6 maanden oud nog in swaddle me?

Discussion in 'Veilig slapen' started by oxbow, Aug 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ons mannetje is een druk bewegelijk ventje.

In het begin sliep hij op zijn buik en kon hij niet zoveel met zijn armen en benen, maar sinds hij 4 maanden is draait hij alle kanten op.

Hij slaapt overdag weinig en is 's nachts ook heel veel wakker.
    Als ik hem 's nachts voed ligt hij maar te bewegen en te doen, dus het zou kunnen dat hij zich wakker houdt 's nachts doordat hij zo bewegelijk is.

Nu hebben we het wiegendeken al zo in de wieg liggen dat hij helemaal ingestopt kan worden tot onder het matras, maar meneer weet zich nog los te wurmen.

Nu kreeg ik het advies bij een babyspeciaalzaak om hem in een swaddle me in te bakeren, maar ik durf het niet aan omdat hij al draait, volgens haar kan het geen kwaad en zijn die swaddle me vanaf 7,5 kilo er juist voor grotere kindjes.

Weet iemand hoe dat nou zit, want ik heb altijd begrepen dat het als ze kunnen draaien ze niet meer ingebakerd mogen worden.
    Heb het daarom ook niet gedaan dat de fysio het ook aanraden (daarna heeft hij geen fysio meer gehad, heb het dus nooit kunnen vragen)

En anders iemand tips wat ik dan kan doen, hij slaapt overigens niet in een slaapzak, dat zou ik nog kunnen proberen.

2. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 4 maanden ging onze zoon van de Swaddle Me over naar de Puckababy.

3. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

Mar 5, 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hi Oxbow,

We raden inderdaad altijd aan om inbakeren bij voorkeur met 4 maanden af te bouwen en uiterlijk na 6 maanden te beëindigen. Een al wat oudere baby die er ingebakerd in slaagt om te draaien, belandt in een zeer gevaarlijke situatie, omdat hij zijn armen niet kan gebruiken om weer terug te draaien.

Je zou een slaapzak (met of zonder mouwen, maar de armpjes zijn hierbij altijd vrij) kunnen proberen voor je zoontje. Daaroverheen hoef je geen dekentje te doen, eventueel een lakentje als het wat frisser wordt.

Een paar tips als je een slaapzak gaat kopen:

- Koop altijd een goed passende babyslaapzak. Er zijn kleine en grote babyslaapzakken te koop. De armsgaten en de halsopening mogen niet te groot zijn, zodat je zoontje niet in de babyslaapzak kan kruipen.

- Zorg ervoor dat de babyslaapzak sluit met een rits, niet met knopen. De sluiting van de rits zit ook liever niet bij de hals, maar ter hoogte van de onderbeentjes. Dit voorkomt dat de grootte van de halsopening kan variëren en je kind de sluiting makkelijk kan openen.

- Het stiksel moet van katoen zijn. Nylon stiksel kan, als het loslaat, de vingers van uw kind afknellen.

En het consultatiebureau kan je ook tips geven hoe je een vast patroon opbouwt bij het slapen gaan.

Hopelijk slapen jullie allebei snel weer wat beter. Veel succes!
    Groet, Angela
    VeiligheidNL

4. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met een Puckababy zijn de armen niet helemaal vrij, maar die is zeker vielig! En geeft veel meer rust dan een gewone slaapzak juist omdat er niet gemaaid kan worden. Als een baby in een Puckababy omrolt, kan deze prima terugdraaien!

Share This Page