Slecht drinken en ontroostbaar... tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SushiLover123, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Help! Ik denk dat Ilias weer een sprongetje doormaakt. Of misschien krijgt hij wel tandjes... Hij is vandaag precies 6 maanden.

Hij is echt ontroostbaar. Het leek op een hongerhuiltje, maar als ik hem aanleg, drinkt hij slecht. Hij zuigt een paar keer, dan laat hij los om een huiltje te geven. Keer op keer. Het lijkt dus of hij wel een beetje troost krijgt van bv, maar that's it. Om er zeker van te zijn dat hij geen honger heeft, hebben we ook een flesje kv klaargemaakt. Ook deze drinkt hij niet van harte en laat steeds los om te huilen. Uiteindelijk wel het flesje van 100cc bijna opgekregen.

Wij denken nu aan een sprongetje en doorkomende tandjes. Wie heeft er tips? Echt bijten op de bijtring doet ie niet. Het tandvlees masseren heeft geen zichtbaar effect... Hem lekker bij je houden helpt ook niet, want hij blijft huilen. Wie weet wat beters?

PS: Ilias huilt ZELDEN. Alleen als hij echt honger heeft... en heel soms als hij heel moe is en bijvoorbeeld de hele dag niet heeft geslapen. Maar vandaag is dat niet het geval.

Hmmm.... Mijn man legde hem net even in de box, omdat we even willen eten. Hij huilde even door, zoog daarna fanatiek op zijn vingers en was dus even stil, om daarna weer te gaan huilen. Twee minuten later was ie stil en nu ligt hij te lachen en brabbelen.... :(

2. moeke31

moeke31 Niet meer actief

als het tandjes zijn dan kun je die gel proberen. Krijg je bij de apotheek en schijnt te verzachten.

succes

3. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    heeft hij geen spruw??

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Geen spruw. En ik weet niet zéker of het zijn tandjes zijn.

5. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    hmmm......moeilijk heb je getemperatuurt?(ja ik ben kraamverzorgster)dus vandaar dat ik wat dingen opnoem

6. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Als hij de bijtring niet pakt zijn het ws geen tandjes. Ik zou dan ook niet zomaar die gel gaan proberen. Misschien zit hij gewoon ff niet zo lekker in zijn vel, een virusje onder de leden of zo. Is hij pas verkouden geweest? Dan kun je even extra in de gaten houden of hij pijn aan zijn oortjes lijkt te hebben ivm oorontsteking.

Maar af en toe hebben ook de rustigste kindjes zo'n dagje hoor. op tijd naar ben en morgen weer een dag.

ps. ik heb het ook een keer gehad dat we al van alles geprobeerd hadden. Alleen ff vergeten zijn luier te checken. Hij bleek een enorme poepbroek te hebben :)...

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zijn hoofdje is wel warm. Van de week hadden we dit ook. Toen hebben we getempt en had ie 36.5, dus.... Nu niet getempt... Hij is verder niet suf of zo.
    Mijn man stopt hem nu trouwens in bed. Hopelijk valt ie snel in slaap.
    Niet echt. Hij heeft geen last van zijn oren, want dat hebben we eerder gehad en dan grijpt hij echt naar zijn oortjes.

Hij had net een schone luier, trouwens ;)

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Temp was 37.5
    Hij lag super vrolijk op het aankleedkussen... Daarna in bed gelegd. Hij heeft even gehuild, maar ging toen slapen, gelukkkig....

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    okeee nou houd t ff in de gaten en anders gewoon naar de huisartsen post gaan hij doet niet voor niks zo natuurlijk?

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Merk je ook andere dingen? want als mijn zoon tanden kreeg ging die ook niet bijten op bijtringen e.d. maar op zijn vingers... Had bijtringen genoeg maar hij begon te bijten op zijn vingers nu nog als er een kiesje aankomt. Maar mijn zoon had meestal met tanden krijgen: koorts of verhoging; slecht eten en drinken; enorme luier uitslag; veel poepluiers en vaak dunnere zuur stinkende poep; veel huilen en 's nachts wakker. dus misch zie je ook nog andere dingen bij je zoontje? mijn zoon is ook geen huiler en als hij huildt dan is er ook altijd echt wat met hem en meestal toch echt de tanden en de kiesjes. sterkte. Oh ja afgezien van 1x toen had hij ontstoken amandelen en wou hij ook niks drinken en eten en heeft ook heel veel gehuild en had hele hoge koorts 40,5 graden en dat 3 dagen lang...

11. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron krijgt nu 2 tanden en hij bijt inderdaad voornamelijk op zijn vingers en gaat met zijn tong er langs. Ik mag ook absoluut niet in zijn mondje komen. En inderdaad zure poep en lichte verhoging.

Sterkte met je mannetje!!!

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik kom net thuis van het sporten, ligt er hier poep op de vloer! Schijnbaar heeft ie zo'n spuitluier gehad, dat ie een spoor heeft achtergelaten toen mijn man hem naar boven bracht. Maar twee plekjes, hoor... ben nog niet boven geweest. Wil niet weten hoe het daar uitziet :D

Anyway... Ilias heeft sowieso heel vaan zijn vingers in zijn mond, dus daar zie ik niets geks aan... 's nachts wakker worden doet ie inderdaad wel. Dan piept ie een keer hoog, en dan is het weer stil en gaat hij weer slapen.

Ik masseer wel eens zijn tandvlees, voor het geval dat. Hij laat niet merken dat hij dat extra vervelend vind...

Bedankt voor alle tips!

Deel Deze Pagina