De titel zegt het al een beetje, ons meisje wordt ineens iedere nacht om de twee a drie uur gillend/huilend wakker.. Ze sliep vanaf dat ze 10 weken was al door (hebben we geluk mee gehad ) maar sinds ong. een maand dus niet meer, we moeten er nu iedere nacht 3a4 keer uit (minstens) Dacht eerst mischien een fase maar het lijkt eerder slechter te worden dan beter Ze had nl. wel vaker dat ze eventjes huilde maar viel dan zelf weer in slaap na 1-2 min. We gingen er dan ook niet heen maar nu is ze echt klaarwakker en huilt tot je komt troosten... We hebben al tijden een vast ritueel, en inslapen is eigenlijk ook nooit een probleem, ze gaat rond 19.30 uur naar bed (is dan ook echt moe) en slaapt vrijwel direct in maar dan tussen 22.30 en 23.00 uur wordt ze de 1e keer gillend wakker, als je haar dan even geruststeld slaapt ze meestal ook weer verder maar dit herhaalt zich gedurende de nacht dus steeds weer. Het wordt ook erger, ze wordt steeds vaker wakker en is steeds moeilijker met weer inslapen.. Iemand een idee hoe dit kan komen? Tandjes lijken het op het moment niet te zijn.. Zou ze nu gewend geraakt zijn dat we komen en wordt ze daarom wakker? Honger lijkt me ook niet want ze krijgt nog steeds een flesje met nutrix voor ze gaat slapen.. Pff begint best vermoeiend te worden nu, en het is voor haar ook echt zielig want ze is echt vreselijk verdrietig dan.. Weet niet goed wat ik er nu mee moet.. Wel erheen gaan, niet erheen gaan? Ander ritueel? Hoop dat iemand dit herkent en mischien nog tips heeft?! P.s. overdag slaapt ze ook niet overdreven veel als ik t vergelijk met andere kindjes van haar leeftijd hier.. 2 keer ong. een uurtje... soms meer soms minder...
Ik heb het hier net achter de rug! Heeft zeker dik 2 weken geduurd hier... Ook hier weer moeite met in slaap komen daarna! Terwijl hij wel doodmoe was! Het enige wat werkte was hem even uit bedje halen, wat heen en weer wiegen en daarna weer terug leggen. Hij krijste het dan ook net zo hard weer uit, maar dan duurde het maar max. 5 minuten voordat hij toch weer in slaap viel. Gelukkig gaat het nu beter (afkloppen) en slaapt sinds 3 nachten weer door! Ik had zelf het idee dat hij gedroomd had, vooral omdat hij meteen krijsend wakker werd en echt troost zocht...!
Hier precies het zelfde verhaal. Lenthe is nu ook 10 mnd geweest en slaapt sinds 2 nachten ook niet meer door. Ze is vaak wakker en huilt heel hard. Ik hoop dat het een fase is, volgens het boek oei ik groei is het een sprongetje. Ik blijf deze topic volgen.
Hier heeft die periode ruim 3 maanden geduurd....Toch zijn het volgens mij de tandjes die al aan het voorwerken zijn.
Ja hier hetzelfde verhaal. Hij is nu 10,5 mnd, maar heeft eigenlijk nog nooit echt doorgeslapen. Hij wordt nu 1 a 2 keer per nacht wakker. Ongeveer een half uur tot een uur. Wij denken dat het aan zijn tandjes kan liggen. Zijn 2 boven tanden staan namelijk op springen. Maar het is zeker vermoeiend, zeker omdat het nu al ongeveen 2 maanden duurt. Hij is ook ziek geweest. Behoorlijk slopend dus. Ik heb ook een topic gestart met eetschema rond 10 maanden. Daar staan ook wat dingen in. Hoop dat het een sprongetje is en dat hij snel weer 'doorslaapt', hooguit tot 6 uur.
Nou ik moet voortaan eerder hier een berichtje neerzetten.... Vannacht maar 1 keer wakker! Ik dacht niet aan tandjes omdat ze al 8 tanden en een kies heeft en toen nergens echt merkbaar last van heeft gehad (begon al met 5 maanden met de eerste tanden) Mischien een sprongetje, heel veel sterkte iedereen ik vind het behoorlijk vermoeiend zo... Maar we hebben in ieder geval 1 goede nacht gehad gelukkig! Hoop dat het doorzet Bedankt voor de reacties in ieder geval!
Nou ik moet voortaan eerder hier een berichtje neerzetten.... Vannacht maar 1 keer wakker! Ik dacht niet aan tandjes omdat ze al 8 tanden en een kies heeft en toen nergens echt merkbaar last van heeft gehad (begon al met 5 maanden met de eerste tanden) Mischien een sprongetje, heel veel sterkte iedereen ik vind het behoorlijk vermoeiend zo... Maar we hebben in ieder geval 1 goede nacht gehad gelukkig! Hoop dat het doorzet Bedankt voor de reacties in ieder geval!