dochter 1.5jaar woede huilbui

Discussion in 'Baby en dreumes' started by senna999, Oct 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    Hoi ,

zit met iets waar ik niet goed raad mee weet. nu bv zit ik even te computeren en madame wil op schoot, maar dan ramt ze op alle toetsen en kan ik niet online. ik vind dat ik best even een kwartiertje/10 minuten kan computeren en dat ze zichzelf kan vermaken. maar ze komt dan hangen , mag niet op schoot en dus keihard huilen/krijsen en het houdt niet op , tot ze moet overgeven, dan tussendoor is ze even stil , zegt mama en als ze dan niet dr zin krijgt huilt ze door....
    tips? toch aandacht geven? of is het echt een driftbui? en hoelang kan dat duren? meestal word ik er gek van en ga haar troosten, maarja... ze krijgt dan niet dr zin om ook te computeren maar wel de aandacht dat ik haar troost... dus doel bereikt??
    hoe doen jullie dat? en hoelang wacht je zo een bui af?

2. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jij kunt wel vinden dat je een kwartier moet kunnen computeren, maar je dochter denkt daar blijkbaar anders over ;). Ik zou zelf het computeren bewaren voor als ze slaapt en nu lekker met haar spelen. Overigens vermaken mijn kinderen zich prima als ik aan het rommelen ben (opruimen ed), zelfs als ik bij ze ga zitten met een bak koffie en de krant of een tijdschrift. Computeren doe ik nauwelijks als de kinderen erbij zijn.

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ter aanvulling: het is denk ik idd een driftbui, maar wel een logische. Je dochter snapt niet dat jij heel eventjes een momentje voor jezelf wilt. Dat kan ze ook nog niet snappen, daar is ze veel te jong voor. Ze begrijpt dus niet waarom ze geen aandacht krijgt, waarom ze niet met jou mag spelen en ze voelt zich afgewezen en alleen. Ze kan dat nog niet vertellen en dus wordt ze boos. Heel erg begrijpelijk. Dus ik zeg: voorkomen, niet computeren als je dochter erbij is.

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    ja , tis niet alleen bij het computeren maar ook als ik moet koken, stofzuigen etc. ze wil de hele dag vermaak hebben maar dat gaat niet altijd. dus vraag me af of ik het gedrag moet negeren.. of haar troosten, maar goed soms moet je toch echt koken en dan zit ik soms met een kleine die 15 minuten krijst. zet je dr op het aanrecht dan is ze stil maar dat vind ik te gevaarlijk.

5. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hier gaat ze in de box als ik kook n papa is er niet, wanneer het eten allemaal op staat ga ik weer met haar spelen.

als ik achter de comp zit wil ze er ook bij zitten, van mij mag ze maar in haar eigen stoeltje. en dat gaat gelukkig goed.

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Is een fase... Dan vinden ze het lastig zichzelf vermaken...

Kennelijk heeft ze nu behoefte aan (meer) aandacht. Ik vind dat je daar altijd aan moet tegemoetkomen als ouder. Daar ben je voor. Dan maar niet computeren of stofzuigen. Je kindje gaat voor.

Hier een goede truc mbt computeren: dreumeslief op schoot, ik achter de pc en haar geef ik de iPad.

Koken wordt idd wat lastiger. Ik probeer toch een oplossing te vinden waar we allebei happy mee zijn. Ze staat er soms bij op een krukje. Ver genoeg van het vuur. Ik geef haar ook weleens een lege pan en een pollepel. En soms als ik alleen maar even hoef te roeren af en toe dan draag ik haar. Je kunt haar ook op je rug in een draagzak dragen. Hier wordt vaak gekookt als mijn man ook thuis is, dan vermaakt hij haar of als ze alleen mij wil, kookt mijn man gewoon.

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Precies.

8. Brigit

Brigit Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    1,879
    13
    38
    Female
    Is een faaaase, hihi iig hier wel.
    Ze kan zich dan niet zelf vermaken, word daar dan ook gek van. Ik probeer haar dan naast mij te zetten en geef haar iets te kleuren of klei. Dat werkt hier nu goed.
    Op dit moment is het weer over en kan ze heel goed zelf spelen, komt af en toe even bij mij buurten en speelt dan weer heel lief verder. Heb geduld, het komt goed!!! :)

9. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thijs heeft ook regelmatig driftbuitjes. Deze negeer ik. Als hij om aandacht vraagt probeer ik daar aan tegemoet te komen. Als ik aan het koken ben wil hij heel graag zien wat ik aan het doen ben. Ik zet hem dan in zijn kinderstoel in de keuken zodat hij kan zien wat ik aan het doen ben. Als ik heel even iets achter de computer moet doen geef ik hem een oude computermuis. Hij doet dan hetzelfde als ik en accepteert dat meestal.
    En soms is hij gewoon heel stout en moet hij even de grenzen opzoeken. Dat blijft lastig, maar het hoort erbij.

10. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Hier is t bv geen optie om pas te gaan koken als mijn man er is, hij is nu.pas om 18.45uur thuis, als ik dan nog moet beginnen met koken eten we veel te laat. Vind t nu al laat;)

Afijn, meestal zet ik dan babytv aan voor haar, of bumba dvd erin. Als ze dat niet wil gaat ze in de kinderstoel met wat bakjes, pollepel en mag ze ook 'helpen'.

Stofzuigen doe ik meestal tijdens haar middagslaapje, evenals andere huishoudelijke taken. Mocht dat dan niet lukken gaat ze ook even in de kinderstoel bumba kijken ed. Haar laten lopen is geen optie wat ze doet de kabel steeds in de mond, doodeng dat ze m doorbijt.
    De box gaat ze niet meer in. Ze weet hoe eruit te klimmen, althans doet een poging. Plus ze maakt er een enorm drama van en wil echt niet.

Beetje creatief zijn, wat vind ze leuk, bewaar dat voor momentjes dat ze even zichzelf moet vermaken.
    Computer kan ook als ze slaapt;)

11. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    o wat herkenbaar!! Daarom laat ik de pc meestal voor wat het is tot ze op bed ligt :D

en wat betreft het schoonmaken: ik betrek haar er nu bij, geef haar een kleine dweil of een doekje en ze poetst gezellig met mama mee!
    samen was sorteren, met was ophangen doen we kiekeboe!
    met spulletjes opruimen gooi ik als voorbeeld een blokje terug in de ton, dat doet ze dan na en dan wordt ik razend enthousiast en zij helemaal trots dus dan doet ze het nog eens en nog eens
    en zo is alles lekker samen opgeruimd :D

als ik moet stofzuigen en dweilen dan geef ik haar iets nieuws en interessants (bijv een plastic schaal en een lepel om mee te trommelen) en zet ik haar in de box, dan heb ik heel even de tijd om dat te doen

de tijd dat we meer tijd voor onszelf hebben komt nou eenmaal later, dat moeten we even accepteren

12. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Dan heb ik een makkelijke dochter denk ik.
    Die vind het allemaal prima wat ik doe... eigenlijk wil ze zelfs nooit samen spelen :)
    Ik ga dan bij haar zitten en meespelen maar na 5 min staat ze op en loopt weg en gaat iets anders doen. Ik ben niet zo interessant denk ik haha, nou moet ik zeggen dat mijn dochter het liefst gewoon de hele dag een beetje rondwandelt en overal even gaat nieuwsgierigen.

En als je nou zo´n schattig babylaptopje voor haar koopt? Van nijntje of woezel en pip ofzo? Dan kan ze hetzelfde doen als mama. :)

13. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier ook heel herkenbaar hoor!
    Wij zijn blij dat we de box nog hebben staan, voor als we echt even iets moeten doen waarbij we madame niet kunnen gebruiken ;) Zij vindt dat niet altijd even leuk, maar na een paar minuutjes gaat ze dan toch lekker zelf spelen en kunnen wij even wat hoognodige dingetjes doen.

14. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

Feb 4, 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik vind wel dat je je kind moet leren dat het niet altijd maar aandacht krijgt wanneer hij of zij dat wil. En als je soms even achter de computer moet vind ik niet dat je dan maar moet wachten totdat je kleintje op bed ligt. (ik bedoel niet wanneer je een heel verslag moet uit typen ofzo maar gewoon ff internetbankieren bv, dat je max 15 minuten nodig hebt)

Je kunt je kind echt wel leren dat mama nu even wat anders moet doen en straks met jou komt spelen al zal dat wel bij het ene kind wat meer energie kosten dan bij de ander.
    Wanneer je kind een driftbui krijgt wanneer je achter de computer zit en je dan stopt om je kind aandacht te geven leer jij je kind dat dmv zo'n driftbui hij of zij aandacht krijgt.

Je kunt nou eenmaal niet altijd alle aandacht voor je kind hebben en daar zullen ze mee om moeten gaan, als er broers(tjes) en/of zussen(jes) zijn hebben die ook hun aandacht nodig en kun je ook niet altijd het ene kind alle aandacht geven. En ook ik maak nog gretig gebruik van de box! Ideaal, merk ook dat wanneer Tim moe word hij het na enig tegenstribbelen wel prettig vind in de box. Kan hij even tot rust komen, geen afleiding van alles om hem heen waar hij dan naar toe moet.

Share This Page