gek of niet??

Discussie in 'De lounge' gestart door Jeem22, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Hmm van de week zat ik met een groepje vriendinnen bij een van hun thuis en we kwamen op het onderwerp schoomaken koken en de was doen.

Nu zat ik heel trots te vertellen

Dat ik eigenlijk bijna alles doe in huis en lees Ik vind dat niet erg..!!
    Mijn vriend werkt 50 uur per week en ik 32 dus vind dan toch wel dat ik dat kan doen ik ben tenslotte meer thuis als hem..
    En hij doet soms ook wel eens wat zonder dat ik er om vraag.

Nu werd ik dus echt voor gek verklaard door mijn vriendinnen want hun werken ook partime en hun man/ vriend fulltime en hun doen het toch echt samen.. En ze vinden dus ook dat mijn vriend meer moet doen in huis :(:(

Nogmaals ik vind het heerlijk om het zelf te doen op mijn vrije dag/dagen en ik vind het dus niet erg dat hij bijna niks doet...

Nu doen mijn vriendinnen elke x als ze bij mij op visite zijn lullige opmerkingen maken naar hem dat hij nooit wat doet..
    Ik ben hier dus echt flink boos om geworden.

Ben ik nou echt zo gek dat ik hem niks laat doen in huis of zijn er nog meer die dat doen??

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Volgens mij gaat het er uiteindelijk om wat JIJ vind hoor! Als jullie samen een balans hebben gevonden die voor jou ook lekker werkt, waarom zou je daar dan wat aan veranderen? Heerlijk voor die meiden dat hun vent helpt als ze daar behoefte aan hebben, maar als jij daar geen behoefte aan hebt is het toch ook prima? Vind ik wel hoor! Iedereen deelt z'n relatie weer anders in...:)

3. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Als jij het niet erg vindt om te doen, wat is dan het probleem??
    Hij werkt best veel, jij wat minder, dan is het toch goed verdeeld? EN hij doet zelf ook nog eens dingen zonder dat je het hoeft te vragen...
    Ik zou ook pissig worden als mensen zo zouden reageren hoor, ik vind dat je gelijk hebt!

4. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Idd dat vind ik dus ook...

Hun reactie ja maar in deze tijd doe je het toch samen:(:(

Ik vind het dus niet nodig..
    Ik kom er lekker mn dag mee door en als ik zijn hulp nodig heb doet hij het zonder te zeuren of wat dan ook..

En tuurlijk pakt hij zelf wel eens een stofzuiger..
    Maar van mij hoeft het gewoon echt niet

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou als jij er vrede mee hebt dan is het toch goed! ik zou je vriendinnen wel even duidelijk maken hoe jij er tegenover staat dat zij zo lullig doen tegen je man... dat zou ik ook echt niet pikken...

ik werk dan niet maar ook bij ons thuis doe ik bijna alles in het huishouden.. en mijn man werkt... ik vind het prima zo en eigenlijk vind ik dat ik het zelf het beste kan hihi... mijn man hoeft dat soort dingen niet te doen hoor hij werkt al hard genoeg voor ons allemaal... wel doet hij vaak dingen uit zichzelf, na het eten afwassen.. doekje ergens overheen halen.. zo af en toe raapt ie smorgens de was bij elkaar en brengt het naar beneden... hij doet hier de tuin.. hij doet klusjes in huis.. vorige winter begonnen met een verbouwing en nu is alles af.. dus ach ik klaag niet hoor! en wat naderen ervan vinden? tja dat boeit me niet... hihi

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Prima toch?! :D

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Mijn man werkt 36 uur per week en ik misschien maar anderhalve dag in totaal bij elkaar. Dan lijkt het mij van zelfsprekend dat ik er ben voor het huishouden. En zo zie ik dat ook bij jullie. 50 uur werken is ontzettend veel en als je daarnaast dan ook nog eens het huishouden moet doen dan houd hij geen vrije tijd voor zichzelf meer over.... Dus ik verklaar jou absoluut niet voor gek. En ik vind het wel een beetje zielig voor je vriend dat je vriendinnen hem een schuldgevoel op proberen te leggen door te zeggen dat hij niks doet in huis. Ik zou tegen je mannetje zeggen dat hij niks van je vriendinnen moet aantrekken, dat het prima is zo. En tegen je vriendinnen zeggen dat ze erover op moeten houden, dat dat jullie zaken zijn waar hun zich niet mee hoeven te bemoeien.

8. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ik krijg wel hulp van mijn vriend. Hij werkt net iets meer als mij maar toch neem ik het grootste voor mijn rekening.
    Nu jou, dat lijkt eigenlijk zo, maar als ik er dan over na denk dat hij naar de winkel gaat terwijl ik thuis reeds sta te strijken of dat mijn vriend tijdens ik sta te koken dan met de stofzuiger eens rondgaat... dan doe ik echt niet alles alleen.
    Ja in het huishouden misschien wel zoals het poetsen, maar ik betrap er mij op dat ik hem vrij veel vraag zoals: kan je eens langs de bakker voorbij als van je werk naar huis komt...
    Het zijn maar kleine dingen, maar toch die tijd in beslag nemen...

9. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Als jij meer thuis bent, kun jij toch ook meer doen?
    En als je het dan gewoon al af hebt als hij naar huis komt dan is dat toch ook prima?

