Het leed wat de fles heet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandramarije, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Hallo Dames,

Kennen jullie dit probleem?
    Iedere keer als ik mijn dochter de fles geef stuitert ze alle kanten op... geen moment rust om even stil te liggen of te zitten om de fles leeg te drinken.. ze kruipt echt alle kanten op en zelf heeft zij de grootste schik.
    Ik daarintegen heb het op een gegeven moment dan wel een beetje gehad.
    Het gaat zo..... 2 tegen drinken... 5 minuten stuiteren... 2 minuten drinken.. 5 minuten stuiteren.. en zo door tot de fles leeg is
    Het geven van de fles duurt gemiddeld 30 minuten, maar er zitten ook momenten bij dat ik 3 kwartier tot een uur aan het worstelen ben.
    Mijn dochter drinkt wel (als ze 2 minuten tijd heeft voor me), maar is een ongeleid projectiel.
    Hoe gaan jullie hier mee om?
    Tips?

Alvast bedankt!

2. Linda88

Linda88 Actief lid

9 mrt 2011
    414
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien de leeftijd kan ze de n fles zelf vasthouden? Misschien gaat het beter als je haar in de box of op een kleed legt dat ze zelf drinkt?

3. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Fles zelf geven doet ze de ene keer wel en de andere keer vind ze andere dingen veeeel interessanter.. zelf de fles vasthouden doet ze maar erg weinig

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De melk in een (tuit) beker geven aan tafel?

5. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Mijn dochter houdt de fles nu inderdaad zelf vast, wij hebben zo'n fles van Difrax met zo'n gat in het midden.

Ik leg haar dan gewoon op haar rug en dan drinkt ze haar flesje op.

6. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Mijn dochter vindt het ook erg leuk om zelf de fles vast te houden. Ze ligt dan op haar speelkleed. Als ik zie dat ze alleen maar aan het 'geinen' is, neem ik ze nog even op schoot. Dan vindt ze dan ook prima.

Fles bij de boterham heb ik vandaag voor het eerst uit een normale beker gegeven. Enorme kliederboel, maar dl vond het reuze-interessant ;)

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik ben met 11 maanden gestopt met de fles. Steeds dat geworstel en gedoe het was voor niemand leuk meer. Ze wilde gewoon van de lepel eten.
    Dus ik maakte er pap van in de ochtend, avondfles hadden we toen al niet meer.
    Tussendoor melk in de rietjesbeker. Ze wilde gewoon geen fles meer dus dit was prima oplossing iedereen blij

8. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik ben gestopt met 11 mnd. Was toch al geen flesdrinker en had het niet meer nodig. Vervangen door melk bij de broodmaaltijden uit een rietjesbeker.

9. gusto

gusto Niet meer actief

Waarom zou jij de fles willen geven? Mijn zoontje drinkt m gewoon zelf, al een hele tijd eigenlijk. Die houdt er ook niet van om op schoot te zitten.

De papfles 's ochtends drinkt hij in z'n stoeltje, voor de televisie. De avondfles drinkt hij in bed.

Verder ligt er bij hem in de buurt altijd een tuitbeker met water waar hij zelf uit drinkt als hij dorst heeft.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

In de kinderstoel zetten en zelf laten drinken. Hier met 11 maanden trouwens overgestapt op een broodje en gewone melk uit een rietjesbeker als ontbijt en ook als lunch, wilde alleen 's avonds voor het slapen gaan nog een klein flesje...

11. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Grappig dit. Ik zit eigenlijk een beetje met hetzelfde probleem. Onze man is in principe wel in staat om zelf te drinken, hij doet dit 1 x per dag op de creche. De tweede fles geven ze nog. Maar thuis is het inderdaad ook een beetje een probleem. Zelf drinken loopt uit op klooien. Drinken ho maar. Lekker met de fles schudden, aan de speen trekken of er alleen maar op sabbelen, weggooien, etc. Hij kan de fles ook niet omhoog houden. We hebben al een tuitbekertje, maar daarmee gaat het maar met hele kleine beetje tussendoor, daarna is de interesse weg.

Met een rietjesbeker zijn we net begonnen, die hoeft hij niet omhoog te houden. Als we de fles gewoon geven, dan gaat er wel met gemaak 90 à 100 cc melk in en hij moet het toch wel hebben.
    We doen 's morgens pap en tussen de middag krijgt hij dus een beetje melk in een tuitbeker. In de middag doen we dan nog 90 cc in de fles, want anders is het wel weinig. Na de avondmaaltijd is het 100 ml yoghurt of een flesje van hooguit 90cc.

Mijn vraag was eigenlijk wanneer kan een baby echt goed zelf de fles vasthouden en zelf drinken? Hij is hier ook zo snel afgeleid.

12. gusto

gusto Niet meer actief

Verschilt echt per kind denk ik. Mijn zoontje is even oud als die van jou maar hij drinkt zijn flessen al een hele tijd zelf, gewoon in zijn stoeltje. Maar hij is niet snel afgeleid en drinkt gewoon rustig zijn fles leeg. Hij is gek op melk dus had zo door dat die fles omhoog moest ;)

Deel Deze Pagina