Gister zag ik Luc al krabben op zijn hoofd maar dacht dat het kwam omdat hij in bed wat gezweet had. Vandaag is hij weer aan het krabben en opeens denk ik O jee. Ik kijken en ja hoor luizen Waarschijnlijk van het kdv dus die ook maar meteen gebeld. Daarna naar de apotheek waar ik bijna 30 euro aan middeltjes heb in moeten slaan. Dit omdat ik door de zwangerschap niet het agressieve soort mag maar degene zonder pesticiden ( morgen zijn we allemaal kaal). Manlief en zoon ingesmeerd en gekamt en daarna me zelf. Hele huis stof gezogen en alles van stof gewassen. Voel me echt zo vies net of we ons nooit wassen. Maar goed zijn er nog dingen die ik nog moet doen? Weet dat we nu 2 weken moeten kammen en zo nodig na 1 week nog een keer met de lotion moeten behandelen. Hoe vaak moet ik alles nu nog uitwassen en vergeet ik dingen? Zie even door de luizen euuhh bomen het bos niet meer.
mijn vriendin heeft t laatst ook gehad. alles schoonmaken met dettol. en inderdaad alles wassen en knuffels enz in zakken afbinden. vervelend hoor! maar bij de viezerikken komen ze niet hoor een schrale troost
Ohjaaaa de ERGSTE nachtmerrie! Ik heb het dus vroeger ook eens gehad, en dan hadden we ook nog eens een gezin met meiden en allemaal lang dik bos haar! Arme mams! Maar je doet er niets aan als je het krijgt, heeft helemala niets met vies uit te staan
tip voor belangrijke knuffels 2 dagen in de vriezer.. verder idd goed zuigen.. en schoon maken.. suc 6 krijg spontaan jeuk op mijn hoofd.
borstels in de vriezer, in een zakje. (of nieuwe kopen kan ook )! Kammen ontsmetten. En wat ze zeggen om het te voorkomen is haren als ze droog zijn insmeren met creme spoeling. Dan zouden de neten niet kunnen hechten. Zelf geen ervaring mee, laatste keer gehad tot ik 10 was ofzo.
Ik heb laatst ook gehoord, dat die krengen een hekel hebben aan haar waar gel inzit. Dan schijnen ze ook geen "grip" meer te hebben!!
Je haren bewerken met creme-spoeling! Vergeet ook je kussens niet: niet alleen de kussenslopen, maar de kussens zelf! Indien mogelijk in een 2 weken in een luchtdichte (vuilnis) zak, of 2 dagen in de vriezer. Er zijn ook anti-luizenspray's. Als je geen extra kussens hebt, kun je die ook insprayen, maar erg lekker ruikt het niet... Echt NIETS vergeten! Ik heb het een paar jaar geleden nog gehad. Zusje had ze van school meegenomen, bleef slapen, maar durfde het niet te zeggen.... (haar gelijk HEEL duidelijk gezegt dat ze hierover eerlijk MOEST zijn!!!) Moest ik naar de nachtapotheek om het spul te halen, zegt de vrouw doodleuk: ''Nou, schrale troost, dan weet je in elk geval dat je schoon haar hebt, want luizen houden niet van vies haar!'' En bedankt...
Alle knuffels zijn al op 60 graden gewassen en aantal dingen die niet gewassen kunnen worden zitten in zakken. Hoe vaak moet ik alles nu wassen? Heb net nog even gekamt en we hebben allebei in ieder geval niks levends meer in ons haar. Voel me echt niet happy op het moment en wil maar blijven kammen en met spul behandelen maar heeft denk ik weinig zin.
