Hallo Dames, Het onderwerp zegt het al... Wat moet ik allemaal in mijn luiertas stoppen. (ook voor het ziekenhuis) En als we dan toch bezig zijn wat zit er allemaal in je vluchttasje? Heb echt geen idee en ben ook best inspiratieloos
in de vluchttas zat voor mezelf: joggingbroek vest slippers 2 schone shirts sokken ondergoed voedingsbh shampoo douchegel deodorant (ik ben geen pyamamens dus die had ik niet bij me) voor mijn man: schoon tshirt deodorant Verder: telefoon + lader fotocamera + lader flesje drinken snelle jelle koeken portemonnee met kleingeld (voor de rolstoel in het zh) Voor de kleine: 2 pakjes 2 rompers 2 paar sokjes 2 mutsjes (eerste mutsje wordt erg vies als kindje niet gewassen is) vestje voor het naar huis gaan omslagdoek mocht je flesvoeding gaan geven misschien handig om alvast een flesje mee te nemen wat je wil gaan gebruiken En dat was het zo'n beetje denk ik.. Ohja vergeet de MC niet, wij waren die wel vergeten namelijk maar we moesten een nachtje blijven dus manlief kon hem de volgende dag meenemen
ik had ook iets te eten en te drinken mee. verschillende maten mutsjes gaan de volgende keer mee. Onze mutsjes waren te klein. Fotocamera met oplader en mobiel met oplader waren ook mee.
vluchttas: *fijne joggingbroek+tshirt *ondergoed *haarborstel,tandpasta,tandenborstel,shampoo douchegel(overigens hadden ze in het zh lekker Zwitsal wasspul staan in de douche) *2 setjes kleding v de baby,2 rompertjes, 2 mutsjes,2 paar sokjes,een wagenpak/vestje *de maxi cosi *fototoestel! +evt wegwerpcamera v als fototoestel niet blijkt te werken Als ik op stap ga heb ik in de Luiertas: *luiers, aantal ligt eraan hoe lang je weggaat *tasformaat billendoekjes(gebruik ik dan ook als snoetepoetser) *reservespeen *1 setje reservekleding, 1 reserve romper * hij eet nu gewoon alles mee, maar als je fv geeft zijn de kant en klare voedingpakjes van Nutrilon echt megahandig!!
Luiertas: > Luiers (het aantal hangt af van hoe lang je op pad gaat) > Een pak billendoekjes > Tube Bepanthencrème > 1 setje reservekleding (inclusief romper en sokjes) > Slab/spuugdoek > Verschoningsmatje of hydrofiele doek > Speen en speenkoordje > Knuffeltje > Plastic zakje of tasje (voor de vieze kleding óf voor een stinkluier die je niet zo gauw ergens weg kunt gooien. > Flesje en poedertoren gevuld met flesvoeding > Isoleerflesje met gekookt heet water en flesje met koud kraanwater (mocht je op stap gaan en zo gauw geen restaurant/familie/etc. in de buurt hebben, dan heb je altijd een lekker flesje warme melk) Vluchttas: > Zachte ruime joggingbroek en 2 t-shirts > Vest > Slippers > Sokken > Lippenbalsem > 3 setjes ruimzittende ondergoed in combi met bijvoorbeeld een voedings-bh > Haarborstel, tandpasta, tandenborstel, shampoo, douchegel, deo, dagcrème, etc. > Rolletje Dextro druivensuiker > Ziekenhuiskaart en/of verzekeringsbewijs en identiteitsbewijs > Zwangerschapskaart > Muntgeld tot en met 2 eurostukken (voor rolstoel en eventueel koffieautomaat) > 2 of meer setjes kleding, mutsjes, sokjes en rompertjes voor de baby (eventueel verschillende maatjes) > Wagenpak/vestje > Maxi Cosi > Fototoestel en extra batterijen/oplader > Telefoon en oplader > Wat te eten voor manlief (koek, Snickers, etc.) > Flesje water o.i.d. > Deo voor manlief > T-shirt voor manlief > Iets te lezen > Adressenboekje (voor het geval jouw mobieltje het niet doet) > Telefoonnummer van de kraamzorg
In onze luiertas: - Luiers (meestal 4 in zo'n mapje van pampers wat in de babydoos zat van Prenatal) - Billendoekjes (een half lege verpakking, scheelt ruimte) - Proefverpakking sudocreme - Luierzakjes van de action - Hygiënische doekjes - Spuugdoekje en slabber - Fles en poedertorentje - Romper (als we langer weg gaan ook een truitje en broekje) - Verschoningsmatje (daar heb ik een hydrofiel in gevouwen en een anti-slipmatje bij gedaan)
thanks dames heb weer een beetje wat inspiratie op deze manier... Hadden jullie dat ook, op het "eind" dat je hoofd gewoon leeg is zeg maar. Denk alleen maar aan bevallen
In mijn luiertas zit standaard: Luiers, Billendoekjes, Sudo creme, Zetpillen, Thermometer, Setje kleding en ondergoed, Wat lekkers, Wat drinken, Foto camera, Borstel en elastiekjes/knipjes, en extra spenen. Wat in mijn vluchttas zat weet ik niet precies meer, ben thuis bevallen .
Mijn ervaring: je weet niet half hoeveel ze in zo'n ziekenhuis hebben! En je hebt je aandacht echt wel bij iets anders dan een bus haarlak Dus stop niet teveel onzin in je tas, je loopt er alleen maar mee te zeulen.
haha gelukkig hebben we daar onze mannen voor he Maar idd ik heb er geloof ik veel te weinig in zitten maar dan hebben we gewoon pech of mijn man moet nog maar een x naar huis rijden als alles achter de rug is
Kreeg nog een goede tip: een eventueel extra shirt voor je man! Edit: sorry, las net dat dat al genoemd was
Handige tips!!! En ik denk ook vooral aan bevallen haha! Bij elk dingetje wat ik voel denk ik oei is dat een wee? Ik wil graag thuis bevallen dus er zijn spullen die ik daardoor niet inpak maar ga ze wel klaar zetten mocht ik toch onverhoopt naar het ziekenhuis moeten kan m'n vriend het zo pakken!
Luiertas: - Hydrofiel (in het begin 2, je gebruikt ze overal voor) - Spuuglap - Verschoningsmatje - Pampers - Billendoekjes - Sudocreme/bepanthene - Rompertje lange mouw - Rompertje korte mouw - Broekje - Truitje - Sokjes - Omslagdoek - Reserve speen - Reserve zoogcompressen Als je geen borstvoeding geeft natuurlijk ook voeding, flesje en slabbetje