Pacco piccolo inbakerdoek tips en ervaringen gezocht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ons meisje nu 5 weken bijna en we hebben uiteindelijk besloten om pacco te halen. Ze heeft kans op heupendisplesie (beide ouders hadden het). Bij drie weken lichamelijke onderzoek was alles ok maar pas zeker weten we in juli bij 3 mnd na echo. Ze zeiden toen niet inbakeren of in elk geval geen heupen. Pacco schijnt goed te zijn voor heupen?

Probleem bij ons: ze is super onrustig altijd met benen en handen. Slaapt allen overdag op borst of schouder maar wordt vaak wakker met drukke handen en benen. Ze heeft verborgen reflux.
    Snachts slaapt ze alleen goed als haar handen onder deken vast zitten of op bed met mij en dan hou ik haar armen langs haar lijfje vast of bij elkaar stevig. Als ik het los laat wordt ze gelijk driftig.

Ik zoek tips van waneer precies moeten we inbakeren en niet?elke nacht en bij voeding uit en daarna weer in?
    Ook overdag of beter niet?
    Ik wil ook niet dat ze super afhankelijk van wordt ik wil hey als hulp middel gebruiken maar niet als oplossing.
    Iemand ervaring met pacco met heupendisplesie?
    Is het hard ook om pacco af te bouwen?

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Aan deze website heb ik veel gehad: inbakeren.nl - Alles over inbakeren, rust, regelmaat, onrustige baby, slapen en huilen.

Ik heb mijn zoon bij elk slaapje ingebakerd en ook 's nachts. Zijn pas vanaf 8 weken begonnen. Hij maaide zichzelf steeds wakker met zijn armpjes, ook een erg beweeglijke baby en nu nog. Hij was oververmoeid door het weinige slapen en met de Pacco aan sliep hij heerlijk! En we kregen er een tevreden en vrolijke baby voor terug. Het nadeel is idd het afbouwen. We zijn er nu mee bezig, maar het lukt nog niet goed. Met voeden 's avonds en 's nachts lieten we de Pacco aan.

3. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hoi,

Hier goede ervaringen met diverse maten Paccodoeken, maar geen heupendisplesie. Fijne doeken de Paccodoeken. Wij hebben alleen ingebakerd bij het slapen, maar wel bij alle slaapjes dus 's nachts en overdag. Niet bij voeden.
    Ze kon er heerlijk in slapen. Op een gegeven moment was ze er zo aangewend dat als ik haar ingebakerd had, ze haar hoofdje opzij legde en in slaap viel.
    Afwennen ging hier tegen mijn verwachting in redelijke soepel. Slapen gaat nu weer even moeizaam, maar dat zal wel met 26 weken sprongetje te maken hebben...
    Inbakeren is ook geen oplossing op zich, maar wel een hulpmiddel om een moeilijke periode door te komen. Naar wat ik gelezen heb, worden kindjes rustiger met armen en benen naar mate ze een paar maanden ouder worden. Ze krijgen dan natuurlijk ook meer bewuste controle over armen en benen.

4. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Bij mijn 4e heb ik ook ingebakerd met de Pacco doek. Ze sliep als een roosje en het 'afleren' was niet eens zo heel moeilijk. Op een gegeven moment ben ik het overdag gaan afbouwen en daarna heel langzaam 's nachts.
    Mijn dochter was nogal klein en heeft tot een jaar ingebakerd geslapen.

Mij jongste zoontje slaapt trouwens in de puckababy inbakerslaapzak. Het verschil tussen de pacco en de puckababy is dat de armpjes niet vastzitten bij de puckababy. Het ziet er net iets vriendelijker uit. Maar als je kindje erg onrustig is is de puckababy waarschijnlijk niet geschikt.
    Bij de puckababy is het afleren waarschijnlijk iets makkelijker want er zitten ritsjes in die je open kan doen waardoor het armpje vrij komt (eigenlijk net als bij een slaapzak) je kan bij de puckababy 1 armpje vrij laten en de ander in de zak laten.

Ik heb geen ervaring met heupafwijkingen en inbakeren. De pacco zit trouwens niet ingebakerd tot de heupen, maar zit wel vrij laag. De puckababy heeft alleen een soort hesje aan de binnenkant en die komt tot het naveltje, maar zit absoluut niet strak.

Voor ons was het bij beide kinderen een uitkomst! Bij mijn dochter zijn we pas na anderhalve maand begonnen omdat ik toen ten einde raad was. Toen mijn zoontje hetzelfde onrustige gedrag ging vertonen in de kraamtijd ben ik na 5 dagen al gelijk begonnen.

5. chila

chila Niet meer actief

Wij hebben ook de pacco gebruikt. Bij elk slaapje. De beentjes liggen daarin los maar de armpjes niet. Hier hielp het erg goed!
    Het afbouwen ging heek goed, wij zijn in 1 keer gestopt. Na de tweede prikjes zijn we gestopt omdat je dan niet mag inbakeren en ze sliep geweldig. Maar dat is natuurlijk verschillend per kind.
    Als je een inbakerdoek gaat gebruiken zou ik wel inbakeren bij ieder slaapje, anders wordt het verwarrend voor je kindje.

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik heb nog een pacco doek voor je!! Mocht je interesse hebben, mag je pb-en :)

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb ook gelezen dat tijdens vactinatied mag je niet inbakeren: hoe lang dan na de prikje?

8. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Binnen een bepaalde tijd kan de temperatuur van je kindje oplopen. In die tijd mag je niet inbakeren.
    Ik bakerde meestal weer als ik merkte dat de temperatuur binnen 3 uur niet omhoog ging.

Deel Deze Pagina