de dochters van een vriendin van mij hebben ook pas geleden luizen gekregen via de school... zij heeft elke dag al het beddegoed gewassen en ze goed doorgekamd.. alles wat gewassen kan worden deed ze in de was 2 weken lang elke dag wat je gebruikt... zij was er zo vies van dat ze zelfs de gordijnen in het hele huis de was in heeft gedaan.. kussens van de bank, dekbedden naar de stomerij en de kussens van de bedden ook in de was... knuffels zou ik idd ook in de vriezer gooien voor een paar dagen... borstels weggooien en nieuwe aanschaffen... en verder ben je dus 2 weken lang aan het wassen.. pffff lijkt me echt vreselijk maar ontkomen doe je er niet aan met schoolgaande kinderen... sterkte meid!!
ik heb een keer luizen gehad toen ik in griekenland was (waarschijnlijk van het kussen van het hotel, bleeeegh) maar door de sitauatie waar we inzaten (vakantie) was het enige wat we konden doen, mijn haar met dat spul behandelen... ik denk dat ik gewoon geluk heb gehad want was er binnen een paar dagen vanaf en mn zus die ook mee was en naast me sliep heeft t ook niet gekregen... en ja het waren echt hoofdluizen, misschien zijn de griekse een beetje luier
toen wji hier paar jaar terug luizen hadden, heb ik een alle banken, matrassen etc behandeld met stoomreiniger.. verder beddengoed en de kleding die gebruikt was gewassen en hoofdjes natuurlijk behandeld met dat luizenspul. dettol, maar ook tea tree olie werkt prima als ontsmettingsmiddel
dochter heeft vorige jaar paar keer achter elkaar gehad ook via school , dus was ze net vanaf kreeg ze het weer alle tip zijn al gegeven zag ik , en gel op haar doen na behangeling ,dan kunnen ze moelijk weer in het haar verder ik heb weken lang elke dag bedden,knuffels, kussen, speelgoed bank , stofzuigen en wassen , ik was kapot moe van brrrrrrr getver ik krijg al weer jeuk in mij haar nu ik dat lees en inderdaad ,luizen willen vooral schone haar , mensen die niet vaak wassen dus vet haar hebben krijgen niet veel last van , maar goed, niet haren wassen zou ik niet kunnen oh ik heb ook welles azijn in haar gedaan en dan kammen ,zeiden dat het helpt , wat bij mij hielp was de schampoo van een merk geen idee hoe die heeft maar volgens mij iets van 10 euro bij kruidvat succec meid heb met je te doenx
Hmmm gek genoeg vind ik dit maar een hele schrale troost Nou alles is weer gewassen en al het haar weer uitgekamt. heb het nu al zo vaak gekamt dat mijn hele hoofdhuid aan het stuk gaan is. Verder heb ik veel last van een zeer droge hoofdhuid en elke keer bij het kammen komen er veel schilfers mee. Heb ook geen idee wat het verschil is tussen schilfers, eitjes en neten om te zien. Ik zie in ieder geval niks levends meer bij mij en Luc. Lijkt me wel een goed teken toch? Verder bedankt voor alle tips en hoef me voorlopig nog niet te vervelen met wassen en stofzuigen.
Oh ja, ik heb ze in Spanje gehad, ranzig! En toen kon ik in zo'n overvol klein Spaans apotheekje in mijn 'beste' Spaans omschrijven wat ik op mijn kop had zitten. Dus ik zoiets zeggen als 'tengo pequenos animales en mis pelos' en krabbewegingen maken op mijn hoofd. Die mensen om me heen keken me heel vies aan , maar goed, ik kreeg een shampootje met een kam en dat spul werkte als een tierelier, want ik was er gelijk vanaf. Ik heb zo'n anti-insectenspray gekocht en daar het matras mee insprayd, verder werkelijk alles heet gewassen. Vergeet geen dingen schoon te maken (met anti-luizenspray of weet ik veel wat) als de hoofdsteunen in je auto, want daar kunnen ze ook blijven zitten. Trouwens, ze houden ook niet van tea tree olie, dus een druppeltje op de kraagjes van jassen wil ook nog wel helpen.