Maxi-Cosi Cabriofix icm Joolz

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door RianneB, 11 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RianneB

RianneB Actief lid

16 okt 2013
    176
    0
    0
    Bollenstreek
    Hoi meiden,
    Even een vraag, want ik blijf het maar onduidelijk vinden...

Wij hebben de Joolz Studio besteld. We willen straks graag ook een Maxi-Cosi erop kunnen klikken. Nu begrijp ik dat we dan de Cabriofix of de Pebble moeten hebben met adapters.

Ik ben nu dus aan het kijken op marktplaats voor een Cabriofix. Maar nu weet ik niet of ik er vanuit kan gaan dat elke Cabriofix werkt met de adapters? Ongeacht uit welk jaar hij komt? Weten jullie dat? Ik kan op internet niets vinden hierover. Ik weet alleen dat de Maxi-Cosi aan de onderkant 2 stangen moet hebben...

En hoe zit dat met de FamilyFix voor in de auto?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)
    Dank alvast!!

2. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Goeie vraag.

Ik heb gelezen dat Maxi Cosi adaptors heeft voor veel kinderwagenmerken en dat alle Maxi Cosi autostoeltjes daar dan op passen.

Nu heb ik zelf een Bugaboo en een geleende oudere Maxi Cosi. Ik begon ineens te twijfelen of het bij ons wel paste, dus eventjes gecheckt.
    Het past. Alhoewel ik het wel bijster stroef vond gaan, klikte het allemaal braaf ineen.
    Aangezien de Maxi Cosi adaptors aan de bovenzijde (de Maxi Cosi zijde) allen gelijk zijn, mag je er dus vanuit gaan dat de oudere Maxi Cosi autostoeltjes ook op de nieuwe adaptors passen (omdat ze bij mij ook pasten).

Mag ik uit je verhaal opmaken dat je al een Joolz hebt? Dan moet je hoe dan ook 'Joolz-Maxi Cosi' adaptors hebben. Als je die nu gewoon aanschaft en dan vervolgens bij het ophalen van je Maxi Cosi via Marktplaats gewoon even die adators meeneemt, dan zit je denk ik goed. Toch?

O, toen ik de de adaptors al op de maxi cosi had geklikt, past het geheel echt heel mooi en soepel op het kinderwagenonderstel.

Hoop dat je wat aan mijn info hebt.

3. RianneB

RianneB Actief lid

16 okt 2013
    176
    0
    0
    Bollenstreek
    Hi dank je voor je reactie. Maxi-Cosi's worden op Marktplaats ook heel veel aangeboden inclusief adapters. Dus wat eigenlijk het verhaal is... Als ik het goed begrijp... Maxi-Cosi's zijn universeel, adapters zijn gemaakt voor de wagen.

Ik heb de wagen nog niet, staat nog in bestelling... Ik denk dat ik voor de zekerheid toch even wacht met het aanschaffen van een Maxi-Cosi! Dan kan ik het inderdaad gelijk proberen met de adapters enzo.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk uit hoor, maxi cosi's zijn niet universeel! Maar de Cabriofix voor zover ik weet wel; als je dus adapters hebt van Joolz voor MaxiCosi Cabriofix, dan zit je goed. Dit zijn dus adapters van Joolz, niet van MaxiCosi zelf.

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de website van Joolz staat bij de accessoires een autostoel adapter; daar kan gewoon de Cabriofix op. Voor de zekerheid passen is wel slim, maar koop sowieso geen autostoeltje van jaren geleden, de veiligheid is dan niet meer te garanderen. MC Cabriofix van 2011 of 2012 gaat zonder meer prima passen op die adapters.

6. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Wij hebben de Joolz in 2012 gekocht met adapters erbij voor de Maxi Cosi Cabriofix en daar pasten ze op. Ze vertelden daarbij dat de Pebble hier ook op past, alle andere stoeltjes uitgesloten. Op de site van Joolz vond ik zelf toen ook nog deze twee merken: Cybex Aton and BeSafe.

7. RianneB

RianneB Actief lid

16 okt 2013
    176
    0
    0
    Bollenstreek
    Oke, dank jullie wel voor de reacties. Ik begrijp het nu ;)

Ik ga toch eerst even wachten tot ik de wagen in huis heb, dan kan ik het gewoon uitproberen enzo...

Phoe, af en toe is het zo warrig in mijn hoofd haha!

8. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Als je het heel zeker wil weten dat ja.. even wachten. Maarre je kan toch ook ff naar de Babydump om te passen?? :-D

9. RianneB

RianneB Actief lid

16 okt 2013
    176
    0
    0
    Bollenstreek
    Klopt :) bij Baby-dump tot de conclusie gekomen dat mijn huidige MC niet past!

Ach.. Het heeft ook geen haast.. :D

Deel Deze Pagina