Ik ben dus ongeveer 6 maanden zwanger (als alles goed blijft gaan) als wij een weekje in Nederland op vakantie gaan.. Is dit wel een goed idee eigenlijk? Straks word het allemaal te zwaar.. We zitten dan aan zee.. veel fietsen en wandelen.. huisje in het dorp.. Ik zit meer in over de stress qua heen en terug weg.. ik zou evt nog kunnen cancelen..
Tja, je weet natuurlijk niet hoe het dan is. Maar, wij gaan nog 1,5 week kamperen in duitsland als ik 36 weken ben Heb er alle vertrouwen in dat het goed komt (nu gaan wel ook mijn ouders en zus/zwager mee dus hulp genoeg) Ik zou met 6 maanden nog wel gaan. Lekker juist toch? En de reis kun je zo lang maken als je zelf wilt, vaak stoppen om even te lopen etc.
Als je nu al mee zit, word het zwaar, ja. Het zit vaak tussen de oren, is mijn mening. Zwangerschap is geen ziekte (normale zwangerschap, wel te verstaan), en het is heel belangrijk dat je bezig blijft, dat je zoveel mogelijk normale dingen onderneemt, met wat lagere tempo, mocht net nodig zijn. Maar niet bij voorbaat zaken gaan uitsluiten, want "het zal dan zwaar zijn". Toen ik 32 weken zwanger was van het eerste hebben we de sleutels gekregen van onze nieuwbouwhuis. Nu ben ik geen klusser en ik heb niet geklust, maar de hele logistiek omheen (incl 50 keer per dag naar Gamma) heb ik zelf gedaan. 's avonds was ik kapot, maar bijslapen deed wonderen. Dus stel je gewoon in op een leuke week, het is ook niet zo ver rijden.. Alles kan en niets moet. Heerlijk toch?
Dat is waar, het is niet zo dat ik bij voorbaat beren op de weg zie.. Ik weet uit ervaring dat ik lage ijzer zal hebben.. en waarschijnlijk veel vocht zal vasthouden (carpaal tunnelsyndroom en ischias), dus dat speelt ook een beetje mee.. En warm weer en zwanger zijn is natuurlijk ook geen goede combi.. Ik kan al niet goed tegen de zon.. zit met 30+ graden liever binnen met alles pot dicht. Plus, ik zie mezelf liever met mn voetjes in een opblaas badje.. Dan met pakkelarie, doormiddel van openbaar vervoer met een dikke toeter op de bestemming te komen.. en dan daar elke dag als een walvis in het huisje te zitten.. Sorry als het wat negatief overkomt, ik bedoel het juist "straight to the point" te uiten. Wil zeg maar niet dat het voor de rest van het gezin geen leuke vakantie word..omdat ik niet veel kan.
Als je 6 maanden zwanger bent, ben je toch nog geen walvis? Komt vast wel goed, je tempo een beetje aanpassen. Desnoods blijf je zelf wat vaker bij het huisje en gaat je man (met andere kinderen?) dingen ondernemen. En inpakken kun je ook spreiden, dat hoeft niet allemaal in 1x. Je schrijft dat je er met OV heen moet. Kun je misschien regelen dat je gebracht wordt of een auto huren of lenen? Waar je ook bent in NL, het kan nooit meer dan een paar uur rijden vanaf welk strand dan ook zijn. En een onorthodoxe oplossing: kun je er misschien een weekje bijboeken? Voor twee weken is het voor je gevoel allemaal misschien wat meer de moeite waard, al het inpakwerk, de reis etc.
Kom kom, je hoeft niet 9 maanden binnen te gaan zitten! Wij hebben een citytrip geboekt in juni. Ik peins er niet over om die af te zeggen. Dus als je in NL blijft zie ik het probleem niet. Kan ook fijn zijn he, er nog even samen tussenuit.
Ik begrijp jullie, en vind het heel fijn dat jullie meedenken.. Ik ga alle voors en tegens voor mijzelf op schrijven...
ik was 22 weken zwanger van mijn derde toen ik naar turkije ging met mijn man en 2 kinderen van toen 4 jaar en bijna 3 jaar. het was een resort,all inclusive, peuter kleuter bad, grote familie kamer, niet hoeven koken gewoon lekker aanschuiven. glijbanen, het was heel relaxed, kids speelden natuurlijk ook al veel zelf en een beetje aan het water hangen en de kinderen in zicht houden was voldoende, bij mijn vierde zijn we wezen kamperen toen ik 24 weken zwanger was van hem, in frankrijk, boven op een berg, in een tent, het was een leuke vakantie, maar o wat had ik het zwaar, tot 22 weken heb ik elke 2 weken een week in het ziekenhuis gelegen met uitdroging, ik had bekkeninstabilliteit en veel misselijk, maar voor de kinderen wouden we niet afzeggen, de oudste twee waren 5 en 6 dus die waren echt heel veel aan het spelen met andere kindjes en de mini club, ik lette vooral op hun omdat hun alles zelf konden, mijn man hield zich bezig met onze dochter van toen bijna 2, zij is een pittig ding, luisterd liever niet en loopt graag weg, doet bewust dingen ze niet mag en daagt enorm uit, ik kon het op de vakantie niet opbrengen om achter haar aan te hobbelen, wanneer ik van de tent naar de wc wou wat maar 50 meter verderop lag moest ik eerst 25 meter bult af, en daarna weer 25 meter bult op, en steil.... pff wat deed me dat zeer, en elke ochtend bult op en bult af naar het zwembad, bult op bult af naar het restaurant, naar de speeltuin, naar het supermarktje voor brood in de ochtend, nee volgende zou ik dan meer rekening houden met de plek van bestemming, zwanger was het voor mij bijna niet te doen. maar ik zou zeker op dat termijn nog op vakantie willen als ik mij goed genoeg zou voelen !
