Pacco versus Puckababy, ervaringen gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Johannal, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    #1 Johannal, 8 mei 2010
    Laatst bewerkt: 8 mei 2010
    Tot vandaag wikkelde ik Seph in, in een hydrofele luier (in een driehoek gevouwen). Maar hij is te groot en te sterk geworden... resultaat hij wordt toch weer wakker van zijn eigen maaiende armpjes. Als ik hem uit bed haal heeft hij zich al helemaal los gewoeld.

Nu heb ik vandaag een Pacco gekocht bij de Prenatal. In de veronderstelling dat ik een Puckababy kocht werd me dus gewoon de Pacco verkocht. Nou wil ik weten wat de verschillen zijn want ik heb het idee dat het met deze Pacco wel wat heftiger `Inbakeren' is als met de Puckababy?!? Op zich hoeft dat niet zo erg te zijn want in die hydrofiele luier lag hij ook echt vast met zijn armpjes tegen zijn lijfje maar ik vraag me dan wel af hoe je het slapen in de Pacco af kan bouwen en hem ook kan leren gewoon te slapen.

Mijn vragen zijn dus:

• Wat is het verschil tussen de Pacco en de Puckababy

• Hoe leer je je kindje 'normaal' te slapen na gebruik van de Pacco?

• Oh en moet ik voor Seph (5000 gr en 56 cm) nog die Piep aanschaffen of gewoon die maat 3-6 mnd?

Alvast bedankt meiden

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Met pacco worden de armpjes strak ingewikkeld, een puckababy is meer een slaapzak zonder armen. Daarin hebben de babies nog steeds dus bewegingsvrijheid. Hier hadden wij het allebei. Puckababy werkte hier voor geen meter en met pacco-doek hadden wij direct een ander kind. Met 2,5 maand hebben wij het van een op andere dag weggelaten en hij sliep direct perfect weer in de slaapzak. Hier dus een echte pacco-fan.

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hier nog een Pacco-fan en we hebben ook vrij gemakkelijk af kunnen bouwen. Nu moet ik wel zeggen dat Sam 's nachts ook goed sliep zonder hem in te bakeren. Dus bij ons was het gebruik alleen voor overdag.

Groetjes,
    Josien

Avocadoplant vindt dit leuk.
  4. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Hier geen ervaring met de Pacco.
    Wij hebben voor de Puckababy gekozen. Ik vind het inbakeren net wat te ver gaan voor ons mannetje. In de Puckababy heeft ons zoontje nog wat bewegingsvrijheid maar hij wordt niet meer wakker van zijn maaiende armpjes. Daarnaast lijkt het mij beter afbouwen met de Puckababy dan van het echte inbakeren.

Ons zoontje ligt in de Piep. Hij weegt momenteel 5 kilo en is 58 cm lang. Hij heeft nog wel wat ruimte over. Ik zou niet gelijk de grotere versie nemen. Deze is waarschijnlijk te groot en dan gaat het effect wellicht weg. Misschien dat het een idee is om er een via marktplaats aan te schaffen.

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik sluit me aan bij happymama79, puck ging hier prima!

6. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ook ik sluit me aan bij happymama79. Dat echte inbakeren vond ik niets. In de puckababy hebben ze nog vrijheid maar kunnen zich niet wakker maaien met de armen.
    Wij zijn van de Piep overgegaan naar de opvolger van de Piep, the bag ofzo. Dit is een slaapzak met mouwen. Daarna ging ze gewoon in een gewone slaapzak. Wij hebben totaal geen problemen met het afbouwen gehad.

Nicole08 vindt dit leuk.
  7. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hoi hoi,
    Hier ook een liefhebber van de puck-a-baby! Wat een zalig ding en wat hebben we er een hoop profijt van gehad. We hebben ons meisje 2 weken geleden voor het eerst in een gewone slaapzak gelegd en totaal geen problemengehad.
    We hebben de piep en de mini gehad en zou hem iedereen aanraden. het is niet zo strak als inbakeren (vind ik zelf een beetje eng) maar toch geborgenheid!

