Hoi dames, Ik wil graag van de pacco af bij mijn zoontje. Overdag laat ik hem al in zijn slaapzakje slapen. Hij slaapt dan zo'n 30/45 minuten en is dan weer wakker. Nu is hij overdag nooit een hele goede slaper geweest dus weet niet zeker of dit komt doordat hij nu in een slaapzak slaapt. 's Nachts slaapt hij nog wel in zijn pacco. Ik ben namelijk heel bang dat hij dan ook elke 45 minuten wakker wordt. Hoe is het bij de dames gegaan die ook in een keer de pacco weg hebben gedaan, hebben jullie kindjes er veel last van gehad en hoe lang duurde dat?. Of zal het beter zijn om 's nachts rustig af te bouwen?
Ik abonneer ook. Mijn zoontje slaapt sinds week 6 in de pacco en slaapt daardoor overdag vaak wel 2 uur (maar ook 45 minuten hoor) en 's nachts slaapt hij ook prima (komt wel nog één keer) echter wil ik gaan afbouwen omdat ik over 3 weken weer ga werken. Eergisteren probeerde ik het overdag. Nou wat een drama hij ging niet eens slapen. Gisteren had hij prikjes nou wat een horrornacht heb ik gehad! Hij werd elke 45 minuten wakker! Ik heb dus besloten dat ik ga afbouwen met eerst één arm en als dat goed gaat twee armen vrij. Als dat ook niet gaat wacht ik nog even. Wellicht kun jij het ook gewoon even een keer proberen?
Hier hebben we afgebouwd door 1 armpje vrij te laten. Eerst paar dagen bijv. Links. Toen paar dagen rechts, daarna nog paar dagen om en om, ene slaapje rechts en andere slaapje rechts. Toen kon ze met beide armpjes los, nog wel in de doek. Na week over gegaan op gewone slaapzak. Totaal 2-3 weken gekost. Toen ze eenmaal goed kon omrollen, bleek dat ze een buikslaper was.
Ik heb geen pacco afbouwdoek, alleen de comodo. Ik heb wel de puckababy mini waar je de armpjes los of vast kan doen. Misschien dat ik die voor 's nachts ga gebruiken dan heeft hij wat beperkte bewegingsvrijheid. Ik denk trouwens ook dat zl een buikslaper gaat worden. Wij zijn dat ook en dl ging toen ze kon rollen gelijk op haar buik slapen. Zl begint nu naar zn zij te rollen en van buik naar rug rolt hij al. Dus ik wil hem niet te lang meer in de pacco houden.
Volgens mij zijn veel baby's die zo wapperig zijn met de armpjes buikslapers. Vond het eerst heel eng om haar op de buik te laten slapen, en legde haar telkens weer op de rug. Maar goed toen ze eenmaal goed kon terugrollen, was daar geen beginnen meer aan
Hier ook een extreem wapperende dochter Ze ligt ingebakerd maar is absoluut geen buikslaper zo jammer! Onze oudste was ook wapperende baby en die sliep vanaf 3 weken op haar buik zo fijn nu nog steeds ligt ze veel op haar buikje.
Zl wil trouwens nu nog absoluut niet op zijn buik slapen. Maar dl wilde dat eerst ook niet pas toen ze ging rollen.
ik zou hem in de puckababy doen omdat je al zegt dat je die hebt, alleen dan de armpjes niet vast met dat klittenband ding. Dan zitten de armpjes nog wel in de zak maar niet helemaal klemvast meer.
Ja die heb ik idd al. Had ik een maand geleden al gekocht maar toen was ie nog echt te groot. Ik ga het van het weekend maar eens proberen.
Hier eerst cold turkey geprobeerd maar dat werkte niet toen eerst met 1 armpje vrij. Dat betekende 3 weken weer nachtvoedingen en toen ze weer doorsliep 2e armpje ook vrij dit duurde 3 dagen en ze sliep weer door. We zijn met 5 mnd begonnen en vlak voor 6mnd sliep ze lekker door in een slaapzak.
Zl heeft vandaag bij oma 3 uur! achter elkaar geslapen in zijn slaapzakje overdag! Echt fijn dat het al zo goed gaat. Ik ben nu aan het twijfelen of we hem van zondag op maandag in de puckababy gaan leggen of gewoon gaan proberen in zijn slaapzakje.
Wij zijn gewoon gestopt met de pacco Ik merkte al een tijdje dat D aan het "vechten" was tegen de pacco met inpakken. en toen hij de inenting kreeg mocht hij niet in de doek Dat vond hij niet erg dus hebben we het maar zo gelaten. Wel zag ik enorm verschil in z'n slapen Eerst lag hij altijd dwars in bed als hij wakker werd Nu niet meer, hij ligt nog iets schuin maar echt overdreven is het niet meer. En ik vind het ook wel fijn dat ik zijn handje nu kan vast pakken als we in bed liggen en hij is wat hummelig, dan kalmeert hij eigenlijk direct en slaapt sneller. (Cosleeper)
Hier ook direct gestopt met de pacco. Maar dat was eigenlijk vanwege de inenting, dus mocht het sowieso niet. Waarempel ging het vrijwel direct goed, dus heb hem daarna nooit meer gebruikt. Je zou direct kunnen proberen, kijken hoe dat gaat en anders inderdaad de puckababy proberen. Succes!