recept vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door susanne85, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    hey meiden

ik vier aankomende zaterdag mijn verjaardag en er eten best wat mensen mee. voor de kinderen ga ik pannekoeken bakken en voor de volwassenen wil ik wat maaltijdsalades en vers brood op tafel zetten

Ik heb al een recept voor een pastasalade met tonijn van mijn moeder gekregen maar ik wil ook lekkere gevulde eitjes op tafel erbij zetten dat mensen die ook lekker kunnen pakken. Normaal maakte mijn vader die maar die is er helaas niet meer dus moet ik t toch zelf op gaan knappen;)

alleen ben ik dus geen held met eieren:) dus nu mijn vraag.... wie heeft er een lekker recept voor gevulde eieren?

alvast bedankt ;)

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    als je googled krijg je een hele hoop..

Ik doe altijs..
    eidooiers (duhu)
    mayo (dubbel duhu)
    zout
    peper
    italiaanse kruiden
    uitje erdoor.. heel heel heel fijn
    Even proeven..

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik doe altijd de eidooiers met mayo en een zakje saladedressing (tuinkruiden, van die dressing die je zelf moet maken met olie/water). Super simpel, maar onwijs lekker!

4. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik kook de eieren en snij ze doormidden met een visdraadje.
    Vervolgens haal ik het eigeel eruit en pers ik die door een fijne zeef. Wat kruiden, ketjap, mayo en curry erdoor en dan even laten opstijven in een spuitzak.

Ik maak er dan hele mooie toefjes van. Jaja.. lang op geoefend want eerder waren het lelijke drolletjes.

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik doe heel simpel als ik ze al maak...
    meng de eierdooiers met ketchup en mayonaise ;) en doe er zout en peper doorheen en dan lepel in het er allemaal weer in!

6. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    ik doe altijd

eieren koken 15 stuks ongeveer
    3 grote augurken fijn snijden in mini blokjes
    peper , zout en paprika poeder
    Bieslook of peterselie ( wat je zelf lekker vind niet beide tegelijk gebruiken he )
    en dan paar eetlepels mayonaise tot het de goede dikte heeft om iets mee op te vullen.

eieren delen. ( is er ene kapot gegaan prak die gewoon mee met de eidooiers zonde om weg te gooien !!! )
    eidooiers prakken , mayonaise erdoor peper, zout en paprika poeder er doorheen mengen en op het laatste de peterselie of bieslook er door heen.
    dan vul je de eitjes ( ken niet in spuitzak tenzij je een groot mond stuk heb waar die augurkjes doorheen passen !! )
    met twee koffie lepeltje eerst warm maken met een beker warm water zodat het er makkelijker vanaf glijd.
    daarna kan je nog een takje fijn gesneden peterselie of bieslook erop leggen voor versiering ( leg er aan wat je weer in dat eivulling doet )
    en beetje paprika poeder voor het mooie er overheen strooien.

7. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Lekker, krijg trek.

8. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    dank jullie wel voor de tips. ga ermee aan de slag morgen dus ben benieuwd of t te eten is haha. we gaan t merken.

bedankt nogmaals;)

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik doe altijd eieren lekker hard koken.
    door de helft snijden.
    eigeel in een bak bij elkaar doen.
    dan mayo peper zout en verse knoflook er door heen.
    bieslook en een heel klein beetje curry.
    dan roeren ff proeven als het smaakt met een thee lepeltje terug doen in het eiwit?haha.

beetje paprika poeder erover en klaar

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)

Dit is het meest basis recept idd voor lekkere eitjes.

Je kan die kruiden eventueel vervangen door andere kruiden zoals: kerrie, of juist heel anders gerookte zalm voor een nog specialer eitje.

Deel Deze Pagina