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier een puckababy.
    Het gaat er hier om dat ze zichzelf niet wakker maait met haar armpjes. Daarbij vind ze het ook heerlijk om op haar knuisje te sabbelen, en dit kan in de puckababy. Ook kan ze op haar rug nog in haar "eigen houding" liggen.
    Daarnaast mag ik vanaf de heupen niet strak inbakeren ivm verdenking op heupdysplasie.
    Joënna is 55,5 cm en 4940 gr. Ze heeft nog ruimte zat. De opvolger heb ik ook al liggen. Soms ligt ze daar al in als ze heel de boel onder gespuugd heeft. Ze slaapt wel, maar ik merk dat ze dan toch iets te veel ruime heeft.

Hier ligt ze op haar knuisje te sabbelen:

9. Dehtje

Dehtje Actief lid

20 aug 2009
    134
    1
    0
    Ook ik gebruik de puckababy en ben enthousiast! Quinten slaapt veel rustiger en is ook 's ochtends vrolijker en uitgeruster. Ze hebben inderdaad nog bewegingsvrijheid maar kunnen zichzelf niet meer wakker maaien met hun armpjes. Quinten is nu bijna 4500 gram en 56 cm groot, niet heel groot dus, en hij past nog makkelijk in de piep. Je moet ze niet te groot kopen, de mini is echt wel een stuk ruimer dan de piep heb ik in de winkel gezien.

10. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland

* Verschil is dat je met de Pacco echt inbakerd. Dus kindje ligt met de armen strak langs t lichaam. De puckababy is milder: daarin kan je kindje wel de armen bewegen maar niet zover dat de armen in t gezicht gewapperd kunnen worden zeg maar..

* Onze dochter lag in de Pacco, en sinds kort in de Puckababy, vanaf daar gaan we proberen met 1 arm los en daarna 2. Of we gaan een slaapzakgebruiken met armen eraan (dan de wintervariant) dat is wat zwaarder.. Zo hebben we het met mijn zoontje de Puckababy afgeleerd.
    En nu leggen we d'r soms zonder iets is bed, maar echt lekker slapen doet ze dan niet.. (is nog te onrustig..)

* Ons meisje is nu 5 mnd (richting de 68 cm en over de 6 kilo) en ligt nog in de Piep.. we hebben ook de maat groter (nog van mijn zoon) maar daar zwemt ze echt nog in..

Mijn zoontje heeft alleen in de Puckababy geslapen, dat was voor hem voldoende.. Dochter heeft eerst in de Pacco gelegen, zij had echt dat strakkere nodig..

Succes!

11. mroos

mroos Niet meer actief

Hier een fan van de pacco, ons zoontje was heel druk en had zijn armpjes echt strak langs zijn lijf nodig.

op een gegeven moment kon hij rollen(3.5 maand) dus toen is hij in 1 keer overgegaan op de kidscompanyslaapzak(echt een aanrader want het heeft lange dikke mouwen en dus ook een beetje geborgenheid). Het ging best goed maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds een opgerold lakentje over zijn armen en benen heenspan(hij ziet er dan vastgebonden aan bed uit zeg maar), omdat hij nog steeds heel beweeglijk is, maar het gaat erg goed!

Persoonlijk vond ik de pacco niet echt 'heftig', het ziet er wat zielig uit maar Boaz kon nog lachen, kletsen alles, en vond het juist heerlijk als hij dat ding inging!

12. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Seph heeft vannacht tot half zeven vanmorgen geslapen (vanaf 23 uur) ipv half vijf! Wat een heerlijk moederdagcadeau haha! Ik vind de pacco ook niet heel heftig, ziet er inderdaad wel een beetje zo uit maar Seph vind het helemaal niet vervelend. Vanmorgen heeft hij ook nog een goed slaapje in zijn hydrofiele luier gedaan. Dus nu denk ik dat ik hem 's nachts in de pacco leg een overdag in de puckababy ga proberen... Zodat hij met zijn kortere slaapjes alvast wat meer ruimte heeft en alvast kan wennen...

Iemand nog een puckababy piep te koop?

Bedankt voor jullie reacties

Deel Deze Pagina