Zwemmen baby tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Noordeling, 6 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Wij willen volgend weekend met onze dochter gaan zwemmen. Ze is dan 10 weken. Nu is mijn vraag wat ik nodig heb voor haar en wat handig is, een zwemluier (is zo'n uitwasbare handig, of liever gewoon een wegwerp?)
    Een band is ze volgens mij nog te klein voor of weet iemand een band voor zulke kleintjes? Of gewoon vasthouden.
    Nog andere tips?

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik lees even mee!

3. tuc

tuc Niet meer actief

Wegwerpzwemluier vond ik handig. Had die van het kruidvat.

Ik had zo'n gele baby floatband. Ze zijn nog wel klein...maat misschien om even in te dobberen. Denk iig aan een grote omslagdoek...want als ze uit het water komen is het erg koud. Echt veel dingen heb je voor een baby van 10 weken niet nodig. Goed opletten of het niet te koud wordt...als de lipjes een beetje verkleuren dan eruit halen. De meesten houden het 20 minuutjes vol als ze zo klein zijn. Dat was bij beide kinderen hier de ervaring.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    een paar wikkeldoeken, hydrofielen doeken om je kindje af te drogen en daarna warm te houden. en evt een voeding extra zodat ze die lekker kan drinken als ze uit het water komt. opwarmen van binnen uit werkt het beste bij de kleintjes.

wij hadden zo'n babyband van hema, heel fijn vonden wij

en wegwerp luiers idd...

5. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Gebruikten jullie die gele band al wel voor 't halve jaar of voordat de kindjes 6kg waren? Onze dochter is nog maar 4 kg, toch vast die band gebruiken?

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik vond juist wasbare luiers makkelijk. Met een tientje heb je er al eentje (heb er 2 van panda baby)

Een band is gek genoeg vaak verplicht. Die gele zakken ze zo in weg. 3 mnd geleden nog vond ik. Je hebt ook oranje banden, van intex geloof ik. Vrienden hadden zo eentje mee en die vond ik veel fijner!

En pas op met kou idd. Zwembaden hebben vaak zwemuurtjes voor baby's . Dan is het water warmer.

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik heb er een blog over geschreven met een inpaklijst die je kan printen: Voor het eerst zwemmen met je baby - Kids Travel Service

Ik vind zo'n gele band waar ze in hun kruis hangen helemaal niks, dat is net een BabyBjorn draagzak. Je moet je kindje dan alsnog rechtop houden als ze nog niet kunnen zitten, en dat is onhandig. Ik vind de Swimtrainer veel fijner, daarop liggen ze op hun buik.

Veel plezier met zwemmen! Vergeet je fototoestel niet.

8. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Ik heb de eerste paar keer met een babyles meegedaan, gewoon om even te weten wat wel en niet kan met zon kleintje. Hoe kan je ze bv. handig vast houden en kunnen ze onder water en zo ja hoe dan. Onder water kan dus, maar ik vond het fijn om daar even een ervaren zwemjuf bij te hebben, voor de uitleg.

En in de les mag je ze gewoon op je arm houden. Buiten de lessen is een drijvend ding (band of bandjes) verplicht.

Have fun!

9. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Swimtrainer is een echte aanrader! Zoontje krijgt nu echt door dat hij vooruit kan bewegen, als hij moe wordt kan hij gewoon zijn hoofdje laten rusten. Hij was 12 weken toen we voor het eerst gingen zwemmen.

Ik heb gewoon de wegwerpluiers maar kan je in principe gewoon meerdere keren gebruiken.

Verder heb ik altijd mee:
    Handdoek voor in zo'n box te liggen is toch wat zachter
    Hydrofielen om af te drogen
    Ik heb zo'n badcape, na het zwemmen doe ik die met gewone luier aan
    Speeltje voor in de box

10. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook handig: wasgel en babyolie of bodylotion. Ik neem mijn dochter vanuit het zwembad meteen mee onder de douche, fijn even opwarmen en het chloor eraf wassen. Daarna lekker insmeren en aankleden en ze is weer klaar voor de dag.

11. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Hou in de gaten dat meeste baden niet een warme temperatuur hebben voor baby's.

Lekker vast houden zou ik doen, 1 hand onder hoofdje en ander onder kontje.

Of je handen onder de oksels tussen duim en wijsvinger, je creëert een hangmatje. Rest vd vingers in het nekje ter ondersteuning,

Geef de borst of fles na het zwemmen, een uur niet meer van te voren voeden

12. Bitterkoekje

Bitterkoekje Actief lid

24 jun 2013
    127
    19
    18
    NULL
    NULL
    Na het zwemmen kleed ik mn dochter altijd aan rond het zwembad.
    In de kleedruimte hier is het een aantal graden kouder en dan was ze al snel aan het klappertanden.

13. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Geen idee waar je gaat zwemmen, maar met zo klein gingen wij vaak alleen in het bubbelbad met haar op bv cp. Net iets warmer en gewoon lekker vast houden. Als ze eruit kwam meteen inwikkelen. Dan terug naar ons plekje en haar daar afdrogen en aankleden in romper zodat ze niet in de koude natte zooi bleef. En dan sliep ze vaak heerlijk na een slokje borstvoeding in de box daar en konden wij omstebeurten even zwemmen en een boekje lezen en luieren :)

Deel Deze Pagina