Komt helemaal goed, chill!!! Niet gaan stressen over een vakantie, gewoon dan kijken wat je allemaal wel en niet kan doen, misschien heb je ergens last van maar waarschijnlijk gaat alles nog prima met 6 maanden!! Als je niet meer fijn loopt, dan fiets je een stukje of ga je met de auto ergens heen! Vorig jaar zijn we met 28-31 weken naar spanje en frankrijk op vakantie geweest met een peuter die getild wil worden, heerlijk stukjes gelopen, bij 35 graden, echt geen probleem hoor. op de terugrit >1000 km in de auto gezeten! Gaat prima hoor ook als je last hebt van kleine dingen!
Tijdens de zwangerschap van zoon met 25 weken op vakantie geweest. Ik was nog helemaal fit en lekker gefietst, gewandeld en in de tent geslapen. Met 32 weken ook 2 nachtjes in de tent geslapen op een luchtbed, maar dat was niet meer zo'n succes. Toen zat mijn buik wel echt in de weg. Verder wel prima gehad, ook toen was ik nog fit, naar je buik is dan een stuk groter.
Ja hoor, gewoon doen! Ik heb met 35 weken gekampeerd in een tent in Zuid-Frankrijk. Niet op een luchtbed omdat ik dan moeilijk op kon staan, maar we hadden veldbedjes mee met daarop nog een selfinflating matje. Sliep prima!
Oh het is trouwens 7 maanden, had de eerste maand niet meegerekend...suf!! Toch denk ik dat we het niet gaan doen.. Ik heb zitten puzzelen. We kunnen dat geld natuurlijk ook veel beter gebruiken voor de kleine. Er moet ook een duo wagen komen.. iemand een tip? Ons nieuwe huisje, en misschien een leuk dagje weg?? Geen gesjouw..stress in het OV... Hapje eten..kids lekker verwennen.. Dat spreekt ons toch meer aan.. Ik ken mezelf toch best goed, en eerlijk.. zwanger ben ik nou eenmaal niet op mijn best. Zeker niet in de hitte.. Het jaar daarna lekker met het hele gezin weer richting de zee.. Ik zeg jullie eerlijk, bij die gedachte valt er een hele last van me af!!
Ik was 35 weken toen we gingen en 37 weken toen we terug kwamen van onze vakantie in zuid-frankrijk een aantal jaar geleden met ons toen 2,5 jarig zoontje. Heb een heerlijke vakantie gehad!! Wat was het genieten van ons toen nog kleine gezinnetje voordat de 2e kwam. Ik had wel even opgezocht waar het dichtsbijzijnde ziekenhuis was In mijn eerste zwangerschap met 6 maanden een week naar België geweest. Ook echt genieten! Met 6 maanden kan misschien niet alles meer, maar echt nog wel veel hoor. En je voelt je kleintje dan al, dus het is heel speciaal juist om even weg te zijn en te genieten van dat kleintje in je buik! Ik zou lekker gaan hoor.
Hier ook aardig zwanger als we op vakantie gaan. Zo'n 31-33 weken. Zie geen problemen. Wij gaan naar het buitenland. Niet eerder gedaan zo ver zwanger op vakantie. Wel eerder met 36 weken een midweek centerparcs met een kindje erbij van nog geen twee. Vond het prima te doen. Bij eerste zwangerschap is onze woning opgeleverd toen ik 35 week zwanger was. Tot 39 weken nog op ladders gestaan, geverfd, schoonmaken, etc. Dus wel de iets lichtere klusjes, maar veel gedaan. Je kan nu niet weten hoe je zwangerschap zal lopen. Zou er bij voorbaat dus niet te veel over nadenken en druk om maken. Je bent zwanger, niet ziek of gehandicapt. Alles gewoon op een iets rustiger tempo. Maar je bent op vakantie en hoeft dan dus ook niks.
Ziek & gehandicapt zeker en gelukkig niet! Maar zoals ik al wel aangaf, ik ken mijn lichaam gelukkig wel heel goed. Dus ben alleen maar heel realistisch aan het nadenken. Helaas voelt niet iedereen zich standaard super fit in de zwangerschap. Ik ben daar 1 van ..
ik zou het niet doen maar dat heeft er meer mee te maken dat ik met 29 weken ben bevallen. maar als je geen rare dingen in je zwangerschap heb kan je idd overwegen om een weekje weg te gaan maar zou het wel echt alleen doen als je je goed voelt. Buitenland nooit doen als ik zwanger zou zijn, te vroeg bevallen of niet, maar dat is iets persoonlijks.
Toen ik 6/7 mnd zwanger was van de jongste zijn we een midweekje naar texel geweest. Ik wilde graag zo vroegmogelijk in de zomervakantie maar uiteindelijk had dat niet veel uitgemaakt. Tassen sjouwen en peuterdochter tillen liet ik aan vriendlief over en verder lekker rustig aan. Lees op het strand in de schaduw in een strandtentje zitten en af en toe een kuiertje naar de golven. Zwembad ging ook prima, is prima vertoeven hoor in een peuterbadje. Je kunt de activiteiten een beetje aanpassen maar normaal gesproken is het met 6 maand nog prima te doen hoor.