Help! Elke ochtend 5 uur wakker..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Huub01, 20 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huub01

Huub01 Lid

17 jan 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoon van ruim 15 maanden is al maanden iedere ochtend rond 5 uur wakker :(
    Ik wordt er gek van.. Vind t heel vervelend dat ik dit gevoel heb daarom schrijf ik dit even van me af..

Hij slaapt nu nog 2 keer.. De laatste tijd lukt t bijna niet om hem een 2de keer op bed te leggen. Hij zal toe zijn aan 1 keer slapen. Dit willen we natuurlijk ook maar omdat hij om 5 uur wakker is red hij t echt niet om tot 12 uur wakker te blijven. Vaak rond 10 uur valt hij om van de slaap.

We hebben van alles al geprobeerd maar niks helpt..

We zitten met een (voor mijn gevoel) een oververmoeid kind.. Het gekke is dat hij verder super vrolijk is en qua ontwikkeling niet achter blijft.
    Ik heb voor as donderdag een afspraak bij een osteopaat. Wie weet heeft hij een oorzaak?

Zijn er meer mensen die dit herkennen en mss tips hebben?? Of ervaring hebben met een osteopaat en me gerust kunnen stellen dat het goed komt?
    Vind t zooo zielig want hij krijgt niet genoeg nachtrust..

Gr. Danielle

2. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik lees mee.. hier namelijk hetzelfde! Echt al maaaaaaanden! Sinds de zomertijd is het soms 6u.
    Mijn zoontje is 's ochtends als hij wakker wordt nog wel heel moe, maar ik krijg hem echt niet meer in slaap. Na zo'n 3 uurtjes eruit te zijn geweest, gaat hij terug naar bed.
    Een middagslaapje heeft hij soms wel en soms niet.

3. Huub01

Huub01 Lid

17 jan 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat vervelend hè?
    Mijn zoon is ook vaak nog heeeel moe. De wallen hangen letterlijk onder z'n ogen :(. Krijg hem ook niet in bed.
    Vind t zo zielig..
    Wat heb jij al ondernomen?

4. Nati

Nati Niet meer actief

Wij hebben dit ook heel lang gehad. Ik heb mijn dochter toen een vroege middagdut laten doen, bijv. van 10:30 tot 12:30 uur of zo. Daarmee redde ze het net tot aan de avond, al was ze dan ook wel heel erg moe.
    Het gaat hier nu sinds een paar dagen weer beter (vanochtend was het 7 uur, jeej!). Is vanzelf gegaan, dus ik denk dat het weer een of andere fase was. Heeft wel lang geduurd.

5. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hoe lang slaapt hij s morgens? Mijn zoontje word vaak zes uur wakker en red t dan ook niet tot de normale 12.30 die we eerst aanhielden... Hij gaat weleens rond half 11 maar red t dan alsnog met 1 slaap... Hij slaapt zo n 2 A3 uur... Wellicht dat je kunt proberen of je hem dan s middags kunt rekken tot rond 19.00uur (mits hij vanaf 10 uur paar uurtjes slaapt natuurlijk) ? Wellicht kom je dan uiteindelijk op een fijner ritme uit.

Hoe laat gaat hij normaal s avonds naar bed?

6. Huub01

Huub01 Lid

17 jan 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij gaat rond 7 / half 8 naar bed..
    Ja we gaan morgen proberen om rond 11 / half 12 op NRC te leggen. Kijken hoe lang hij slaapt en kijken of hij t volhoudt tot 19 uur..
    We zoeken nu was naar een nieuw ritme??

Vind t alleen zo lastig dat rond 5 uur wakker is..

7. Huub01

Huub01 Lid

17 jan 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    NRC moet bed zijn ;)

8. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ik zou 5 uur nog beschouwen als nacht. Doen we hier ook. 5 uur wakker? Aai over de bol, kijken voor vieze luier, en hup er weer in. Evt, slokje water, of slokje melk.
    Probeer het te gaan beschouwen als nacht.. Elke keer zeggen tegen hem, zo donker mogelijk houden, niet er uit halen, welterusten zeggen, en weer weg gaabc. De eerste paar nachten/ochtenden zullen vast drama worden, maar zo leert hij het hopelijk wel. Succes!

9. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Dit heeft mijn zoon ook heel langgehad. Echt maanden. Heel vermoeiend. Het is gewoon enorm vroeg! Heb ook veel dingen geprobeerd. Heb een poos geleden het boek van stephanie lampe gelezen, dreumes in dromeland. Staan hele goede tips in.
    Sindskort slaapt hij tot 6:30/7:00 echt fantastisch!
    S'middags slaapt hij nu ook zo'n 2 a 3 uren. Voorheen was dat een half uurtje en met geluk een uurtje over de hele dag. Vanaf 5u s'ochtends.
    Uiteindelijk word het wel beter. Maar het is enorm vermoeiend.
    En om je heen slapen alle kinderen uit, lijkt het wel.

Deel Deze Pagina