Slaapzak, wat eronder?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fritsie, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Vandaag een slaapzak met mouwen van Hema gekocht.
    Nu vraag ik mij af, wat doe je eronder? Alleen met romper, met pyjama of zonder?
    Ik zit zo te twijfelen! Op onze kamer is het s'nnachts een graad of 14.
    Slaapzakje is ook best dik, dekentje lijkt mij overbodig, toch?

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Pfff ja lastig ik vind het soms nog steeds lastig.
    Maar om je een voorbeeld te geven onze dochter ligt in haar puckababy slaapzak de teddy variant ook redelijk dik, en daaronder heeft ze alleen een romper lange mouw verder niets, op haar kamer is het 18,5 graad, verder geen dekentje of lakentje want daar kruipt ze inmiddels uit. Dus slaapzak en romper lange mouw. Maar onze dochter is erg warmbloedig....je kent je eigen kindje het beste, en goed in het nekje voelen voelt dat klam, zweterig dan heeft de baby het te warm, voelt dat gewoon lekker warm dan is het prima. Meestal hoef je bij die dikke winterslaapzakkem inderdaad geen dekentjes meer te gebruiken.

3. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    14 graden is wel heel fris... Bij ons wordt het s winters ook zo iets.. Mijn dochter van nu twee had een puckababy The Bag maar toch ook altijd een pyjama aan en een dunne deken voor t geval dat..
    Onze jongste heeft nu een puckababy newborn aan, de katoenen kant binnen en daar heeft ze ook een pyjama onder en ik leg haar "vast" met een lakentje en heel dun dekentje.. Bij ons is het rond de 16 graden boven nu..

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

op dochterlief haar kamer is het nu zo'n 21 graden, het koelt nog een graadje af en daar blijft het bij. (wonen 2 hoog). 's Winters wordt het nog wel een graadje kouder denk ik. Ik heb nu dus nog een iets dikkere zomerslaapzak zonder mouwen met een warme pyjama er onder.
    Vorige winter ingebakerd dus geen idee wat ik dit keer zal doen....

5. Icnurse

Icnurse Actief lid

11 jun 2012
    282
    0
    0
    Hier een slaapzakje zonder mouwen beetje najaarsachtig niet te dik niet te dun.. En dan een rompertje zonder mouwen en warm pyama'tje.
    Wel een dekentje eroverheen maar die trapt hij halverwege de nacht vaak van zich af! In zn kamertje is het zo rond de 17/18 graden.

Het blijft lastig he bij die kleintjes!

6. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Hier nu 16 graden op slaapkamertje en ze ligt met romper lange mouw, dun pyamabroekje in de teddyzak met mouwen van puckababy.

Als t kouder wordt dan steeds beetje meer, pyamashirt daarna warmere pyama en als t echt koud is kan er nog n zomerzak om de teddyzak

Soms denk ik weleens is ze niet te warm aangekleed vooral vorige winter toen ze 5mnd was, nu voel ik meestal even aan dr en als ze t te warm heeft trek ik dr broek uit meestal slaapt ze dan gewoon door

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier is het een koude 19graden op de kamer van onze dochter en zij slaapt in een dikke hema zak met mouwen en daaronder een flanellen pyama (shirtje en broek)en dan een romper korte mouw. Ze heeft verder geen deken of laken in haar bed.

8. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Geen idee welke temperatuur haar kamertje heeft. Ze slaapt nu in winterslaapzak zonder mouwen, heeft rompertje korte mouw aan en alleen pyamajasje, broekje alleen als het echt koud is en dan soms een extra dekentje, maar dan moet het wel echt vriezen buiten...

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hier sliep hij als het nog niet ging vriezen in een slaapzak met romper en deken. Als het echt koud werd ging er nog een pyama bij. wel een dekentje voor de handjes.

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik lees even mee. Wij bakeren onze zoon nou in met een Puckababy (Piep) en die kun je maar tot 3 maanden gebruiken. Zit er aan te denken om daarna ook een slaapzakje te gaan gebruiken. Zat ook al te twijfelen wat eronder aan moet. Op zijn slaapkamer is het meestal 17-18 graden en hij heeft het graag lekker warm :)

Een andere, aansluitende vraag, hoe doen jullie dat dan met naar bed brengen? Wordt de kleine dan niet te wakker met al dat "getrek" (kleren uit, pyjama weer aan, etc.) voor het slapen gaan? Wij verschonen expres al de luier voor de voeding, zodat we hem erna lekker soezerig (maar nog niet echt in slaap) weg kunnen leggen. Dat werkt 's avonds en 's nachts perfect!

11. Username

Username Niet meer actief

Wij zorgden dat dochter verschoond was en pyjama aan heeft voordat ze de laatste voeding kreeg. Slaapzak lag klaar in het bedje. Hoefden we alleen maar dicht te ritsen. Twee seconden en klaar.

12. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!
    Ze heeft vannacht heerlijk geslapen in een romper korte mouw, met een paar sokjes. In een pyjama was ze wat klammig en werd er wakker van, die dus maar uit gedaan. Blijkbaar een warmbloedig typje! Bij ons op de kamer was het rond de 14 graden, misschien zelf wel wat frisser vannacht. Het is een oud huis, met alleen een kachel beneden.
    Hier heeft ze ook in een puckababy piep geslapen, omdat ze door maaiende armpjes zichzelf weleens wakker sloeg, maar de puckababy is nu toch echt veel te klein! De slaapzak van de hema is wat stugger dus echt maaien lukt niet en nu liggen haar armpjes vast met een lakentje. En ik moet zeggen het gaat goed! (Even afkloppen...)

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ah, ja, net zo makkelijk :)

14. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier ook een lekkere dikke slaapzak met mouwen. Ik heb ons meisje wel een romper en pyjama aan. Onze kamer is als we gaan slapen 18 à 19 graden, maar koelt 's nachts af tot 14 à 15 graden. Daarmee vind ik zowel romper als pyjama geen overbodige luxe :D

15. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de slaapkamer is het 17 graden. Hij heeft een rompertje met lange mouw, shirtje lange mouw, dun pyamabroekje en een dikke (hema) slaapzak aan. Geen sokken. De mouwen heb ik van de slaapzak gehaald want die zijn veel te lang. Hij duimt zichzelf altijd in slaap en anders is zijn duim spoorloos :D

16. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook voor de voeding schone luier en pyjama aan. Na het flesje boertje en dan in de slaapzak. Nog even knuffelen en dan (weer) naar bedje.

17. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Meneer draagt een romper lange mouw, pyama truitje en broek, sokjes en dan een herfst slaapzak zonder mouw bed een laken en nog vrij dunne deken.

Kamer is rond de 17/17.5 graden op het moment..

Deel Deze Pagina