Pacco doeken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joni80, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Hoi,

Stijn wordt sinds kort ingebakerd in de pacco doeken. Nu vroeg ik me af...hij wil zijn handjes niet tegen zijn lijfje aan en wurmt zich zelf helemaal los. Hij heeft dan uiteindelijk zijn handjes (wel in de doek) op zijn buikje. Is dat gevaarlijk?
    En wat trekken jullie je kleine aan? Ik leg hem in een romper met lange mouwtjes in de paccodoeken. Anders gaan zijn armpjes kapot van het klitteband. Hebben jullie hier ervaring mee?

Groetjes Joni

2. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Jade wordt ook in een Pacco doek ingebakerd. Je moet er voor zorgen dat ze echt strak worden ingepakt. Maar ook hier worden de armpjes regelmatig losgewurmd ( in de doek) Volgens mij maakt dit niets uit.
    Ik leg haar meestal in een romper met korte mouwen, anders is het echt te warm, met hele hete dagen, alleen in een pamper. Misschien zit het binnenstuk niet op de goede hoogte en schuurt ie daarom met z'n armpjes langs het klittenband. Ik heb het ook weleens gehad. En zorgen dat het klittenbad goed op elkaar zit.

( ps werkt goed he dat inbakeren?)

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Normaal gesproken zou hij zijn armpjes helemaal niet moeten kunnen bewegen. Misschien iets strakker inbakeren? En de klittenband hoort ook niet langs de armpjes te schuren. Zorg inderdaad dat het goed op elkaar zit.
    Mijn zoontje heeft alleen een romper zonder mouwen aan. Het is best warm in zo'n doek.

4. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Het is volgens mij niet erg als zijn armpjes op zijn buik terechtkomen, dat maakt niet uit. Als je hem maar wel op die manier nog redelijk strak kan inbakeren.
    Wij legden hem ook altijd in een romper, maar ook wel met korte mouwen, zijn armpjes hadden geen last van het klittenband. Misschien moet je inderdaad even checken of je hem wel goed dicht doet, want volgens mij mag dat niet schuren.

5. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Stijn is nogal klein van stuk. Dus als ik hem heel strak inwikkel dan hou ik een stuk klittenband over. Hij is een prematuur en gecorrigeerd net 3 weekjes. Mogelijk dat het daar door komt? :(

Het inbakeren werkt idd erg goed. Hij is een stuk rustiger en slaapt nu zelfs 4 uur 's nachts achter elkaar door ipv 3 uur. :D

6. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Voor zulke kleintjes heeft de maker van de Pacco de Tinynanny ontwikkeld (kun je volgens mij wel vinden op de site?). Misschien dat dat dan beter werkt, die hebben wij ook gebruikt totdat Tobias 6 weken was (gecorrigeerd eigenlijk 8 weken, want hij was twee weken te laat :D ). Dat was ook een erg fijn ding!

7. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gijs had ook bijna altijd zijn handjes op zijn buik. Verder kon hij ze niet bewegen. En hoe strak ik hem ook inbakerde, het lukte hem om zijn handjes op zijn buik te leggen. En Gijs was zeker niet prematuur, hij was al bijna 5 kilo bij de geboorte. Ik had het idee dat dit niet erg was, dus ik heb het zo gelaten.

8. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    De handjes mogen gewoon op het buikje. Belangrijk is wel dat hij de armpjes niet uit de doeken kan wurmen. Zolang dit niet het geval is is er geen enkel probleem. Hier de pacco vanaf 5 weken tot 4 maanden gebruikt en Luc sliep altijd met zijn armen op zijn buik. Ook de vrouw die de doeken verkoopt en alles heeft uitgelegd gaf aan dat dit absoluut geen probleem is.

9. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Inge wurmde haar armpjes ook weleens op haar buik en volgens mij kan dat helemaal geen kwaad. Inderdaad zijn er voor premature of hele kleine kindjes andere doeken zodat ze niet langs het klitteband schuren.
    Het hangt er een beetje vanaf hoe warm het is maar meestal ligt ze gewoon in een rompertje met korte mouwen.

Deel Deze Pagina