Ik vind dat echt zooo'n misplaatste opmerkingen van je vriendinnen.. Alsof je niet geemancipeerd bent, omdat je thuis meer doet ofzo :S

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Nou vind het raar dat zij daar zo'n probleem van maken, als jij het geen probleem vind dan is dat toch prima!?
    En wat hun vinden, moeten ze bij het politiebureau brengen.;)
    zou zeggen maak je er niet druk om en gewoon duidelijk zeggen dat jij het GEEN probleem vind en ze moeten ophouden met die opmerkingen naar je man toe.

11. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Nou idd zo denk ik dus ook

Ik werk minder en ben vaker thuis dan is het toch een kleine moeite voor mij om dat te doen?
    Plus zoals iemand hier al eerder zei.. Ik kan naar mijn idee beter opruimen als hem :p
    Verder zeurt ie niet als ik wat aan hem vraag.. Dus mij hoor je ook niet klagen..

Tegen mn mannetje ook al gezegd dat hij zich niets van hun aan moet trekken want ik vind het echt niet erg! En tegen hun ben ik dus al flink te keer gegaan en dat ze eens naar hun zelf moeten kijken :D en zich niet met mijn manier moeten bemoeien :D

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat apart dat zij daar zo'n probleem van maken zeg!
    als jullie je daar prettig bij voelen , waar bemoeien ze zich dan mee????

13. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik studeer en mijn vriend werkt (circa 60 uur per week) en het huishouden wordt grotendeels gedaan door een hele lieve huishoudster.
    Misschien een beetje overdreven, zo groot is ons huis niet en zo druk heb ik het nou ook weer niet, maar ik heb gewoon een hekel aan het huishouden.
    Maargoed, ze komt 1 dag per week en doet dan de grote dingen. Stofzuigen, de was en de vaat doe ik zelf hoor ;)

Maar daarnaast doet mijn vriend ook wel iets in huis hoor. Hij pakt af en toe ook wel de stofzuiger of de dweil. Maar ik doe wel iets meer, vind ik ook niet zo gek ik ben namelijk veel meer thuis.
    Toch zou ik het niet fijn vinden als mijn vriend helemaal niets meer zou doen. Hij kan in ieder geval zijn eigen troep opruimen.

14. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Ik moet zeggen dat ik de reactie van je vriendinnen heel raar vind.
    Ik ga me bijna afvragen of het bij hun niet even iets anders is dan dat ze beweren. Maar ja... kan ik niets over zeggen natuurlijk. Ken ze niet :)!

Mijn vriend is de afgelope weken veel thuis geweest, maar het echt huishouden is toch meer mijn ding. Hij doet dan wel andere dingen: de trap opnieuw schilderen, ombouw om de wasmachine en droger gemaakt, dat soort dingen. Dingen die ik niet zo 1,2,3 kan doen of niet zo handig in ben.

Maar ja, ik ben van de stofzuiger en dweil door t huis, keuken en badkamers schoon, wassen, strijken enzo. En ook ik vind het prima.
    Zeker als mn vriend wel gewoon werkt kan ik alles 's morgens doen (werk pas vanaf 13u tpt 18u soms 21u) en dan hebben we 's avonds tijd voor onszelf. En soms dan doen we op bijv vrijdagavond alles wat ik normaal in t weekend doe en dan hebben we lekker een weekend zonder ergens naar om te hoeven kijken.

En dat werkt voor ons, dus als jouw manier voor jullie werkt, prima toch. En dan hoeven je vriendinnen echt niet zo te doen tegen je vriend... vind het een beetje kinderachtig.

15. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ben in ieder geval blijjjjj dat ik niet de enige ben die t meeste doet in huis :D

Ging al bijna aan mezelf twijfelen :D

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    helemaal niet nodig hoor!!!
    ik doe zelf ook alles in huis , terwijl ik ook genoeg werkt.
    maar als ik mn man wat vraag dan doet hij het zonder zeuren hoor. en hij doet ook vanalles uit zichzelf!
    maar bepaalde dingen doe ik toch liever zelf haha
    (met name wassen en dweilen! ;)

17. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag

Hahaha nou ik ook wassen dwijlen strijken en koken voor de rest mag ie doen wat ie wil maar dat is mijn ding :p

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    haha
    koken nou net weer niet bij mij.....! ;)

maarre idd , dat moet iedereen voor zich weten vind ik!

19. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Hahaha nou hij heeft 1x gekookt voor me...

Toen woonde we nog niet samen.. GETVER..!! heb t niet gezegd tegen hem hoor en heb t netjes op gegeten maar daarna zei ik wel..Als we gaan samen wonen kook ik wel :p

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Naja vriendlief werkt in ploegen hier dus hij is ook veel thuis overdag. Ik ben fulltime thuis op 3x 2uurtjes in de ochtend na. Op de momenten dat hij vrij is kan hij heus wel meehelpen met de vaatwasser in/uitruimen en tafel dekken enzo. Dat vind ik ook niet meer als normaal. Voor de rest doe ik alles op 1 ding na; de was! Heb dr zo een hekel aan. En als meneer 3 dagen vrij is dan vind ik ook dat hij wel iets kan doen. Maar ik denk dat ik 80:% doe en hij 20. En vind dat prima zo.

Maar jouw vriendinnen moeten lekker zelf weten wat ze doen en jullie moeten lekker zelf weten wat je doet. Klaar toch. Wat normaler/beter is, is toch helemaal niet belangrijk? Het is maar net waar ieder zich goed bij voelt.

Deel Deze Pagina